
A verseny elején még a győzelemre totál esélytelennek tűnő #1-es Porsche nyerte meg az austini hatórást, ezzel Webberék idei 3. győzelmüket szerezték meg, méghozzá egyhuzamban. Eközben a dominánsnak tűnő Audinak be kellett érnie a 2., valamint a 6. hellyel.
Az Endurance Világbajnokság idei hatodik versenyét az Amerikai Egyesült Államokban, Austinban rendezték meg. A még világos körülmények között induló, az éjszakában véget érő futam korai etapjait eleinte a két Audi uralta, ugyanis az R18 e-tron quattro számára jók voltak a meleg időjárási körülmények. De a későbbiekben gondok sorozata érte utol a négygyűrűsöket, így végül a rivális német gyártóé, a Porsche-é lett a győzelem.
Az #1-es rajtszámú Porsche 919 Hybrid végül 23 másodperces előny birtokában szelte át a célvonalat, megelőzve a Duval - Di Grassi - Jarvis trió vezette #8-as Audit.

Fotó: Joest Racing
Az Audi Duvallal a volánnál akkor veszítette el a vezetést, amikor félidőnél az R18-as elektronikája leállt, ami 40 másodpercbe került. A négygyűrűs márka még több időt veszített azzal, amikor a depózást zöld zászló alatt bonyolították le, miközben a Porsche ezt a Virtuális Safety Car-fázis alatt ki tudta vitelezni.
Di Grassinak még meg lett volna a lehetősége arra, hogy a #8-as Audinak megmentse a futamot. Azonban 90 perccel a leintés előtt egy extra depózás keresztülhúzta az egység számításait. Erre pedig egy lazán becsukott ajtó miatt volt szükség.
A #7-es Audi "markából" pedig akkor csúszott ki a vezetés, amikor 2 órával a vége előtt szintén ki kellett jönniük egy plusz bokszkiállásra, amelyet zöld zászlós fázis alatt kellett beiktatni.
Igaz, Tréluyer minden erejével rajta volt azon, hogy visszakapaszkodjon az élen álló Porsche-egységre, ám az egyik lekörözése balul sikerült el, ugyanis a 18-as kanyarban koccant a #66-os rajtszámú Ford GT-vel versenyző Olivier Pla-val, melynek következtében a francia a falban kötött ki. Ezután Tréluyer-nek ki kellett jönnie a depóba, és csak egy hosszas szerelési folyamat után tudott visszatérni a pályára a #7-es rajtszámú Audi R18-as, amely végül a 6. helyen ért célba, 8 kör hátrányban.

Fotó: Porsche AG
A győztes #1-es Porsche versenyzője, Timo Bernhard nagyon boldog volt a siker miatt: "Ez valami nagyszerű! Ez nagyon keményen megszerzett győzelem volt. Az Audik valamivel gyorsabbak voltak, de mi igyekeztük tartani a lépést, és visszatértünk az élre, miután némi szerencséhez jutottunk a teljes pályás sárga zászlóval."
Webberék és a 2. helyezett #8-as Audi mögött a Kobayashi - Sarrazin - Conway vezette #6-os Toyota ért célba harmadiknak, mindössze 2 másodperces lemaradásban Jarvisékhez képest.
A Toyota TS050 Hybrid ezúttal pariban volt Porsche-val, a #6-os egységnek még a győzelemre is volt esélye. De a 3. hely sem annyira a japán gyártónak.
A bajnoki pontversenyt vezető Lieb - Jani - Dumas hármas csak a negyedik helyre tudták behozni a #2-es Porsche 919 Hybridet - egyáltalán nem tudták tartani a testvérautó tempóját. Ötödikként Buemiék látták meg a kockás zászlót az #5-ös Toyotával - igaz, a korai órákban az egységnek gondja támadt az autó turbójának lefújószelepével.

