F1 - ROSBERG NYERT JAPÁNBAN, HARMADJÁRA IS VILÁGBAJNOK A MERCEDES

Nico Rosberg rajt-cél győzelmet aratott a Japán Nagydíjon, ezzel 33 pontra növelve az előnyét az összetettben a rajtot elrontó, majd a 3. helyig felzárkózó csapattársával, Lewis Hamiltonnal szemben. Azonban ez az első és a harmadik hely is elegendő volt ahhoz, hogy a Mercedes megszerezze harmadik konstruktőri világbajnoki címét sorozatban!

Magyar idő szerint reggel 7 órakor sor került a 2016. évi Forma-1-es Világbajnokság 17. versenyére is, a Japán Nagydíjra. Az élről a két mercedeses, Rosberg és Hamilton várhattak a rajtot, a második sorba pedig a Red Bullok kerültek, miután a Ferrari mindkét versenyzőjét hátrasorolták különféle okokból kifolyólag.

A piros lámpák elalvását követően a Mercedesszel Nico Rosberg meg tudta őrizni, azonban a másik W07-essel Lewis Hamilton egyáltalán nem tudott jó rajtot venni, így az első kanyarban csak a 8. helyen fordult el a brit. Eközben Max Verstappen a Red Bull-lal felzárkózott a második helyre, Sergio Pérez pedig a harmadikra a Force Indiával. A mexikóit Ricciardo, Vettel, Hülkenberg és Raikkonen követte.

Ezt követően az első körök igencsak mozgalmasra sikeredtek, ugyanis Vettel három körön belül Daniel Ricciardót és Sergio Pérezt is maga mögé utasította - előbbit körbeautózta a 130R külső íven, míg utóbbinak a grabancát a célegyenesben tudta elkapni.

Mindeközben Lewis Hamilton is nekileselkedett a felzárkózásnak. Igaz, ez a folyamat igencsak nyögvenyelősen indult az angol számára, de végül a 7. körben abszolválni tudta az első előzést, Nico Hülkenberggel szemben - a manővert a célegyenesben hajtotta végre az állítható hátsó szárny segítségével, azután, hogy a 130R-nél is bepróbálkozott a Force India németje mellett.

A 10. és a 15. kör között pedig az élmezőny lezavarta az első kerékcseréket, amely az élen nem igazán, de egy picivel mögötte megváltoztatta a sorrendet. Ugyanis Hamilton a bokszkiállások során Räikkonen és Pérez elé tudott visszajönni, akik a maguk gumifrissítései után beszorultak Jolyon Palmer Renault-ja mögé.

Hamilton pedig folytatta a felzárkózást: előbb Ricciardót előzte meg a Spoonban, majd az alternatív stratégián lévő Valtteri Bottason sikerült áthámoznia magát. Ekkor pedig a címvédő már a 3. helyen autózott.

Persze, hátrébb sem volt előzgetésekből hiány: a Ricciardo - Raikkonen - Pérez hármas előzgette az eltérő taktikán lévő Williams-Mercedeseket.

A futam egyik leghumorosabb momentumát Nico Hülkenberg idézte elő, ugyanis a német pilóta miután egy nagyon szép manőverrel maga mögé utasította Valtteri Bottast a Casio Triangle sikánban, csapatrádión következőt mondta: "Viszlát később! Látjuk majd még egymást!".

Az élmezőnyben a második kerékcserék sorozatát Raikkonen és Verstappen kezdte meg - előbbi így akart Ricciardo elé kerülni, megszerezve az ötödik pozíciót, míg az utóbbi a csökkenő tapadás okán jött ki a depóba.

A futamot domináló Nico Rosberg a 29. körben ejtette meg az utolsó kerékcseréjét, ezt követően a ferraris Sebastian Vettel került az élre, akinek igencsak meggyűlt a gondja a lekörözött versenyzőtársakkal, valamint a kék zászló hiányával - ennek pedig rendre hangot is adott a csapatrádión. Ekkor mögötte Hamilton autózott a második helyen, 4 másodpercnyi lemaradásban.

Ricciardo számára nem alakult valami jól a második depólátogatás, ugyanis a jobb első gumi igencsak nehézkesen akart lejönni az autójáról, így csak a hatodik helyre térhetett vissza, öt másodperccel megelőzve Sergio Pérez Force Indiáját.

Lewis Hamilton a 34. körben ejtette meg a kiállását, ezzel válaszadás kényszerítve Sebastian Vetteléket. A Ferrari pedig húzott egy váratlant, és lágy gumikon küldte vissza a pályára a négyszeres világbajnokot, ugyanis így akarták gyorsan legyűrni az eléjük kerülő Hamilton. Eleinte úgy tűnt, hogy működhet a stratégia, ugyanis Vettel körökön át közel tudott maradni a brithez, ám megelőzni már nem tudta - ezzel pedig elúszott a 3. hely lehetősége. Ugyanis ahogy elkezdtek veszíteni a tapadásukból a Ferrarin lévő lágy gumik, úgy Hamilton leszakította magáról a németet a kemény Pirellieken autózva.

Eközben Rosberg kényelmesen, senkitől sem zavartatta autózott az élen, 4-5 másodperces előny birtokában. Mögötte azonban kialakult egy csata az utolsó körökre, Verstappen és Hamilton között. A Mercedes britje több alkalommal is próbálkozott támadási pozícióba kerülni. Hamilton az utolsó előtti, 52. körben volt a legközelebb a Red Bull-pilótához, azonban a holland kiválóan verte vissza a támadást, sőt, Hamilton még hibázott is, így be kellett, hogy érje a 3. hellyel a címvédőnek.

Végül, 53 kör elteltével Nico Rosberg intette le elsőként a kockás zászló, aki így megszerezte idei 9. és pályafutása 23. győzelmét. A második helyen Max Verstappen ért célba a Red Bull-lal, aki a "Nap Versenyzője" díjat is zsebre vágta a pódiumos helyezés mellett. A pódium legalsó fokára pedig Lewis Hamilton állhatott fel, akinek így a pontversenybéli hátránya 33 pontosra nőtt, amikor már csak 4 futam van hátra, úgyhogy most abszolút Rosbergnek áll a zászló.

Egyébként ez az 1. és 3. hely elegendőnek bizonyult ahhoz, hogy a Mercedes AMG Petronas csapata fennállása során harmadjára, 2014 és 2015 után 2016-ban is begyűjtse a konstruktőri bajnoki címet.

A dobogósok mögött a két ferraris szelte át a célvonalat - a leggyorsabb kört is megfutó Sebastian Vettel lett a negyedik, Kimi Räikkonen pedig az ötödik. A malajziai győztes, Daniel Ricciardo ezúttal "csak" egy hatodik helyet tudott kipréselni a Red Bull-jából és a futamából.

Eredményes versenyt zárt a Force India, ugyanis versenyzőik, Pérez és Hülkenberg a 7-8. helyen látták meg a kockás zászlót, közvetlenül a rivális Williams csapat pilótái, Massa és Bottas előtt. Így a két konstruktőr közötti különbség 10 pontra nőtt, úgyhogy azért a 4. helyért vívott harc továbbra is nyitott marad.

A Haas istálló számára amilyen jól alakult az időmérő, olyan rosszul alakult a verseny. Romain Grosjean éppen csak elszalasztotta a pontszerzés lehetőségét, a 11. pozícióban célba érve, míg a másik VF16-ossal Esteban Gutiérrez csak a 20. helyen zárt - igaz, a mexikói eredményéhez az is hozzájárult, hogy a verseny első etapjában megforgott a Casio Triangle bejáratánál, ugyanis miután Sainz Jr. a Toro Rossóval becsukta előtte az ajtót, hirtelen fékezésre kellett elszánnia magát.

A Renault is eléggé felemás futamot tudhat maga mögött: Jolyon Palmer a sepangi 10. hely után ezúttal egy 12. pozíciót gyűjtött be, Kevin Magnussen pedig a 14. lett. A Toro Rosso sem fogja bekereteztetni a suzukai viadalt, ugyanis Kvyat és Sainz Jr. csupán egy 14. és egy 17. helyet tudott elérni.

A Sauberek a 15. és a 19. helyen zártak, Ericsson - Nasr felállásban, miközben a McLaren-Honda csúnyán leszerepelt a motorgyártó hazai versenyén: Alonso a rajtpozíciójához képest egy helyezést rontva a 16. helyen fejezte be a futamot, míg Button is csak a 18. lett.

Óriási meglepetésre a suzukai futamon mindenki célba ért, a sort pedig a két Manor zárta, Ocon - Wehrlein sorrendben.

Két hét múlva az Amerikai Nagydíjjal fog folytatódni az idei Forma-1-szezon.

A Japán Nagydíj végeredménye:

Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/11782397

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Kommentezéshez lépj be, vagy regisztrálj! ‐ Belépés Facebookkal

Facebook

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása