DTM - WITTMANN TORONYMAGAS ÉLLOVASKÉNT FOG MEGÉRKEZNI A HUNGARORINGRE

14224839_951443041649765_4390786841919184769_n.jpg

A BMW Team RMG német versenyzője, Marco Wittmann egy győzelemmel és egy 3. hellyel remek hétvégét tudhat maga mögött a Nürburgringen. 2014 bajnoka domináns bajnoki éllovasként fog megérkezni a Hungaroringre két hét múlva.

A hétvége folyamán a Német Túraautó Bajnokság idei 7. versenyhétvégéje került megrendezésre a Nürburgringen, amely pálya a Forma-1 rajongói számára már biztosan ismerős, igaz, az elmúlt években a száguldó cirkusz mezőnye nem járt ott.

Wittmann rajt-cél győzelmet aratott a szombati versenyen

A nürburgiringi víkend két szabadedzéssel indult ugyebár. Az elsőt még péntek délután rendezték meg, a másodikat pedig szombat délelőtt. Előbbin a Mercedes Team Mücke pilótája, Christian Vietoris volt a leggyorsabb egy 1:23.838-as köridővel, míg az utóbbin az Audi Sport Team Abt Sportsline spanyolja, Miguel Molina bizonyult az etalonnak, 1:23.130-cal.

A gyakorlások után pedig megrendezésre került az első időmérő edzés is. A pole pozíciót 1:22.9-es idővel eleinte Lucas Auer szerezte volna meg, de az osztrák nem tarthatta meg ezt a remek helyezést, ugyanis Moszkvában begyűjtötte az idei harmadik figyelmeztetését is, amely automatikusan 5 rajthelyes büntetést vont maga után. Az első rajtkockát így viszont Marco Wittmann örökölte meg, aki mögött a márkatárs Tom Blomqvist és az audis Jamie Green zárt.

1473584712.jpg

Ezután, szombat délután eljött az első futam ideje is, amelynek a hossza 40 perc + 1 körös volt. A rajtnál Marco Wittmann szinte állva hagyta a mezőnyt, aztán pedig a futam középső szakaszában el is nyúlt a többiektől. Végül a kockás zászlót 7.412 másodperces előny birtokában látta meg a kockás zászlót, és szerezte meg idei 3. győzelmét. A német a 30 kört 42 perc és 47.780 másodperc alatta teljesítette. Wittmann előnye ezzel az első futam után 35 pontosra nőtt legközelebbi riválisával, Robert Wickensszel szemben.

A második helyen a BMW Team RBM angol pilótája, Tom Blomqvist ért célba a #31-es rajtszámú M4-essel, idei negyedik 2. helyére szert téve. A dobogó legalsó fokára az audis Jamie Green állhatott fel, megelőzve márkatársát, Edoardo Mortarát, aki egy utolsó körös hibával csúszott le a pódiumról, amelyet Blomqvist kergetése közben vétett.

1473584739.jpg

Ötödikként a BMW Team RMG másik pilótája, az egykori Forma-1-es Timo Glock ért célba, megelőzve a futam két legeredményesebb mercedeses pilótáját, Paul Di Restát és Lucas Auert. A pontszerző zónát Martin, Wickens és Götz zárták.

A 30 körösre sikeredett viadal nem volt incidensekben szegény - három számottevőbb koccanás is történt:

  • Az első ilyen jellegű affér a 10. körben volt, amikor az 1-es kanyarban Adrien Tambay kiforgatta Augusto Farfust. Az incidensben a versenybírák a franciát találták vétkesnek, és sújtották egy 3 rajthelyes büntetéssel a vasárnapi 60 perces futamra. Tambay alig pár perccel a kakaskodás után kiesett.
  • A másik két incidens a 16. körben történt. Az 5-ös kanyarban a kanadai Bruno Spengler forgatta ki a mercedeses Dani Juncadellát, a 9-10-es sikánban pedig Timo Scheider tette ki Paffettet a pályáról. Spenglert és Scheidert is megbüntették egy-egy áthajtásos büntetéssel.

