A MotoGP-pályafutása első futamgyőzelmét arató Andrea Iannone révén újra Ducati-siker született a gyorsasági motoros világbajnokságon, amelyre utoljára a 2010-es Ausztrál Nagydíjon volt példa!
Szép napra virradt a MotoGP mezőny az osztrák Red Bull Ringen, úgyhogy az időjárás semmilyen szinten nem volt befolyással az események alakulására.
Bemelegítő edzés
A délelőtt folyamán megrendezésre került a szokásos bemelegítő edzés, amelyen a két Ducati fölényes győzelmet aratott, Iannone - Dovizioso sorrendben. Mögöttük Lorenzo zárt a Yamahával és Vinales a Suzukival. A TOP 10-be még Rossi, Marquez, Aleix Espargaro, Redding, Petrucci és Smith fért be.
Sajnos nem úsztuk meg baleset nélkül a bemelegítést: a 8-as kanyarban a Marc VDS Honda pilótája, az asseni győztes Jack Miller szenvedett óriási balesetet nagy tempónál. Az ausztrált kórházba kellett szállítani a bukása után, ahol az egyik csigolyáján és a jobb csuklójában hajszálrepedéseket diagnosztizáltak. Így Miller nem vehetett részt az 10. futamon, az Osztrák Nagydíjon, sőt, még a jövő hétvégi csehországi szereplése is veszélybe került.
Futam
Pár órával később, közép-európai idő szerint délután 14 órakor sor került a MotoGP Ausztriába való visszatérésére, 19 év után.
A pole-ból karrierje során második alkalommal a ducatis Andrea Iannone indulhatott, mellőle a yamahás Valentino Rossi, valamint Iannone csapattársa, Andrea Dovizioso várhatta a piros lámpák kialvását. A második sorba pedig Lorenzo, Marquez és Vinales állhatott fel.
A 28 körös futam rajtjánál remekül rajtoltak a Ducatik, így nem volt is meglepetés az, hogy a bolognaiak gépei fordultak az első kanyarban. Mögöttük azonban nagy csata alakult ki a 3. helyét a Yamahák, Marquez és Vinales között, de az első csörte után végül nem történt változás a sorrendben.
Ezután egy pár kör erejéig leült a verseny, Iannone vezette a futamot Dovizioso, Lorenzo, Rossi és Marquez előtt.
A következő változásra egészen a 10. körig kellett várni. Ekkor helycsere történt a ducatisok között, azaz Andrea Dovizioso tört az élre, miután a 9-es kanyarban átfűzte magát a druszáján. Eközben Marquez és Vinales is viaskodtak az 5. helyért, a Yamahák pedig a Ducatikat üldözték.
Pár körrel később azonban a Ducatik magasabb sebességi fokozatra kapcsoltak, és szép lassan elkezdték leszakítani magukról a Yamahákat, úgyhogy a futam utolsó harmadában a bolognai manufaktúra versenyzőinek kellett megvívniuk a futamgyőzelemért.
Egyébként Dovizioso és Iannone különböző stratégián voltak. Előbbi közepes gumit választott előre, hátulra pedig kemény keverékűet, utóbbi pedig egy lágy - közepes kombináció mellett tette le a voksát.
Végül pedig Iannone gumiválasztása bizonyult kifizetődőnek, ugyanis a 21. körben visszaelőzte Doviziosót az első helyért az utolsó előtti kanyarban. Ezután a csata után a Yamahák egy picit közelebb tudtak lopakodni a Ducatikhoz, azonban igazán már nem tudtak felzárkózni, mert Iannone és Dovizioso továbbgyorsult. Előbbi meg is futotta a verseny leggyorsabb idejét 1:24.561-el, amikor már csak 4 kör volt hátra.
A leintésig pedig már nem is változott a sorrend. Így Andrea Iannone haladt át elsőként a célvonalon, ezzel megszervezve pályafutása első győzelmét, és megtörve a Ducati 2128 napon át tartó nyeretlenségi szériáját, ugyanis a bolognai gyártó legutóbb 2010-ben Ausztráliában tudott MotoGP-futamot nyerni jelenlegi tesztversenyzőjükkel, az ausztrál Casey Stonerrel. Mögötte másodikként csapattársa, Andrea Dovizioso ért célba, így a Ducati kapásból egy kettős győzelemre tért vissza a csúcsra. Legutóbb Ducati 1-2-re pedig a 2007-es ausztrál futamon volt példa, amikor Casey Stoner nyert Loris Capirossi előtt.
A Yamahák végül 3 másodperces lemaradásban értek célba a 3-4. pozíciókban, Lorenzo - Rossi sorrendben. Marc Marquez pedig a sérült bal válla ellenére ötödik lett, és a pontversenyben még így is 43 pont az előnye. A harmadik világbajnoki címe felé menetelő spanyol mögött a suzukis Maverick Vinales lett a hatodik, a 11.-ről csak a 7. pozícióig felzárkózó Dani Pedrosa előtt. A TOP 10 a pramacos Scott Reddinggel és a Tech3 Yamaha versenyzőivel, Bradley Smith-szel és Pol Espargaróval lett teljes.
Sokáig az újonc Eugene Laverty is egészen előkelő pozícióban haladt, utána visszaesett a még mindig jónak számító 11. helyre, azonban Danilo Petrucci az utolsó körben megfosztotta ettől a pozíciótól az írt, miután ütközött vele. Így Petrucci lett a 11., míg Laverty visszaesett 18.-nak. A versenyigazgatóság Petruccit a tettéért egy 3 rajthelyes büntetéssel "jutalmazta", melyet majd a jövő heti Cseh Nagydíj rajtrácsán kell majd letöltenie.
