
A Mark Webber - Brendon Hartley - Timo Bernhard trió vezette #1-es Porsche Mexikóban sorozatban második győzelmét aratta, amely három kiesés után mindenképpen biztató.
Rendhagyó módon az Endurance Világbajnokság időmérő edzését még múlt hét pénteken megrendezték, amelyen kisebb meglepetésre a #7-es Audi szerezte meg a pole-t, mindössze 42 ezredet verve a bajnoki tabellát vezető #2-es Porschére.
A magyar idő szerint szombat késő esti futamon pedig igencsak hamar az #1-es rajtszámú Porsche 919 Hybrid tört az élre. A Webber - Hartley - Bernhard hármas a 2. órától kezdve egészen a negyedikig vezetett, ekkor azonban le kellett tölteniük egy áthajtásos büntetést, ugyanis az egyik bokszkiállás után a depókijáratnál rámentek a fehér vonalra.
Ezzel pedig az előny vissza került a pole-ból induló #8-as Audihoz, a Di Grassi - Jarvis - Duval trióval - ez az egység utoljára az első órában vezette a mexikóvárosi viadalt.
Az Audi akkor is az élen állt, amikor az eső megérkezett. Azonban Jarviséket eső nélkül is utolérte a balszerencse, ugyanis amikor a brit éppen egy másik autót előzött, amikor az R18-asban a bal oldali kerékcsapágy bemondta az unalmast.
A vége felé, amikor az eső újból visszatért, a Porsche csapatánál is történt egy kisebb dráma. Bernhard a stadionrészen nekikoccant a gumifalnak, de szerencsére az #1-es Porsche tudta folytatni a futamot, ráadásul az előnyükből nagyjából egy perc meg is maradt.
A Lotterer - Fässler duó vezette #7-es Audi is vezetett egy kis ideig a futam elején, ám az első depózását a tapadás elvesztése miatt igencsak koránra kellett időzíteni. Emiatt pedig a #7-es egység kapásból visszaesett a másik R18-as mögé. A vége felé egy ideig úgy tűnt, hogy Lotterer levadászhatja az élen álló #1-es Porsche, mivel a fiaskó után a német intermediate gumikon tért vissza a pályára, eközben a Porsche az esőgumikat választotta. Ám az utolsó előtti órának a végén meghibásodott a fék az Audiban, a német pilóta kicsúszott, és nekikoccant a falnak. Ezt követően Lottereréknél kényszerkiállást kellett beiktatni, amellyel elveszítettek az esélyt a győzelemre.

A Bernhard - Webber - Hartley trió pedig behozta elsőnek az #1-es Porschét Mexikóvárosban, amely sorozatban a második helyszín volt, ahol győzni tudtak. Ez pedig valamilyen szinten gyógyírt jelenthet a szezon eleji három kiesésre. A második a #7-es Audi lett Fässlerrel és Lottererrel, a dobogó legalsó fokára pedig a Sarrazin - Conway - Kobayashi hármas által vezetett, #6-os rajtszámú toyotás egység állhatott fel.
A bajnoki pontversenyt vezető #2-es Porsche ezúttal csak a negyedik lett Dumas-val, Janival és Liebbel. A Toyota #5-ös rajtszámú egysége pedig még a 6 órás futam egy korábbi szakaszában, amikor is a hibridrendszer nagyon nem akart az igazságot.
Az LMP2-ben az RGR Sport by Morand csapat által birtokolt #43-es Ligier pedig nem kis meglepetésre győzelemre tudta váltani a pole-t, így a kategória eredményhirdetések Rodolfo Gonzalez, Bruno Senna és Filipe Albuquerque állhattak fel a dobogó legtetejére. A GTE Pro géposztályban a Stanaway - Turner páros vezette #97-es Aston Martin győzedelmeskedett, míg a GTE Am kategóriában pedig a #88-as rajtszámú Abu Dhabi-Proton Porsche bizonyult az etalonnak, a Al Quabisi - Hansson - Long trióval.
A világbajnokság két hét múlva Austinban fog folytatódni.
