
A BMW Team RMG német versenyzője, Marco Wittmann egy győzelemmel és egy 3. hellyel remek hétvégét tudhat maga mögött a Nürburgringen. 2014 bajnoka domináns bajnoki éllovasként fog megérkezni a Hungaroringre két hét múlva.
A hétvége folyamán a Német Túraautó Bajnokság idei 7. versenyhétvégéje került megrendezésre a Nürburgringen, amely pálya a Forma-1 rajongói számára már biztosan ismerős, igaz, az elmúlt években a száguldó cirkusz mezőnye nem járt ott.
Wittmann rajt-cél győzelmet aratott a szombati versenyen
A nürburgiringi víkend két szabadedzéssel indult ugyebár. Az elsőt még péntek délután rendezték meg, a másodikat pedig szombat délelőtt. Előbbin a Mercedes Team Mücke pilótája, Christian Vietoris volt a leggyorsabb egy 1:23.838-as köridővel, míg az utóbbin az Audi Sport Team Abt Sportsline spanyolja, Miguel Molina bizonyult az etalonnak, 1:23.130-cal.
A gyakorlások után pedig megrendezésre került az első időmérő edzés is. A pole pozíciót 1:22.9-es idővel eleinte Lucas Auer szerezte volna meg, de az osztrák nem tarthatta meg ezt a remek helyezést, ugyanis Moszkvában begyűjtötte az idei harmadik figyelmeztetését is, amely automatikusan 5 rajthelyes büntetést vont maga után. Az első rajtkockát így viszont Marco Wittmann örökölte meg, aki mögött a márkatárs Tom Blomqvist és az audis Jamie Green zárt.
Ezután, szombat délután eljött az első futam ideje is, amelynek a hossza 40 perc + 1 körös volt. A rajtnál Marco Wittmann szinte állva hagyta a mezőnyt, aztán pedig a futam középső szakaszában el is nyúlt a többiektől. Végül a kockás zászlót 7.412 másodperces előny birtokában látta meg a kockás zászlót, és szerezte meg idei 3. győzelmét. A német a 30 kört 42 perc és 47.780 másodperc alatta teljesítette. Wittmann előnye ezzel az első futam után 35 pontosra nőtt legközelebbi riválisával, Robert Wickensszel szemben.
A második helyen a BMW Team RBM angol pilótája, Tom Blomqvist ért célba a #31-es rajtszámú M4-essel, idei negyedik 2. helyére szert téve. A dobogó legalsó fokára az audis Jamie Green állhatott fel, megelőzve márkatársát, Edoardo Mortarát, aki egy utolsó körös hibával csúszott le a pódiumról, amelyet Blomqvist kergetése közben vétett.
Ötödikként a BMW Team RMG másik pilótája, az egykori Forma-1-es Timo Glock ért célba, megelőzve a futam két legeredményesebb mercedeses pilótáját, Paul Di Restát és Lucas Auert. A pontszerző zónát Martin, Wickens és Götz zárták.
A 30 körösre sikeredett viadal nem volt incidensekben szegény - három számottevőbb koccanás is történt:
- Az első ilyen jellegű affér a 10. körben volt, amikor az 1-es kanyarban Adrien Tambay kiforgatta Augusto Farfust. Az incidensben a versenybírák a franciát találták vétkesnek, és sújtották egy 3 rajthelyes büntetéssel a vasárnapi 60 perces futamra. Tambay alig pár perccel a kakaskodás után kiesett.
- A másik két incidens a 16. körben történt. Az 5-ös kanyarban a kanadai Bruno Spengler forgatta ki a mercedeses Dani Juncadellát, a 9-10-es sikánban pedig Timo Scheider tette ki Paffettet a pályáról. Spenglert és Scheidert is megbüntették egy-egy áthajtásos büntetéssel.
