MOTOGP - 2128 NAP UTÁN ÚJRA DUCATI-SIKER A MOTOGP-BEN!

cp03esmwyae3c_r.jpg

A MotoGP-pályafutása első futamgyőzelmét arató Andrea Iannone révén újra Ducati-siker született a gyorsasági motoros világbajnokságon, amelyre utoljára a 2010-es Ausztrál Nagydíjon volt példa!

Szép napra virradt a MotoGP mezőny az osztrák Red Bull Ringen, úgyhogy az időjárás semmilyen szinten nem volt befolyással az események alakulására.

Bemelegítő edzés

A délelőtt folyamán megrendezésre került a szokásos bemelegítő edzés, amelyen a két Ducati fölényes győzelmet aratott, Iannone - Dovizioso sorrendben. Mögöttük Lorenzo zárt a Yamahával és Vinales a Suzukival. A TOP 10-be még Rossi, Marquez, Aleix Espargaro, Redding, Petrucci és Smith fért be.

Sajnos nem úsztuk meg baleset nélkül a bemelegítést: a 8-as kanyarban a Marc VDS Honda pilótája, az asseni győztes Jack Miller szenvedett óriási balesetet nagy tempónál. Az ausztrált kórházba kellett szállítani a bukása után, ahol az egyik csigolyáján és a jobb csuklójában hajszálrepedéseket diagnosztizáltak. Így Miller nem vehetett részt az 10. futamon, az Osztrák Nagydíjon, sőt, még a jövő hétvégi csehországi szereplése is veszélybe került.

Futam

Pár órával később, közép-európai idő szerint délután 14 órakor sor került a MotoGP Ausztriába való visszatérésére, 19 év után.

A pole-ból karrierje során második alkalommal a ducatis Andrea Iannone indulhatott, mellőle a yamahás Valentino Rossi, valamint Iannone csapattársa, Andrea Dovizioso várhatta a piros lámpák kialvását. A második sorba pedig Lorenzo, Marquez és Vinales állhatott fel.

A 28 körös futam rajtjánál remekül rajtoltak a Ducatik, így nem volt is meglepetés az, hogy a bolognaiak gépei fordultak az első kanyarban. Mögöttük azonban nagy csata alakult ki a 3. helyét a Yamahák, Marquez és Vinales között, de az első csörte után végül nem történt változás a sorrendben.

Ezután egy pár kör erejéig leült a verseny, Iannone vezette a futamot Dovizioso, Lorenzo, Rossi és Marquez előtt.

A következő változásra egészen a 10. körig kellett várni. Ekkor helycsere történt a ducatisok között, azaz Andrea Dovizioso tört az élre, miután a 9-es kanyarban átfűzte magát a druszáján. Eközben Marquez és Vinales is viaskodtak az 5. helyért, a Yamahák pedig a Ducatikat üldözték.

Pár körrel később azonban a Ducatik magasabb sebességi fokozatra kapcsoltak, és szép lassan elkezdték leszakítani magukról a Yamahákat, úgyhogy a futam utolsó harmadában a bolognai manufaktúra versenyzőinek kellett megvívniuk a futamgyőzelemért.

Egyébként Dovizioso és Iannone különböző stratégián voltak. Előbbi közepes gumit választott előre, hátulra pedig kemény keverékűet, utóbbi pedig egy lágy - közepes kombináció mellett tette le a voksát.

Végül pedig Iannone gumiválasztása bizonyult kifizetődőnek, ugyanis a 21. körben visszaelőzte Doviziosót az első helyért az utolsó előtti kanyarban. Ezután a csata után a Yamahák egy picit közelebb tudtak lopakodni a Ducatikhoz, azonban igazán már nem tudtak felzárkózni, mert Iannone és Dovizioso továbbgyorsult. Előbbi meg is futotta a verseny leggyorsabb idejét 1:24.561-el, amikor már csak 4 kör volt hátra.

cp0pwbmwcaagbdj.jpg

A leintésig pedig már nem is változott a sorrend. Így Andrea Iannone haladt át elsőként a célvonalon, ezzel megszervezve pályafutása első győzelmét, és megtörve a Ducati 2128 napon át tartó nyeretlenségi szériáját, ugyanis a bolognai gyártó legutóbb 2010-ben Ausztráliában tudott MotoGP-futamot nyerni jelenlegi tesztversenyzőjükkel, az ausztrál Casey Stonerrel. Mögötte másodikként csapattársa, Andrea Dovizioso ért célba, így a Ducati kapásból egy kettős győzelemre tért vissza a csúcsra. Legutóbb Ducati 1-2-re pedig a 2007-es ausztrál futamon volt példa, amikor Casey Stoner nyert Loris Capirossi előtt.

A Yamahák végül 3 másodperces lemaradásban értek célba a 3-4. pozíciókban, Lorenzo - Rossi sorrendben. Marc Marquez pedig a sérült bal válla ellenére ötödik lett, és a pontversenyben még így is 43 pont az előnye. A harmadik világbajnoki címe felé menetelő spanyol mögött a suzukis Maverick Vinales lett a hatodik, a 11.-ről csak a 7. pozícióig felzárkózó Dani Pedrosa előtt. A TOP 10 a pramacos Scott Reddinggel és a Tech3 Yamaha versenyzőivel, Bradley Smith-szel és Pol Espargaróval lett teljes.