Fotó: Ardenal Media
Az LMP2-ben a #36-os rajtszámú Singatech Alpine bizonyult a legjobbnak; Nicholas Lapierre-rel, Stephane Richelmivel és Gustavo Menezesszel. Ez a trió egy körrel előzte meg legközelebbi riválisát, amely a #43-as RGR Sport by Morand-Ligier volt. A harmadik helyezett a #26-os G-Drive-Oreca lett, a Rene Rast - Alex Brundle - Romain Rusinov trióval, amely a VSC-vel sokat veszített.
Fotó: Ardenal Media
A GTE Pro kategóriában a #95-ös Aston Martin győzött, Marco Sorensennel és Nicki Thiimmel. A GTE Am-ban pedig a #98-as Aston Martin volt az etalon, a Pedro Lamy - Mathias Lauda - Paul Dalla Lana trióval.
A következő versenyhétvégét Fujiban fogják megrendezni, október 14-16. között.
Az austini 6 órás végeredménye:
Poz. | Kat. | Versenyzők | Csapat | Autó | Hátrány |
---|---|---|---|---|---|
1 | LMP1 | T.Bernhard, M.Webber, B.Hartley | Porsche Team | Porsche | 6:01:30.181 |
2 | LMP1 | L.di Grassi, L.Duval, O.Jarvis | Audi Sport Team Joest | Audi | 23.641 |
3 | LMP1 | S.Sarrazin, M.Conway, K.Kobayashi | Toyota Gazoo Racing | Toyota | 26.096 |
4 | LMP1 | R.Dumas, N.Jani, M.Lieb | Porsche Team | Porsche | 1 kör |
5 | LMP1 | A.Davidson, S.Buemi, K.Nakajima | Toyota Gazoo Racing | Toyota | 2 kör |
6 | LMP1 | M.Fassler, A.Lotterer, B.Treluyer | Audi Sport Team Joest | Audi | 6 kör |
7 | LMP1 | M.Tuscher, D.Kraihamer, A.Imperatori | Rebellion Racing | Rebellion/AER | 12 kör |
8 | LMP2 | G.Menezes, N.Lapierre, S.Richelmi | Signatech Alpine | Alpine/Nissan | 14 kör |
9 | LMP2 | R.Gonzalez, B.Senna, F.Albuquerque | RGR Sport by Morand | Ligier/Nissan | 15 kör |
10 | LMP2 | R.Rusinov, R.Rast, A.Brundle | G-Drive Racing | ORECA/Nissan | 15 kör |
11 | LMP1 | S.Trummer, O.Webb | ByKOLLES Racing Team | CLM/AER | 16 kör |
12 | LMP2 | N.Minassian, M.Mediani | SMP Racing | BR Engineering/Nissan | 18 kör |
13 | LMP2 | R.Dalziel, L.Derani, C.Cumming | Extreme Speed Motorsports | Ligier/Nissan | 18 kör |
14 | LMP2 | V.Petrov, V.Shaytar, K.Ladygin | SMP Racing | BR Engineering/Nissan | 19 kör |
15 | LMP2 | S.Sharp, E.Brown, J.van Overbeek | Extreme Speed Motorsports | Ligier/Nissan | 20 kör |
16 | GTE Pro | N.Thiim, M.Sorensen | Aston Martin Racing | Aston Martin | 23 kör |
17 | GTE Pro | G.Bruni, J.Calado | AF Corse | Ferrari | 23 kör |
18 | GTE Pro | D.Rigon, S.Bird | AF Corse | Ferrari | 24 kör |
19 | GTE Pro | M.Franchitti, A.Priaulx, H.Tincknell | Ford Chip Ganassi Team UK | Ford | 24 kör |
20 | GTE Pro | D.Turner, F.Rees | Aston Martin Racing | Aston Martin | 24 kör |
21 | GTE Pro | R.Lietz, M.Christensen | Dempsey Racing - Proton | Porsche | 25 kör |
22 | LMP2 | D.Cheng, H-Pin Tung, N.Panciatici | Baxi DC Racing Alpine | Alpine/Nissan | 26 kör |
23 | GTE Am | P.D.Lana, P.Lamy, M.Lauda | Aston Martin Racing | Aston Martin | 28 kör |
24 | GTE Am | C.Ried, W.Henzler, J.Camathias | KCMG | Porsche | 28 kör |
25 | GTE Am | L.Viljoen, P.Ragues, R.Taylor | Larbre Competition | Chevrolet | 29 kör |
26 | GTE Am | M.Wainwright, A.Carroll, B.Barker | Gulf Racing UK | Porsche | 33 kör |
27 | GTE Am | K.Al Qubaisi, D.H.Hansson, K.Estre | Abu Dhabi-Proton Racing | Porsche | 33 kör |
28 | GTE Am | F.Perrodo, E.Collard, R.Aguas | AF Corse | Ferrari | 39 kör |
29 | GTE Pro | S.Mucke, O.Pla | Ford Chip Ganassi Team UK | Ford | 42 kör |
- | LMP2 | M.Rao, R.Bradley, R.Merhi | Manor | ORECA/Nissan | Kiesett |
- | LMP2 | N.Leventis, L.Williamson, J.Kane | Strakka Racing | Gibson/Nissan | Kiesett |
Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Kommentezéshez lépj be, vagy regisztrálj! ‐ Belépés Facebookkal