
Nyolc tizeddel gyorsabb kört futott a regnáló bajnok, mint a második helyezett.
Tegnap hivatalosan kezdetét vette a Formula E 2016/2017-es idényének előszezonja a nagy-britanniai Donington Parkban.
Az első tesztnapon az előző szezon bajnoka, Sebastien Buemi bizonyult a leggyorsabbnak a Renault e.dams volánja mögött. A svájci pilóta 1:30.138-as körrel húzta be az elsőséget - ezt a brutális kört 20 perccel a leintés előtt futotta, amely egyébként csak két tizeddel volt lassabb a Formula E-s pályarekordnál.
A második helyen a mahindrás Nick Heidfeld zárt, amely eleinte nagyon is biztató lenne, de ha vetünk egy pillantást a 8 tizedes hátrányra, akkor kissé meghűlhet bennünk a vér. Azonban a német nem ment rosszul, ugyanis annak ellenére tudott ennyire elől zárni, hogy a délutáni szakasz elején még a piros zászlókat is előidézte azzal, hogy a Redgate kanyarban megforgott.
A harmadik pozícióban az ABT brazilja, a tavalyi ezüstérmes Lucas Di Grassi zárt, megelőzve a virgines Sam Bird-öt. A TOP 5-öt a reggeli etap leggyorsabb pilótája, a dragonos Jerome d'Ambrosio zárta, megelőzve az újonc Jaguar csapat versenyzőjét, Alex Lynn-t. A Williams F1-es csapatának brit fejlesztőpilótája volt az első, akit a Jaguar kipróbált, mint Adam Carroll potenciális csapattársa. Ez a hatodik hely igencsak megnövelheti Lynn esélyeit, de várjuk még ki a hátralévő két napot, amelyek folyamán Mitch Evans és Henry Tincknell is lehetőséghez jut.
A Mahindra friss igazolt újonca, a korábbi F3-as bajnok Felix Rosenqvist eredményesen veszítette el Formula E-szüzességét, ugyanis a svéd kapásból a 7. helyen tudott zárni, megelőzve Abtot, valamint a jaguaros Adam Carroll-t. A TOP 10-et pedig a formulaautók világába szép lassacskán visszatérő José Maria Lopez zárta, a DS Virgin Racing autójával.
Az eredménylista második felében az Andretti, a Techeetah, a NextEV és a Venturi csapatok zártak.
A keddi napot összesen nyolcszor kellett félbeszakítani piros zászlóval, kétszer délelőtt és hatszor délután, de komolyabb fennakadásra nem volt példa.
Ami pedig a tesztbeosztásokat illeti a következő napokban, a Jaguarnál lehetőséget fog kapni Evans és Tincknell, míg a NextEV-nél Oliver Turvey is lehetőséget fog majd kapni, akárcsak Dean Stoneman. A Techeetah autójában pedig majd Jean-Éric Vergne is fel fog bukkanni.
Az első tesztnap végeredménye:
Poz. | Versenyző | Csapat | Idő |
---|---|---|---|
1 | Sebastien Buemi | Renault e.dams | 1:30.143 |
2 | Nick Heidfeld | Mahindra Racing | 1:30.894 |
3 | Lucas di Grassi | Team Abt | 1:30.947 |
4 | Sam Bird | DS Virgin Racing | 1:30.992 |
5 | Jerome d'Ambrosio | Dragon Racing | 1:31.203 |
6 | Alex Lynn | Jaguar Racing | 1:31.409 |
7 | Felix Rosenqvist | Mahindra Racing | 1:31.563 |
8 | Daniel Abt | Team Abt | 1:31.712 |
9 | Adam Carroll | Jaguar Racing | 1:31.717 |
10 | Jose Maria Lopez | DS Virgin Racing | 1:31.733 |
11 | Nicolas Prost | Renault e.dams | 1:32.309 |
12 | Loic Duval | Dragon Racing | 1:33.060 |
13 | Robin Frijns | Andretti | 1:33.062 |
14 | Ma Qing Hua | Techeetah | 1:33.147 |
15 | Antonio Felix da Costa | Andretti | 1:33.252 |
16 | Nelson Piquet Jr | NextEV | 1:33.284 |
17 | Stephane Sarrazin | Venturi | 1:33.287 |
18 | Maro Engel | Venturi | 1:34.120 |
Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Kommentezéshez lépj be, vagy regisztrálj! ‐ Belépés Facebookkal