A futam elején összesen öt versenyzőnek (Crutchlow, Barbera, Hernandez, Bautista, Bradl) osztottak ki áthajtásos büntetést, amiért kiugrottak a rajtnál.
Laverty mellett Crutchlow volt a futam másik nagy vesztese, ugyanis a 7. helyről rajtolva visszaesett 16.-nak, de végül az utolsó körös Laverty - Petrucci balesetnek köszönhetően el tudta csípni az egy pontot érő 15. pozíciót.
Barberát pedig a futam közben a versenybírák kizárták a versenyből, ugyanis nem töltötte le 3 körön belül az áthajtásos büntetést, amit a rajtnál való kiugrásért kapott.
A mai futam után pedig már csak Marc Marquez mondhatja el magáról, hogy eddig 2016-ban minden futamot pontszerző helyen ért célba. Korábban ez még Laverty-re és Barberára volt igaz.
A világbajnokságban a jövő hétvégén folytatódik Brnóban a Cseh Nagydíjjal.
A dobogósok nyilatkozatai:
1. helyezett:
Andrea Iannone (Ducati): "Ez egy hihetetlen érzés. Nagyon nehéz megmagyarázni ezt az érzést... Ez az első győzelmem a MotoGP géposztályban, melyet egy Ducatival szereztem meg... Ezzel a márkával kezdtem el versenyezni ebben a szériában, és 4 évig dolgoztam ezzel a hihetetlen csapattal... Amely engem 100 százalékban támogatott. Tudom, hogy az év végén lejár a szerződésem a Ducatival, de úgy gondolom, hogy ez egy szép ajándék."
2. helyezett:
Andrea Dovizioso (Ducati): "Csalódtam a gumikban, mert mi nagyon jól dolgoztunk és a motor is tökéletes volt. A fékezésben jobb voltam Iannonénál, de nem volt olyan jó a tapadásom, különösen a végén. Próbáltam nagyon keményen nyomni a végén, hogy a féktávokon mindig elég közel legyek, ugyanis képes lettem volna megelőzni Iannonét, de nem tudtam elég közel kerülni hozzá, úgyhogy emiatt csalódott vagyok. De a Ducati 1-2. nagyon különleges. Tudom, hogy ennek elérésének érdekében hány órát töltöttek a srácok a gyárban, és azt, hogy milyen keményen dolgoztak."
3. helyezett:
Jorge Lorenzo (Yamaha): "Ez egy nagyon fontos futam és egy nagyon fontos dobogó volt a számomra. Az elmúlt időszak egy fekete korszak volt a számomra, nagyon kevés ponttal. De végre egy jó hétvége - egy jó időmérő és egy nagyon jó futam. Az elején nem volt Iannone annyira gyors, mint amilyenre számítottam. De utána ahelyett, hogy visszalassult volna, egyre gyorsabb és gyorsabb lett, méghozzá a puhább gumikon! Ez egy meglepetés volt a részéről, de a végén nem voltunk annyira messze a Ducatitól, mint ahogy azt megjósoltuk. Ez pedig egy jól, ugyanis ez a pálya a legteljesebb mértékben feküdt nekik."
A futam végeredménye:
Poz. | Versenyző | Csapat | Hátrány | Kör |
---|---|---|---|---|
1 | Andrea Iannone | Ducati | 39m46.255s | 28 |
2 | Andrea Dovizioso | Ducati | 0.938s | 28 |
3 | Jorge Lorenzo | Yamaha | 3.389s | 28 |
4 | Valentino Rossi | Yamaha | 3.815s | 28 |
5 | Marc Marquez | Honda | 11.813s | 28 |
6 | Maverick Vinales | Suzuki | 14.341s | 28 |
7 | Dani Pedrosa | Honda | 17.063s | 28 |
8 | Scott Redding | Pramac Ducati | 29.437s | 28 |
9 | Bradley Smith | Tech3 Yamaha | 29.785s | 28 |
10 | Pol Espargaro | Tech3 Yamaha | 37.094s | 28 |
11 | Danilo Petrucci | Pramac Ducati | 39.765s | 28 |
12 | Michele Pirro | Ducati | 39.766s | 28 |
13 | Loris Baz | Avintia Ducati | 44.284s | 28 |
14 | Tito Rabat | Marc VDS Honda | 45.004s | 28 |
15 | Cal Crutchlow | LCR Honda | 1m03.246s | 28 |
16 | Alvaro Bautista | Aprilia | 1m12.448s | 28 |
17 | Yonny Hernandez | Aspar Ducati | 1m14.517s | 28 |
18 | Eugene Laverty | Aspar Ducati | 1m36.510s | 28 |
19 | Stefan Bradl | Aprilia | 1 kör | 27 |
- | Aleix Espargaro | Suzuki | Kiesett | 24 |
- | Hector Barbera | Avintia Ducati | Kizárva | 12 |
- | Jack Miller | Marc VDS Honda | Nem indult | 0 |
Jelmagyarázat: m (minute) = perc, s (second) = másodperc
A világbajnoki pontverseny állása 10 futam után a TOP 10-ben:
- Marc Marquez - 181 pont
- Jorge Lorenzo - 138 pont
- Valentino Rossi - 124 pont
- Dani Pedrosa - 105 pont
- Maverick Vinales - 93 pont
- Andrea Iannone - 88 pont
- Andrea Dovizioso - 79 pont
- Pol Espargaro - 78 pont
- Hector Barbera - 65 pont
- Scott Redding - 53 pont
Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.