A szombati futam végeredménye:

Poz. # Versenyző Nemzetiség Autó Kör Hátrány Legjobb idő Rajthely
1 11 Marco WITTMANN BMW M4 DTM 30 - 1:24.505 1
2 31 Tom BLOMQVIST BMW M4 DTM 30 7.136 1:24.528 2
3 53 Jamie GREEN Audi RS5 DTM 30 9.031 1:24.468 3
4 48 Edoardo MORTARA Audi RS5 DTM 30 9.783 1:24.502 4
5 16 Timo GLOCK BMW M4 DTM 30 11.768 1:24.844 8
6 3 Paul di RESTA Mercedes-AMG C63 DTM 30 15.256 1:24.976 10
7 22 Lucas AUER Mercedes-AMG C63 DTM 30 16.086 1:24.683 6
8 36 Maxime MARTIN BMW M4 DTM 30 23.232 1:25.181 11
9 6 Robert WICKENS Mercedes-AMG C63 DTM 30 32.197 1:25.405 13
10 84 Maximilian GÖTZ Mercedes-AMG C63 DTM 30 34.656 1:25.229 12
11 51 Nico MÜLLER Audi RS5 DTM 30 35.080 1:25.383 20
12 88 Felix ROSENQVIST Mercedes-AMG C63 DTM 30 35.474 1:25.342 7
13 8 Christian VIETORIS Mercedes-AMG C63 DTM 30 36.626 1:25.291 16
14 99 Mike ROCKENFELLER Audi RS5 DTM 30 39.610 1:25.455 22
15 17 Miguel MOLINA Audi RS5 DTM 30 42.009 1:25.376 18
16 100 Martin TOMCZYK BMW M4 DTM 30 43.445 1:25.234 17
17 12 Daniel JUNCADELLA Mercedes-AMG C63 DTM 30 43.974 1:24.638 5
18 7 Bruno SPENGLER BMW M4 DTM 30 45.506 1:24.662 9
19 2 Gary PAFFETT Mercedes-AMG C63 DTM 30 47.271 1:25.147 14
20 13 António Félix da COSTA BMW M4 DTM 30 49.613 1:25.404 21
21 10 Timo SCHEIDER Audi RS5 DTM 30 53.224 1:25.217 15
22 18 Augusto FARFUS BMW M4 DTM 30 54.631 1:25.685 24
23 5 Mattias EKSTRÖM Audi RS5 DTM 23 7 kör 1:24.925 19
Kiesett 27 Adrien TAMBAY Audi RS5 DTM 9 21 kör 1:25.598 23

 

Mortara zseniális taktikai győzelmet aratott a vasárnapi futamon

A vasárnapi időterv a harmadik szabadedzéssel indult, amelyet az audis Nico Müller nyert meg egy 1:23.375-ös idővel, megelőzve a mercedeses Gary Paffettet és a BMW-s Maxime Martint.

Legközelebb pedig a kvalifikáción gurultak pályára a német túraautók. A 20 perces időmérést pedig újra a mercedeses Lucas Auer nyerte, ám az osztrák ezúttal meg is tarthatta az első rajtkockát, amely kiváló ajándék volt a számára a 22. születésnapján. A második helyen a szombati győztes, Marco Wittmann zárt - a BMW-pilóta mindössze 30 ezreddel maradt el Auer idejétől. A legjobb hármat pedig a BMW Team MTEK versenyzője, a kanadai Bruno Spengler zárta.

14292531_10154561215021151_3292000624848847667_n.jpg

A futamon viszont az Audi Sport Team Abt Sportsline olasz pilótája, Edoardo Mortara diadalmaskodott, és szerezte meg idei 3. győzelmét. Eleinte csak a 6. helyről indult, de egy merész rajttal és egy professzionális taktikával elsőként ért célba. A hatszoros futamgyőztes a 43 kört 61 perc és 31.597 másodperc alatt tette meg, a 60 perc + 1 körös táv keretein belül.