A szombati futam végeredménye:
Poz. | # | Versenyző | Nemzetiség | Autó | Kör | Hátrány | Legjobb idő | Rajthely |
1 | 11 | Marco WITTMANN | ![]() |
BMW M4 DTM | 30 | - | 1:24.505 | 1 |
2 | 31 | Tom BLOMQVIST | ![]() |
BMW M4 DTM | 30 | 7.136 | 1:24.528 | 2 |
3 | 53 | Jamie GREEN | ![]() |
Audi RS5 DTM | 30 | 9.031 | 1:24.468 | 3 |
4 | 48 | Edoardo MORTARA | ![]() |
Audi RS5 DTM | 30 | 9.783 | 1:24.502 | 4 |
5 | 16 | Timo GLOCK | ![]() |
BMW M4 DTM | 30 | 11.768 | 1:24.844 | 8 |
6 | 3 | Paul di RESTA | ![]() |
Mercedes-AMG C63 DTM | 30 | 15.256 | 1:24.976 | 10 |
7 | 22 | Lucas AUER | ![]() |
Mercedes-AMG C63 DTM | 30 | 16.086 | 1:24.683 | 6 |
8 | 36 | Maxime MARTIN | ![]() |
BMW M4 DTM | 30 | 23.232 | 1:25.181 | 11 |
9 | 6 | Robert WICKENS | ![]() |
Mercedes-AMG C63 DTM | 30 | 32.197 | 1:25.405 | 13 |
10 | 84 | Maximilian GÖTZ | ![]() |
Mercedes-AMG C63 DTM | 30 | 34.656 | 1:25.229 | 12 |
11 | 51 | Nico MÜLLER | ![]() |
Audi RS5 DTM | 30 | 35.080 | 1:25.383 | 20 |
12 | 88 | Felix ROSENQVIST | ![]() |
Mercedes-AMG C63 DTM | 30 | 35.474 | 1:25.342 | 7 |
13 | 8 | Christian VIETORIS | ![]() |
Mercedes-AMG C63 DTM | 30 | 36.626 | 1:25.291 | 16 |
14 | 99 | Mike ROCKENFELLER | ![]() |
Audi RS5 DTM | 30 | 39.610 | 1:25.455 | 22 |
15 | 17 | Miguel MOLINA | ![]() |
Audi RS5 DTM | 30 | 42.009 | 1:25.376 | 18 |
16 | 100 | Martin TOMCZYK | ![]() |
BMW M4 DTM | 30 | 43.445 | 1:25.234 | 17 |
17 | 12 | Daniel JUNCADELLA | ![]() |
Mercedes-AMG C63 DTM | 30 | 43.974 | 1:24.638 | 5 |
18 | 7 | Bruno SPENGLER | ![]() |
BMW M4 DTM | 30 | 45.506 | 1:24.662 | 9 |
19 | 2 | Gary PAFFETT | ![]() |
Mercedes-AMG C63 DTM | 30 | 47.271 | 1:25.147 | 14 |
20 | 13 | António Félix da COSTA | ![]() |
BMW M4 DTM | 30 | 49.613 | 1:25.404 | 21 |
21 | 10 | Timo SCHEIDER | ![]() |
Audi RS5 DTM | 30 | 53.224 | 1:25.217 | 15 |
22 | 18 | Augusto FARFUS | ![]() |
BMW M4 DTM | 30 | 54.631 | 1:25.685 | 24 |
23 | 5 | Mattias EKSTRÖM | ![]() |
Audi RS5 DTM | 23 | 7 kör | 1:24.925 | 19 |
Kiesett | 27 | Adrien TAMBAY | ![]() |
Audi RS5 DTM | 9 | 21 kör | 1:25.598 | 23 |
Mortara zseniális taktikai győzelmet aratott a vasárnapi futamon
A vasárnapi időterv a harmadik szabadedzéssel indult, amelyet az audis Nico Müller nyert meg egy 1:23.375-ös idővel, megelőzve a mercedeses Gary Paffettet és a BMW-s Maxime Martint.
Legközelebb pedig a kvalifikáción gurultak pályára a német túraautók. A 20 perces időmérést pedig újra a mercedeses Lucas Auer nyerte, ám az osztrák ezúttal meg is tarthatta az első rajtkockát, amely kiváló ajándék volt a számára a 22. születésnapján. A második helyen a szombati győztes, Marco Wittmann zárt - a BMW-pilóta mindössze 30 ezreddel maradt el Auer idejétől. A legjobb hármat pedig a BMW Team MTEK versenyzője, a kanadai Bruno Spengler zárta.

A futamon viszont az Audi Sport Team Abt Sportsline olasz pilótája, Edoardo Mortara diadalmaskodott, és szerezte meg idei 3. győzelmét. Eleinte csak a 6. helyről indult, de egy merész rajttal és egy professzionális taktikával elsőként ért célba. A hatszoros futamgyőztes a 43 kört 61 perc és 31.597 másodperc alatt tette meg, a 60 perc + 1 körös táv keretein belül.
Másodikként a Mercedesszel Lucas Auer ért célba, megelőzve a dobogó legalsó fokára felálló Marco Wittmannt, akinek az utolsó néhány körben nehéz dolga volt Ekström feltartóztatásával. A Team RMG versenyzőjének előnye ugyan így csökkent az összetettben, de ennek ellenére is 33 pontos előnnyel fog megérkezni a Hungaroringre.
A TOP 3-at két audis, Mattias Ekström és Nico Müller követte, megelőzve a BMW-s Bruno Spenglert és a mercedeses Gary Paffettet. A legjobb tíz sorrendjét Blomqvist (BMW), Juncadella (Mercedes) és Molina (Audi) zárta.
A második futam már közel sem volt annyira eseménydús, mint az első, de néhány kulcskoccanása így is volt:
- A megpördülő versenyzők sorát Timo Glock nyitotta, aki a sárga BMW-jével már az első kanyarban megforgott, miután nekikoccant a Mercedesszel Paul Di Resta.
- A 24. körben pedig Gary Paffett Mercedesének a megforgására lehettünk figyelmesek, miután Jamie Green megpöccintette őt a célegyenes végén. A brit audist marasztalta el végül a versenybíróság, egy áthajtásos büntetéssel.
A DTM idei szezonjából pedig már csak két versenyhétvége van hátra. Az utolsó előtti víkend a Hungaroringen kerül megrendezésre, a jövő hétvégén!
A vasárnapi futam végeredménye:
Poz. | # | Versenyző | Nemzetiség | Autó | Kör | Hátrány | Leggyorsabb idő | Rajthely |
1 | 48 | Edoardo MORTARA | ![]() |
Audi RS5 DTM | 43 | - | 1:24.470 | 6 |
2 | 22 | Lucas AUER | ![]() |
Mercedes-AMG C63 DTM | 43 | 3.726 | 1:24.608 | 1 |
3 | 11 | Marco WITTMANN | ![]() |
BMW M4 DTM | 43 | 7.526 | 1:24.750 | 2 |
4 | 5 | Mattias EKSTRÖM | ![]() |
Audi RS5 DTM | 43 | 7.849 | 1:24.274 | 10 |
5 | 51 | Nico MÜLLER | ![]() |
Audi RS5 DTM | 43 | 9.182 | 1:24.103 | 14 |
6 | 7 | Bruno SPENGLER | ![]() |
BMW M4 DTM | 43 | 11.812 | 1:24.844 | 3 |
7 | 2 | Gary PAFFETT | ![]() |
Mercedes-AMG C63 DTM | 43 | 18.973 | 1:24.497 | 11 |
8 | 31 | Tom BLOMQVIST | ![]() |
BMW M4 DTM | 43 | 20.895 | 1:24.914 | 4 |
9 | 12 | Daniel JUNCADELLA | ![]() |
Mercedes-AMG C63 DTM | 43 | 21.826 | 1:24.731 | 9 |
10 | 17 | Miguel MOLINA | ![]() |
Audi RS5 DTM | 43 | 24.909 | 1:24.644 | 8 |
11 | 36 | Maxime MARTIN | ![]() |
BMW M4 DTM | 43 | 27.220 | 1:24.811 | 19 |
12 | 10 | Timo SCHEIDER | ![]() |
Audi RS5 DTM | 43 | 27.931 | 1:25.074 | 16 |
13 | 100 | Martin TOMCZYK | ![]() |
BMW M4 DTM | 43 | 31.430 | 1:25.072 | 22 |
14 | 6 | Robert WICKENS | ![]() |
Mercedes-AMG C63 DTM | 43 | 32.446 | 1:25.094 | 17 |
15 | 16 | Timo GLOCK | ![]() |
BMW M4 DTM | 43 | 34.178 | 1:25.089 | 13 |
16 | 27 | Adrien TAMBAY | ![]() |
Audi RS5 DTM | 43 | 37.429 | 1:24.705 | 24 |
17 | 53 | Jamie GREEN | ![]() |
Audi RS5 DTM | 43 | 40.173 | 1:24.845 | 7 |
18 | 8 | Christian VIETORIS | ![]() |
Mercedes-AMG C63 DTM | 43 | 40.957 | 1:24.951 | 18 |
19 | 88 | Felix ROSENQVIST | ![]() |
Mercedes-AMG C63 DTM | 43 | 45.546 | 1:24.930 | 12 |
20 | 13 | António Félix da COSTA | ![]() |
BMW M4 DTM | 43 | 54.822 | 1:25.196 | 21 |
21 | 18 | Augusto FARFUS | ![]() |
BMW M4 DTM | 43 | 1:00.006 | 1:24.908 | 5 |
22 | 99 | Mike ROCKENFELLER | ![]() |
Audi RS5 DTM | 43 | 1:00.571 | 1:25.192 | 20 |
23 | 84 | Maximilian GÖTZ | ![]() |
Mercedes-AMG C63 DTM | 43 | 1:08.880 | 1:25.382 | 23 |
R | 3 | Paul di RESTA | ![]() |
Mercedes-AMG C63 DTM | 1 | 42 kör | - | 15 |
Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.