WEC - HIVATALOS: 2016 VÉGÉN MARK WEBBER HIVATALOSAN VISSZAVONUL A VERSENYZÉSTŐL!

mark_webber_f1_grand_prix_malaysia_jxyy8upqcfux.jpg

Vége! Mark Webber csütörtökön bejelentette, hogy az Endurance Világbajnokság idei szezonját követően végleg hátat fordít az autóversenyzésnek.

A Porsche WEC-csapatánál versenyző ausztrál Mark Webber a minap meghozta azt a döntést, amelynek meghozatala az egyik, ha nem legnehezebb dolog egy autóversenyző életében. Ez pedig a visszavonulás. Úgy döntött a Red Bull korábbi Forma-1-es pilótája, hogy a 2014-ben elindult WEC-karrierjét is lezárja, ezzel pedig végleg abbahagyja a versenyzést. Az idei bahreini 6 órás futam lesz az utolsó verseny Webber számára, aki a következőképpen nyilatkozott visszavonulása kapcsán:

"Megérkeztem oda, ahová tartozom. A Porsche az a márka, amit világ életemben imádtam, és ez is illik hozzám a leginkább. Nyilván hiányozni fog a sebesség, a leszorítóerő és a versengés, de mindenképpen a csúcson akarom abbahagyni. A jövőbeni új feladataimat pedig már nagyon várom. 

Nagy változásnak bizonyul a Forma-1-ről LMP1-re való váltás, és egyben egy új tapasztalatnak is. De most ez a legalkalmasabb időpont a számomra.

Szerettem Timo Bernharddal és Brendon Hartley-vel osztozni az autón. Nagyon jól meg is értettük egymást - ez pedig egy olyan különleges érzés, amelyre örökké emlékezni fogok.

Nagyon furcsa érzés lesz majd beszállni az autóba legutoljára, Bahreinben. De mostantól kezdve azon leszek, hogy kiélvezem a hátralévő versenyek minden egyes momentumát."

mark_webber_le_mans_24_hour_race_qualifying_gxwsgjhqfcgx.jpg

A Porsche alelnöke, Fritz Enzinger pedig megköszönte Webbernek, hogy hozzájárult a márka WEC-projektjének sikerességéhez:

"A program felépítésének legfontosabb időszakában erősített minket Mark minden versenyzői tapasztalatával, amellett, hogy remekül be tudott illeszkedni a csapatba.

A volán mögött egy igazi, korrekt harcos, aki sose riadt vissza még a legszorosabb kerék a kerék elleni csatáktól sem. Ugyanakkor kiváló taktikus és csapatember volt. Ezek a tulajdonságok pedig egy kiváló endurance pilótává faragták. Ennek is köszönheti azt, hogy 2015-ben bajnokká koronázták őt, Timo és Brendon oldalán."

18s3slzuwsy9ojpg.jpg

Mark Webber versenyzői karrierje 1994-ben vette kezdetét. Első éveiben különféle formulaautós szériákban vett részt elsősorban, de versenyzett GT-bajnokságokban is, sőt, kétszer még a Le Mans-i 24 óráson is elindult.

A Forma-1-ben pedig 2002-ben vetette meg a lábát a Minardi istálló színeiben. 'Webbo' pedig a honfitársait azonnal el tudta kápráztatni egy melbourne-i 5. hellyel. A következő két évben pedig a Jaguar színeiben bizonyíthatott - nem is vallott szégyent, a két szezon folyamán összesen 11 alkalommal tudott pontot szerezni.

2005-ben lehetőséget kapott a Williams csapatától, amely elméletileg egy nagyon jó lehetőségnek bizonyult volna, csak sajnálatos módon a grove-iak éppen ekkor kezdtek el lefelé csúszni a lejtőn, a középmezőny irányában. De az azért az első évben Monacóban összejött egy dobogó, amelyet 2006 végéig már csak néhány pontszerzés követett.

