WEC - PORSCHE-GYŐZELEM SZÜLETETT A KAOTIKUS MEXIKÓI 6 ÓRÁSON

14184322_10154783076372668_6409152072330434784_n.jpg

A Mark Webber - Brendon Hartley - Timo Bernhard trió vezette #1-es Porsche Mexikóban sorozatban második győzelmét aratta, amely három kiesés után mindenképpen biztató.

Rendhagyó módon az Endurance Világbajnokság időmérő edzését még múlt hét pénteken megrendezték, amelyen kisebb meglepetésre a #7-es Audi szerezte meg a pole-t, mindössze 42 ezredet verve a bajnoki tabellát vezető #2-es Porschére.

A magyar idő szerint szombat késő esti futamon pedig igencsak hamar az #1-es rajtszámú Porsche 919 Hybrid tört az élre. A Webber - Hartley - Bernhard hármas a 2. órától kezdve egészen a negyedikig vezetett, ekkor azonban le kellett tölteniük egy áthajtásos büntetést, ugyanis az egyik bokszkiállás után a depókijáratnál rámentek a fehér vonalra.

Ezzel pedig az előny vissza került a pole-ból induló #8-as Audihoz, a Di Grassi - Jarvis - Duval trióval - ez az egység utoljára az első órában vezette a mexikóvárosi viadalt.

Az Audi akkor is az élen állt, amikor az eső megérkezett. Azonban Jarviséket eső nélkül is utolérte a balszerencse, ugyanis amikor a brit éppen egy másik autót előzött, amikor az R18-asban a bal oldali kerékcsapágy bemondta az unalmast.

A vége felé, amikor az eső újból visszatért, a Porsche csapatánál is történt egy kisebb dráma. Bernhard a stadionrészen nekikoccant a gumifalnak, de szerencsére az #1-es Porsche tudta folytatni a futamot, ráadásul az előnyükből nagyjából egy perc meg is maradt.

A Lotterer - Fässler duó vezette #7-es Audi is vezetett egy kis ideig a futam elején, ám az első depózását a tapadás elvesztése miatt igencsak koránra kellett időzíteni. Emiatt pedig a #7-es egység kapásból visszaesett a másik R18-as mögé. A vége felé egy ideig úgy tűnt, hogy Lotterer levadászhatja az élen álló #1-es Porsche, mivel a fiaskó után a német intermediate gumikon tért vissza a pályára, eközben a Porsche az esőgumikat választotta. Ám az utolsó előtti órának a végén meghibásodott a fék az Audiban, a német pilóta kicsúszott, és nekikoccant a falnak. Ezt követően Lottereréknél kényszerkiállást kellett beiktatni, amellyel elveszítettek az esélyt a győzelemre.

14238240_10154783075917668_546450737646893436_n_1.jpg

A Bernhard - Webber - Hartley trió pedig behozta elsőnek az #1-es Porschét Mexikóvárosban, amely sorozatban a második helyszín volt, ahol győzni tudtak. Ez pedig valamilyen szinten gyógyírt jelenthet a szezon eleji három kiesésre. A második a #7-es Audi lett Fässlerrel és Lottererrel, a dobogó legalsó fokára pedig a Sarrazin - Conway - Kobayashi hármas által vezetett, #6-os rajtszámú toyotás egység állhatott fel.

A bajnoki pontversenyt vezető #2-es Porsche ezúttal csak a negyedik lett Dumas-val, Janival és Liebbel. A Toyota #5-ös rajtszámú egysége pedig még a 6 órás futam egy korábbi szakaszában, amikor is a hibridrendszer nagyon nem akart az igazságot.

Az LMP2-ben az RGR Sport by Morand csapat által birtokolt #43-es Ligier pedig nem kis meglepetésre győzelemre tudta váltani a pole-t, így a kategória eredményhirdetések Rodolfo Gonzalez, Bruno Senna és Filipe Albuquerque állhattak fel a dobogó legtetejére. A GTE Pro géposztályban a Stanaway - Turner páros vezette #97-es Aston Martin győzedelmeskedett, míg a GTE Am kategóriában pedig a #88-as rajtszámú Abu Dhabi-Proton Porsche bizonyult az etalonnak, a Al Quabisi - Hansson - Long trióval.

A világbajnokság két hét múlva Austinban fog folytatódni.

A mexikói 6 órás futam végeredménye: 

Poz. Kat. Versenyzők Csapat Autó Hátrány
1 LMP1 T.Bernhard, M.Webber, B.Hartley Porsche Team Porsche 6:00:43.702
2 LMP1 M.Fassler, A.Lotterer Audi Sport Team Joest Audi 1:01.442
3 LMP1 S.Sarrazin, M.Conway, K.Kobayashi Toyota Gazoo Racing Toyota 1:09.709
4 LMP1 R.Dumas, N.Jani, M.Lieb Porsche Team Porsche 1:30.004
5 LMP1 M.Tuscher, D.Kraihamer, A.Imperatori Rebellion Racing Rebellion/AER 12 kör
6 LMP2 R.Gonzalez, B.Senna, F.Albuquerque RGR Sport by Morand Ligier/Nissan 20 kör
7 LMP2 G.Menezes, N.Lapierre, S.Richelmi Signatech Alpine Alpine/Nissan 20 kör
8 LMP2 R.Dalziel, L.Derani, C.Cumming Extreme Speed Motorsports Ligier/Nissan 23 kör
9 LMP2 N.Leventis, L.Williamson, J.Kane Strakka Racing Gibson/Nissan 23 kör
10 LMP2 R.Gonzalez, B.Junqueira, L.Diaz Greaves Motorsport Gibson/Nissan 23 kör
11 LMP2 D.Cheng, H-Pin Tung, N.Panciatici Baxi DC Racing Alpine Alpine/Nissan 24 kör
12 LMP2 N.Minassian, M.Mediani SMP Racing BR Engineering/Nissan 24 kör
13 LMP2 R.Rusinov, R.Rast, A.Brundle G-Drive Racing ORECA/Nissan 25 kör
14 LMP2 S.Sharp, E.Brown, J.van Overbeek Extreme Speed Motorsports Ligier/Nissan 26 kör
15 GTE Pro R.Stanaway, D.Turner Aston Martin Racing Aston Martin 28 kör
16 GTE Pro G.Bruni, J.Calado AF Corse Ferrari 28 kör
17 GTE Pro N.Thiim, M.Sorensen Aston Martin Racing Aston Martin 28 kör
18 GTE Pro D.Rigon, S.Bird AF Corse Ferrari 29 kör
19 GTE Pro M.Franchitti, A.Priaulx, H.Tincknell Ford Chip Ganassi Team UK Ford 29 kör
20 GTE Pro R.Lietz, M.Christensen Dempsey Racing - Proton Porsche 29 kör
21 LMP1 S.Trummer, O.Webb, P.Kaffer ByKOLLES Racing Team CLM/AER 31 kör
22 GTE Am K.Al Qubaisi, D.Hansson, P.Long Abu Dhabi-Proton Racing Porsche 33 kör
23 GTE Am F.Perrodo, E.Collard, R.Aguas AF Corse Ferrari 34 kör
24 GTE Am C.Ried, W.Henzler, J.Camathias KCMG Porsche 34 kör
25 GTE Am M.Wainwright, A.Carroll, B.Barker Gulf Racing UK Porsche 34 kör
26 GTE Pro S.Mucke, O.Pla Ford Chip Ganassi Team UK Ford 49 kör
27 LMP1 L.di Grassi, L.Duval, O.Jarvis Audi Sport Team Joest Audi 63 kör
- GTE Am P.D.Lana, P.Lamy, M.Lauda Aston Martin Racing Aston Martin Kiesett
- GTE Am Y.Yamagishi, P.Ragues, R.Taylor Larbre Competition Chevrolet Kiesett
- LMP2 M.Rao, R.Bradley, P.Toledano Manor ORECA/Nissan Kiesett
- LMP1 S.Buemi, K.Nakajima Toyota Gazoo Racing Toyota Kiesett
- LMP2 V.Petrov, V.Shaytar, K.Ladygin SMP Racing BR Engineering/Nissan Kiesett

Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr2111680379

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása