
Elképesztő győzelmet aratott az LCR-Honda brit versenyzője, Cal Crutchlow a brnói Cseh Nagydíjon!
Nagyon is érdekesnek ígérkezett a MotoGP Cseh Nagydíja, ugyanis a verseny előtt egy órával állt az eső, amely még a Moto2 és a Moto3 versenyzőire befolyással volt. Azonban a pálya így is nedves maradt, így a csapatok számára komoly fejtörést okozott a gumiválasztás.
A versenyzők nagyja előre lágy, hátulra kemény keverékű esőgumikat választott - ettől a taktikától valamilyen szinten eltért az LCR-Honda brit pilótája, a 10. rajtkockát megkaparintó Cal Crutchlow, aki elől és hátul is a kemény gumik mellett döntött.
A rajt után noha Marquez tudott eljönni az élen, pár kanyarral később viszont már négy ducatis - Iannone, Redding, Dovizioso és Barbera - vezette a futamot. Az olasz márka egészen a 10. körig örülhetett a négyes vezetésnek, ugyanis ekkor Doviziosót utolérte a balsors az első gumijánál jelentkező problémával.
Az első körök nehezen alakultak a Yamaha számára, ugyanis a Lorenzo - Rossi páros a 2. és a 6. helyről indulva a második körben már csak a 10., valamint a 12. pozícióban találta magát, s Crutchlow is eléggé hátul volt...
Lorenzo számára a későbbiekben sem javult a helyzet, miközben Rossi és Crutchlow megkezdtél az élbolyra való felzárkózást. Utóbbi a futam folyamán az első pilóta volt, aki 2:08-as időt tudott menni - ezután a brit őrületes tempóra kapcsolt, tulajdonképpen 2 másodperccel verte a versenyt vezető csoportot.
Idővel Crutchlow - Aleix Espargarót megelőzve - már a 6. helyen találta magát, mindössze 4 másodperces lemaradásban. Ezzel a brit hajtóvadászata pedig nem ért véget, ugyanis a hálóját rövidesen kivetette Marquezre, Barberára és Reddingre, Iannone egy kis idő erejéig azonban már megakadt a torkán.
Azonban rövidesen Crutchlow az első helyet is átvette, miután maga mögé utasította a gyári ducatist. Amikor már csak 4 kör volt hátra, Valentino Rossi feljött másodiknak, azonban ekkor már esélytelen volt a "Doktor" számára, hogy megcsípje Crutchlow-t, ugyanis ekkor a brit már majdnem 5 másodperces előnnyel vezetett.

22 kör után végül a kockás zászló a LCR-Honda pilótáját, Cal Crutchlow-t intette le, aki annak ellenére, szatellit pilóta, 7.289 másodperccel iskolázta le a világbajnokság mezőnyét. Nem mellesleg megtörte Nagy-Britannia 35 éve tartó nyeretlenségi szériáját a MotoGP-ben, ugyanis az utolsó brit MotoGP-győztes Barry Sheene volt, aki az 1981-es svéd futamon tudott győzedelmeskedni.
A második a yamahás Valentino Rossi lett, megelőzve a világbajnoki pontversenyt vezető Repsol-pilótát, Marc Marquezt.
A dobogósok mögött nem kis meglepetésre a két Avintia Ducati ért célba, Loris Baz - Hector Barbera felállásban. Mögöttük pedig az asparos Eugene Laverty lett a hatodik, a pramacos Danilo Petruccit megelőzve. Az utolsó körökben a gumikkal szenvedő Andrea Iannone csak a nyolcadik helyen ért célba a gyári Ducatival, ezredekkel a suzukis Maverick Vinales előtt. A TOP10 sorrendje pedig a Marc VDS Honda pilótájával, Tito Rabattal lett teljes.
Dani Pedrosa Csehországban igencsak felejthető versenyt produkálva csak a 12. lett, de Jorge Lorenzo sem lehet túlontúl elégedett a 17. hellyel. Utóbbi esetében taktikai meggondolatlanság játszott közre a rossz eredményben, ami miatt a ponttabellán a második helyet is elbukta. A futam három kiesőt hozott: Dovizioso, Aleix Espargaro és Bradley Smith személyében.
A folytatásra szeptember 2-4. között fog sor kerülni, Silverstone-ban.
A Cseh Nagydíj végeredménye:
Poz. | Versenyző | Csapat | Motor | Győztes idő / Hátrány |
---|---|---|---|---|
1 | Cal Crutchlow | LCR Honda | Honda | 47m44.290s (22 kör) |
2 | Valentino Rossi | Yamaha | Yamaha | 7.298s |
3 | Marc Marquez | Honda | Honda | 9.587s |
4 | Loris Baz | Avintia Ducati | Ducati | 12.558s |
5 | Hector Barbera | Avintia Ducati | Ducati | 13.093s |
6 | Eugene Laverty | Aspar Ducati | Ducati | 13.812s |
7 | Danilo Petrucci | Pramac Ducati | Ducati | 23.414s |
8 | Andrea Iannone | Ducati | Ducati | 24.562s |
9 | Maverick Vinales | Suzuki | Suzuki | 24.581s |
10 | Tito Rabat | Marc VDS Honda | Honda | 37.131s |
11 | Yonny Hernandez | Aspar Ducati | Ducati | 39.911s |
12 | Dani Pedrosa | Honda | Honda | 41.097s |
13 | Pol Espargaro | Tech3 Yamaha | Yamaha | 43.202s |
14 | Stefan Bradl | Aprilia | Aprilia | 45.687s |
15 | Scott Redding | Pramac Ducati | Ducati | 1m02.201s |
16 | Alvaro Bautista | Aprilia | Aprilia | 1m18.841s |
17 | Jorge Lorenzo | Yamaha | Yamaha | 1 kör |
- | Andrea Dovizioso | Ducati | Ducati | Kiesett |
- | Bradley Smith | Tech3 Yamaha | Yamaha | Kiesett |
- | Aleix Espargaro | Suzuki | Suzuki | Kiesett |
A világbajnoki pontverseny állása 11 futam után:
Poz. | Versenyző | Pont |
---|---|---|
1 | Marc Marquez | 197 |
2 | Valentino Rossi | 144 |
3 | Jorge Lorenzo | 138 |
4 | Dani Pedrosa | 109 |
5 | Maverick Vinales | 100 |
6 | Andrea Iannone | 96 |
7 | Pol Espargaro | 81 |
8 | Andrea Dovizioso | 79 |
9 | Hector Barbera | 76 |
10 | Cal Crutchlow | 66 |
11 | Eugene Laverty | 63 |
12 | Scott Redding | 54 |
13 | Aleix Espargaro | 51 |
14 | Jack Miller | 42 |
15 | Bradley Smith | 42 |
16 | Stefan Bradl | 39 |
17 | Danilo Petrucci | 38 |
18 | Alvaro Bautista | 35 |
19 | Tito Rabat | 26 |
20 | Loris Baz | 24 |
21 | Michele Pirro | 23 |
22 | Yonny Hernandez | 8 |
Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Kommentezéshez lépj be, vagy regisztrálj! ‐ Belépés Facebookkal