Másodikként a Mercedesszel Lucas Auer ért célba, megelőzve a dobogó legalsó fokára felálló Marco Wittmannt, akinek az utolsó néhány körben nehéz dolga volt Ekström feltartóztatásával. A Team RMG versenyzőjének előnye ugyan így csökkent az összetettben, de ennek ellenére is 33 pontos előnnyel fog megérkezni a Hungaroringre.

14292238_10154561215046151_3965841409792695368_n_1.jpg

A TOP 3-at két audis, Mattias Ekström és Nico Müller követte, megelőzve a BMW-s Bruno Spenglert és a mercedeses Gary Paffettet. A legjobb tíz sorrendjét Blomqvist (BMW), Juncadella (Mercedes) és Molina (Audi) zárta.

A második futam már közel sem volt annyira eseménydús, mint az első, de néhány kulcskoccanása így is volt:

  • A megpördülő versenyzők sorát Timo Glock nyitotta, aki a sárga BMW-jével már az első kanyarban megforgott, miután nekikoccant a Mercedesszel Paul Di Resta.
  • A 24. körben pedig Gary Paffett Mercedesének a megforgására lehettünk figyelmesek, miután Jamie Green megpöccintette őt a célegyenes végén. A brit audist marasztalta el végül a versenybíróság, egy áthajtásos büntetéssel.

A DTM idei szezonjából pedig már csak két versenyhétvége van hátra. Az utolsó előtti víkend a Hungaroringen kerül megrendezésre, a jövő hétvégén!

A vasárnapi futam végeredménye:

Poz. # Versenyző Nemzetiség Autó Kör Hátrány Leggyorsabb idő Rajthely
1 48 Edoardo MORTARA Audi RS5 DTM 43 - 1:24.470 6
2 22 Lucas AUER Mercedes-AMG C63 DTM 43 3.726 1:24.608 1
3 11 Marco WITTMANN BMW M4 DTM 43 7.526 1:24.750 2
4 5 Mattias EKSTRÖM Audi RS5 DTM 43 7.849 1:24.274 10
5 51 Nico MÜLLER Audi RS5 DTM 43 9.182 1:24.103 14
6 7 Bruno SPENGLER BMW M4 DTM 43 11.812 1:24.844 3
7 2 Gary PAFFETT Mercedes-AMG C63 DTM 43 18.973 1:24.497 11
8 31 Tom BLOMQVIST BMW M4 DTM 43 20.895 1:24.914 4
9 12 Daniel JUNCADELLA Mercedes-AMG C63 DTM 43 21.826 1:24.731 9
10 17 Miguel MOLINA Audi RS5 DTM 43 24.909 1:24.644 8
11 36 Maxime MARTIN BMW M4 DTM 43 27.220 1:24.811 19
12 10 Timo SCHEIDER Audi RS5 DTM 43 27.931 1:25.074 16
13 100 Martin TOMCZYK BMW M4 DTM 43 31.430 1:25.072 22
14 6 Robert WICKENS Mercedes-AMG C63 DTM 43 32.446 1:25.094 17
15 16 Timo GLOCK BMW M4 DTM 43 34.178 1:25.089 13
16 27 Adrien TAMBAY Audi RS5 DTM 43 37.429 1:24.705 24
17 53 Jamie GREEN Audi RS5 DTM 43 40.173 1:24.845 7
18 8 Christian VIETORIS Mercedes-AMG C63 DTM 43 40.957 1:24.951 18
19 88 Felix ROSENQVIST Mercedes-AMG C63 DTM 43 45.546 1:24.930 12
20 13 António Félix da COSTA BMW M4 DTM 43 54.822 1:25.196 21
21 18 Augusto FARFUS BMW M4 DTM 43 1:00.006 1:24.908 5
22 99 Mike ROCKENFELLER Audi RS5 DTM 43 1:00.571 1:25.192 20
23 84 Maximilian GÖTZ Mercedes-AMG C63 DTM 43 1:08.880 1:25.382 23
R 3 Paul di RESTA Mercedes-AMG C63 DTM 1 42 kör - 15

 

Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr7011694911

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása