
Szokásos összeállításunk a WTCC-hétvégéket megelőzően: menetrend, pluszsúlyok, meg miegymás.
A jövő hétvégén Túraautó Világbajnokság mezőnye Kínába fog ellátogatni, amely minden bizonnyal az idei utolsó előtti állomás lesz.
MENETREND, KÖZVETÍTÉSEK
Ami a menetrendet illeti, ezúttal csak szombati és vasárnap lesznek események, ugyanis az idei szezon előtt az a döntés született meg költségcsökkentés céljából, hogy Argentínában és az ázsiai helyszíneken nem rendeznek pénteki félórás tesztet, ismertebb nevén nulladik szabadedzést.
A közvetítéseket illetően pedig fontos elmondani, hogy a kvalifikációt az Eurosport 2 fogja élőben adni, míg a futamok a több tévénéző számára elérhető Eurosport 1-en tekinthetőek meg. Emellett az M4 Sporton is figyelemmel kísérhetőek a történések.
Azok számára, akik nem lesznek tévé közelben pedig aza jó hírünk, hogy az argentin hétvége előtt újra ingyenessé vált a széria legújabb webtévé alkalmazása, a WTCC Premium TV, amelynek az az előnye, hogy nem csak a televízióközvetítés képét lehet vele figyelni, hanem néhány versenyző autójába is "beülhetünk" a fedélzeti kamerák révén. Fizetős megoldásnak pedig ott van az Eurosport Player. A Live Timing pedig a szokásokhoz híven, egész hétvége folyamán elérhető lesz.
Íme a kínai hétvége programja:
Dátum | Időpont | Esemény |
2016.09.24., szombat | 03:00 - 03:30 | FP1 |
2016.09.24., szombat | 05:00 - 05:30 | FP2 |
2016.09.24., szombat | 08:30 - 09:30 | Időmérő |
2016.09.24., szombat | 09:30 - 10:00 | MAC3 |
2016.09.25., vasárnap | 08:35 - 09:00 | Nyitó futam (14 kör) |
2016.09.25., vasárnap | 09:50 - 10:20 | Fő futam (15 kör) |
(A közvetítési időpontokról ITT értesülhettek.)
PLUSZSÚLYOK
A hétvégi kompenzációs súlyokat az előző három (Portugália, Argentína, Japán) hétvége időeredményeiből kalkulálták, az adott márkák 2-2 versenyzőjének két-két legjobb időmérős és versenyben futott körét figyelembe véve. Ezeket az időket átlagolják, és az átlagok közötti különbségek határozzák meg azt, hogy melyik gyártó hány kilogrammot kap pluszba az 1100 kilós minimumsúlyon túl.
Ahogy azt megszokhattuk az elmúlt évek folyamán, ismét a Citroen lesz a legnehezebb - az öt C-Elyseé az 1180 kilogrammos maximumsúlyon fog menni a 4603 méter hosszú Shanghai International Circuit pályán. A Honda a japán maximumsúlyából lefogyott 20 kilót, azaz a Civicek 1160 kilót fognak nyomni Kínában. A Ladák pedig megszabadultak az 50 kilós fölöslegüktől, így minimumsúlyon fognak repeszteni, akárcsak a 10 kilós veszteséggel járó fogyókúrán áteső Chevrolet, valamint Volvo S60-asok is
A hétvégi pluszsúlyok:
Autó | Különbség | Pluszsúly | Összsúly |
Citroen C-Elyseé | 0,0 mp. | 80 kg | 1180 kg |
Honda Civic | 0,2 mp. | 60 kg | 1160 kg |
Chevrolet Cruze | 0,8 mp. | 0 kg | 1100 kg |
Volvo S60 | 1,0 mp. | 0 kg | 1100 kg |
Lada Vesta | 1,1 mp. | 0 kg | 1100 kg |
EGYÉB TUDNIVALÓK
- A WTCC Blogtól megtudhattuk, hogy a Münnich Motorsport Chevrolet-jével újra rajthoz áll James Thompson. Ez az idei 7. versenyhétvége lesz a brit számára.
- Ekblom pedig visszatér Kínában.
Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Kommentezéshez lépj be, vagy regisztrálj! ‐ Belépés Facebookkal