13696889_1192258107461822_1752546283_n.jpg

Sokáig az újonc Eugene Laverty is egészen előkelő pozícióban haladt, utána visszaesett a még mindig jónak számító 11. helyre, azonban Danilo Petrucci az utolsó körben megfosztotta ettől a pozíciótól az írt, miután ütközött vele. Így Petrucci lett a 11., míg Laverty visszaesett 18.-nak. A versenyigazgatóság Petruccit a tettéért egy 3 rajthelyes büntetéssel "jutalmazta", melyet majd a jövő heti Cseh Nagydíj rajtrácsán kell majd letöltenie.

A futam elején összesen öt versenyzőnek (Crutchlow, Barbera, Hernandez, Bautista, Bradl) osztottak ki áthajtásos büntetést, amiért kiugrottak a rajtnál.

Laverty mellett Crutchlow volt a futam másik nagy vesztese, ugyanis a 7. helyről rajtolva visszaesett 16.-nak, de végül az utolsó körös Laverty - Petrucci balesetnek köszönhetően el tudta csípni az egy pontot érő 15. pozíciót.

Barberát pedig a futam közben a versenybírák kizárták a versenyből, ugyanis nem töltötte le 3 körön belül az áthajtásos büntetést, amit a rajtnál való kiugrásért kapott.

A mai futam után pedig már csak Marc Marquez mondhatja el magáról, hogy eddig 2016-ban minden futamot pontszerző helyen ért célba. Korábban ez még Laverty-re és Barberára volt igaz.

A világbajnokságban a jövő hétvégén folytatódik Brnóban a Cseh Nagydíjjal.

13903228_10154717842000769_1039503521378828897_n0_00.jpg

A dobogósok nyilatkozatai:

1. helyezett:

Andrea Iannone (Ducati): "Ez egy hihetetlen érzés. Nagyon nehéz megmagyarázni ezt az érzést... Ez az első győzelmem a MotoGP géposztályban, melyet egy Ducatival szereztem meg... Ezzel a márkával kezdtem el versenyezni ebben a szériában, és 4 évig dolgoztam ezzel a hihetetlen csapattal... Amely engem 100 százalékban támogatott. Tudom, hogy az év végén lejár a szerződésem a Ducatival, de úgy gondolom, hogy ez egy szép ajándék." 

2. helyezett:

Andrea Dovizioso (Ducati): "Csalódtam a gumikban, mert mi nagyon jól dolgoztunk és a motor is tökéletes volt. A fékezésben jobb voltam Iannonénál, de nem volt olyan jó a tapadásom, különösen a végén. Próbáltam nagyon keményen nyomni a végén, hogy a féktávokon mindig elég közel legyek, ugyanis képes lettem volna megelőzni Iannonét, de nem tudtam elég közel kerülni hozzá, úgyhogy emiatt csalódott vagyok. De a Ducati 1-2. nagyon különleges. Tudom, hogy ennek elérésének érdekében hány órát töltöttek a srácok a gyárban, és azt, hogy milyen keményen dolgoztak."

3. helyezett:

Jorge Lorenzo (Yamaha): "Ez egy nagyon fontos futam és egy nagyon fontos dobogó volt a számomra. Az elmúlt időszak egy fekete korszak volt a számomra, nagyon kevés ponttal. De végre egy jó hétvége - egy jó időmérő és egy nagyon jó futam. Az elején nem volt Iannone annyira gyors, mint amilyenre számítottam. De utána ahelyett, hogy visszalassult volna, egyre gyorsabb és gyorsabb lett, méghozzá a puhább gumikon!  Ez egy meglepetés volt a részéről, de a végén nem voltunk annyira messze a Ducatitól, mint ahogy azt megjósoltuk. Ez pedig egy jól, ugyanis ez a pálya a legteljesebb mértékben feküdt nekik."

A futam végeredménye:

Poz. Versenyző Csapat Hátrány Kör
1 Andrea Iannone Ducati 39m46.255s 28
2 Andrea Dovizioso Ducati 0.938s 28
3 Jorge Lorenzo Yamaha 3.389s 28
4 Valentino Rossi Yamaha 3.815s 28
5 Marc Marquez Honda 11.813s 28
6 Maverick Vinales Suzuki 14.341s 28
7 Dani Pedrosa Honda 17.063s 28
8 Scott Redding Pramac Ducati 29.437s 28
9 Bradley Smith Tech3 Yamaha 29.785s 28
10 Pol Espargaro Tech3 Yamaha 37.094s 28
11 Danilo Petrucci Pramac Ducati 39.765s 28
12 Michele Pirro Ducati 39.766s 28
13 Loris Baz Avintia Ducati 44.284s 28
14 Tito Rabat Marc VDS Honda 45.004s 28
15 Cal Crutchlow LCR Honda 1m03.246s 28
16 Alvaro Bautista Aprilia 1m12.448s 28
17 Yonny Hernandez Aspar Ducati 1m14.517s 28
18 Eugene Laverty Aspar Ducati 1m36.510s 28
19 Stefan Bradl Aprilia 1 kör 27
- Aleix Espargaro Suzuki Kiesett 24
- Hector Barbera Avintia Ducati Kizárva 12
- Jack Miller Marc VDS Honda Nem indult 0

Jelmagyarázat: m (minute) = perc, s (second) = másodperc

A világbajnoki pontverseny állása 10 futam után a TOP 10-ben:

  1. Marc Marquez - 181 pont
  2. Jorge Lorenzo - 138 pont
  3. Valentino Rossi - 124 pont
  4. Dani Pedrosa - 105 pont
  5. Maverick Vinales - 93 pont
  6. Andrea Iannone - 88 pont
  7. Andrea Dovizioso - 79 pont
  8. Pol Espargaro - 78 pont
  9. Hector Barbera - 65 pont
  10. Scott Redding - 53 pont

Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr1110409908

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása