Szokásos összeállításunk a WTCC-hétvégéket megelőzően: menetrend, pluszsúlyok, meg miegymás.
Újra egy hosszabb, négyhetes szünet után lép pályára a Túraautó Világbajnokság mezőnye - a pilóták a hétvégén a versenynaptár idei kilencedik állomásán, Motegiben fognak összecsapni.
MENETREND, KÖZVETÍTÉSEK
Ami a menetrendet illeti, ezúttal csak szombati és vasárnap lesznek események, ugyanis az idei szezon előtt az a döntés született meg költségcsökkentés céljából, hogy Argentínában és az ázsiai helyszíneken nem rendeznek pénteki félórás tesztet, ismertebb nevén nulladik szabadedzést.
A közvetítéseket illetően pedig fontos elmondani, hogy a kvalifikációt az Eurosport 2 fogja élőben adni, míg a futamok a több tévénéző számára elérhető Eurosport 1-en tekinthetőek meg. Emellett az M4 Sporton is figyelemmel kísérhetőek a történések.
Azok számára, akik nem lesznek tévé közelben pedig aza jó hírünk, hogy az argentin hétvége előtt újra ingyenessé vált a széria legújabb webtévé alkalmazása, a WTCC Premium TV, amelynek az az előnye, hogy nem csak a televízióközvetítés képét lehet vele figyelni, hanem néhány versenyző autójába is "beülhetünk" a fedélzeti kamerák révén. Fizetős megoldásnak pedig ott van az Eurosport Player. A Live Timing pedig a szokásokhoz híven, egész hétvége folyamán elérhető lesz.
Íme a japán hétvége programja:
Dátum | Időpont | Esemény |
2016.08.06., szombat | 01:45 - 02:15 | FP1 |
2016.08.06., szombat | 04:00 - 04:30 | FP2 |
2016.08.06., szombat | 08:00 - 09:00 | Időmérő |
2016.08.06., szombat | 09:00 - 09:30 | MAC3 |
2016.08.07., vasárnap | 07:35 - 08:00 | Nyitó futam (13 kör) |
2016.08.07., vasárnap | 08:50 - 09:20 | Fő futam (14 kör) |
(A közvetítési időpontokról ITT értesülhettek.)
PLUSZSÚLYOK
A hétvégi kompenzációs súlyokat az előző három (Oroszország, Portugália, Argentína) hétvége időeredményeiből kalkulálták, az adott márkák 2-2 versenyzőjének két-két legjobb időmérős és versenyben futott körét figyelembe véve. Ezeket az időket átlagolják, és az átlagok közötti különbségek határozzák meg azt, hogy melyik gyártó hány kilogrammot kap pluszba az 1100 kilós minimumsúlyon túl.
Ahogy azt megszokhattuk az elmúlt évek folyamán, ismét a Citroen lesz a legnehezebb - az öt C-Elyseé az 1180 kilogrammos maximumsúlyon fog menni a 4801 méter hosszú Twin Ring Motegi pályán. Azonban ezúttal a Honda is maximumsúlyon lesz, amely a hazai pályán nem feltétlenül mondható előnyösnek. A Ladák továbbra is egy 1150 kilósak lesznek A Chevrolet pedig visszahízta a 10 kilós fölöslegét, így csak a Volvo S60-asok fognak a minimumsúlyon futni.
A hétvégi pluszsúlyok:
Autó | Különbség | Pluszsúly | Összsúly |
Citroen C-Elyseé | 0,0 mp. | 80 kg | 1180 kg |
Honda Civic | 0,0 mp. | 80 kg | 1180 kg |
Lada Vesta | 0,3 mp. | 50 kg | 1150 kg |
Chevrolet Cruze | 0,8 mp. | 10 kg | 1110 kg |
Volvo S60 | 0,9 mp. | 0 kg | 1100 kg |
EGYÉB TUDNIVALÓK
- A hétvégén Ficza Feri a zengős Hondával újra versenyezni fog. Mint ismeretes, a magyar kihagyta Termast a vakbélműtéte miatt.
- James Thompson újra helyettesíteni fogja René Münnichet a Münnich Motorsport Chevrolet-jében.
- A Honda pedig kivételesen négy gyári autót fog indítani, ugyanis egy hazai résztvevője is lesz a mezőnynek, Ryo Michigami személyében, aki a #34-es rajtszámot fogja használni.
- Nestor Girolami pedig a Volvo színeiben tér vissza a WTCC-s közegbe. Az argentin a #81-es rajtszámmal fog rajthoz állni.
Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Kommentezéshez lépj be, vagy regisztrálj! ‐ Belépés Facebookkal