A mexikói 6 órás futam végeredménye:
Poz. | Kat. | Versenyzők | Csapat | Autó | Hátrány |
---|---|---|---|---|---|
1 | LMP1 | T.Bernhard, M.Webber, B.Hartley | Porsche Team | Porsche | 6:00:43.702 |
2 | LMP1 | M.Fassler, A.Lotterer | Audi Sport Team Joest | Audi | 1:01.442 |
3 | LMP1 | S.Sarrazin, M.Conway, K.Kobayashi | Toyota Gazoo Racing | Toyota | 1:09.709 |
4 | LMP1 | R.Dumas, N.Jani, M.Lieb | Porsche Team | Porsche | 1:30.004 |
5 | LMP1 | M.Tuscher, D.Kraihamer, A.Imperatori | Rebellion Racing | Rebellion/AER | 12 kör |
6 | LMP2 | R.Gonzalez, B.Senna, F.Albuquerque | RGR Sport by Morand | Ligier/Nissan | 20 kör |
7 | LMP2 | G.Menezes, N.Lapierre, S.Richelmi | Signatech Alpine | Alpine/Nissan | 20 kör |
8 | LMP2 | R.Dalziel, L.Derani, C.Cumming | Extreme Speed Motorsports | Ligier/Nissan | 23 kör |
9 | LMP2 | N.Leventis, L.Williamson, J.Kane | Strakka Racing | Gibson/Nissan | 23 kör |
10 | LMP2 | R.Gonzalez, B.Junqueira, L.Diaz | Greaves Motorsport | Gibson/Nissan | 23 kör |
11 | LMP2 | D.Cheng, H-Pin Tung, N.Panciatici | Baxi DC Racing Alpine | Alpine/Nissan | 24 kör |
12 | LMP2 | N.Minassian, M.Mediani | SMP Racing | BR Engineering/Nissan | 24 kör |
13 | LMP2 | R.Rusinov, R.Rast, A.Brundle | G-Drive Racing | ORECA/Nissan | 25 kör |
14 | LMP2 | S.Sharp, E.Brown, J.van Overbeek | Extreme Speed Motorsports | Ligier/Nissan | 26 kör |
15 | GTE Pro | R.Stanaway, D.Turner | Aston Martin Racing | Aston Martin | 28 kör |
16 | GTE Pro | G.Bruni, J.Calado | AF Corse | Ferrari | 28 kör |
17 | GTE Pro | N.Thiim, M.Sorensen | Aston Martin Racing | Aston Martin | 28 kör |
18 | GTE Pro | D.Rigon, S.Bird | AF Corse | Ferrari | 29 kör |
19 | GTE Pro | M.Franchitti, A.Priaulx, H.Tincknell | Ford Chip Ganassi Team UK | Ford | 29 kör |
20 | GTE Pro | R.Lietz, M.Christensen | Dempsey Racing - Proton | Porsche | 29 kör |
21 | LMP1 | S.Trummer, O.Webb, P.Kaffer | ByKOLLES Racing Team | CLM/AER | 31 kör |
22 | GTE Am | K.Al Qubaisi, D.Hansson, P.Long | Abu Dhabi-Proton Racing | Porsche | 33 kör |
23 | GTE Am | F.Perrodo, E.Collard, R.Aguas | AF Corse | Ferrari | 34 kör |
24 | GTE Am | C.Ried, W.Henzler, J.Camathias | KCMG | Porsche | 34 kör |
25 | GTE Am | M.Wainwright, A.Carroll, B.Barker | Gulf Racing UK | Porsche | 34 kör |
26 | GTE Pro | S.Mucke, O.Pla | Ford Chip Ganassi Team UK | Ford | 49 kör |
27 | LMP1 | L.di Grassi, L.Duval, O.Jarvis | Audi Sport Team Joest | Audi | 63 kör |
- | GTE Am | P.D.Lana, P.Lamy, M.Lauda | Aston Martin Racing | Aston Martin | Kiesett |
- | GTE Am | Y.Yamagishi, P.Ragues, R.Taylor | Larbre Competition | Chevrolet | Kiesett |
- | LMP2 | M.Rao, R.Bradley, P.Toledano | Manor | ORECA/Nissan | Kiesett |
- | LMP1 | S.Buemi, K.Nakajima | Toyota Gazoo Racing | Toyota | Kiesett |
- | LMP2 | V.Petrov, V.Shaytar, K.Ladygin | SMP Racing | BR Engineering/Nissan | Kiesett |
Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Kommentezéshez lépj be, vagy regisztrálj! ‐ Belépés Facebookkal