A következő évben, 2007-ben igazolt át a Red Bull Racing istállóhoz, amely akkoriban még erősen középcsapatnak számított. Viszont az Európa Nagydíjon sikerült egy újabb 3. helyet bezsebelni. 2008-ban pedig a maga kilenc pontszerzésével is egy relatíve erős szezont zárt. Az áttörést a 2009-es szabályváltozások hozták Webber számára, ugyanis a csapat remekül tudott alkalmazkodni azokhoz. Így előbb további dobogós helyezések, majd a futamgyőzelem megszerzésére is lehetősége nyílt. Erre az első győzelemre pedig a 2009-es Német Nagydíjig kellett várni, ezzel pedig a Forma-1 több mint 30 év után könyvelhetett el újabb ausztrál győztest. Ebben az esztendőben még a brazil futamot tudta behúzni.

Ezt követően jött Webber legtermékenyebb időszaka. 2010-ben alapvetően kiegyensúlyozott teljesítményt tudott nyújtani, így az utolsó futam előtt még bőven volt esélye a bajnoki címre, ám Abu Dhabi az ő, és jó barátja, Fernando Alonso szájából is kiénekelte a sajtot a csapattárs Sebastian Vettel, aki a szezonzárón aratott győzelmével, illetve Alonso és Webber fiaskójával úgy húzta be a bajnoki címet, hogy korábban egyszer sem vezette a tabellát. A 2010-es évet pedig még három olyan szezon követte, amikor még jöttek a dobogók és néha egy-egy futamgyőzelem, de ekkor teljesen Vettel árnyékába került. Utolsó győzelmét a 2012-es silverstone-i futamon aratta. Ezután egyszer lett volna lehetősége arra, hogy felálljon a dobogó tetejére - mégpedig a 2013-as Maláj Nagydíjon, amikor az emlékezetes MULTI 21-botrány történt, amely csak olaj volt a tűzre, ami Webber és Vettel amúgy sem túl fényes kapcsolatát illeti.

mark-webber_1.jpg

Aztán 2013 közepén bejelentette az ausztrál, hogy év végén, befejezi a Forma-1-es karrierjét - 215 rajt, 9 győzelem 42 pódium és 13 pole pozíció után. Ezután pedig azt is elárulta, hogy a továbbiakban a Porsche WEC-alakulatánál fog versenyezni, Timo Bernharddal és Brendon Hartley-val egy autóban. Az első év még nem volt annyira gyümölcsöző Webberék számára. Viszont 2015-ben eléggé jól összeálltak a dolgok: a trió a nyolc futamból négyet meg tudott nyerni, emellett további kettőn sikerült feljutni a dobogóra - ez a kiegyensúlyozott produktivitás pedig világbajnoki címet ért! Az idei év a műszaki hibák és a balesetek okozta kiesésekkel igencsak gyatrán indult a Webber - Bernhard - Hartley hármasnak, azonban az elmúlt három futamon győzedelmeskedni tudott az #1-es rajtszámot viselő Porsche 919-es.

Azonban valószínűleg az autósportok világától nem fog teljesen elszakadni a jövőben sem, ugyanis még mind a mai napig láthatjuk néha-néha felbukkanni az ausztrált egy-egy futamon a paddockban, mint a Channel 4 szakértője, vagy a dobogóinterjúkat készítő személyként.

mark_webber_2015_fia_prize_giving_ceremony_pkolq5pwkenx.jpg

Véleményem szerint Webber egy rendkívül szerethető figurája volt a száguldó cirkusznak és a WEC-nek. Az esetek többségében jókedvű volt, továbbá neki is megvoltak a bohém szokásai a dobogóceremóniák folyamán, mint például a megszokott felugrásai, amelyek csak "Webber Jump" néven terjedtek el a köztudatban.

Emellett a tehetsége sem volt vitatható egy percig sem. Jó, nyilván nem egy Ayrton Senna-, vagy egy Michael Schumacher-szintű versenyzőről van szó a személyében, de egy igencsak erős kaliberű pilótáról mindenképpen. Egy Forma-1-es világbajnoki címet mindenképpen megérdemelt volna szerintem, de a sors nem úgy akarta. Viszont, amit a sors elvett tőle a Forma-1-ben, azt visszaadta neki a hosszútávú versenyzés világában - az a világbajnoki cím ugyanis igencsak megérdemelt volt a számára.

Őszintén remélem, hogy tényleg minden a sejtéseink szerint fog alakulni, miszerint Webber nem fog eltűnni a köztudatból.

Viszlát, Webbo!

666271-284e3ae0-555c-11e3-8753-b885d06300c5.jpg

Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr4811802537

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása