
Szombat reggel a McLaren kétszeres világbajnok versenyzője, Fernando Alonso még begyűjtött egy 15 rajthelyes hátrasorolást a korábban kapott 30 helyes mellé.
Már csütörtökön tudhattuk, hogy Alonso a rajtrács végéről fog nekivágni a Forma-1-es Maláj Nagydíjnak, miután a Honda az új motoralkatrészek tesztelésére a spanyolt jelölte ki. Ám a teljesítmény javítására hivatott, könnyebb elemek beszerelése egy 30 rajthelyes büntetést vont maga után.
A pénteki teszt az adatok analizálását követően sikeresnek és biztatónak bizonyult, ugyanis remekül működött a japánok V6-osa. Azonban Alonso ennek ellenére a kvalifikáció napjára visszatért az ötödik számú hajtóművéhez, amely eredetileg Belgiumban volt beszerelve.
Viszont a spanyol MP4-31-esébe betettek egy turbótöltőt, valamint az idei 9. MGU-H-ját. A két alkatrész pedig 15 rajthellyel toldotta meg a eddigi 30-at, tehát Alonso immár 45 rajthelynyi hátrasorolás rendelkezik. Úgyhogy szinte garantált az utolsó rajtkocka.
Ennek kapcsán el is mondta a spanyol a pénteki nap folyamán, hogy a büntetés miatt rövidre tervezik a kvalifikációt: a Q1-ben fut egy 107%-on belüli köridőt, aztán pedig a tévéből fogja figyelemmel kísérni.
Utoljára hasonló helyzetben Belgiumban volt Alonso, amikor a 60 rajthelyes büntetésével a puttonyában csak a 21. rajtkockából indulhatott - a futamot végül a 7. helyen zárta. A spanyol természetesen most is bizakodik a pontszerzésben.
Alonso autóján a könnyített kipufogó fenn fog maradni a továbbiakban is, sőt, a harmadik edzés előtt Button is megkapja.
Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Kommentezéshez lépj be, vagy regisztrálj! ‐ Belépés Facebookkal