
Ugyan Hockenheimben a drasztikus gumikopás miatt csak egy 5. és egy 3. helyet gyűjtött be, de Leclerc így is éllovasként vonulhat el nyári vakációjára. Az első futamot Antonio Fuoco nyerte, a sprintversenyt pedig Jake Hughes.
A GP3 idei ötödik versenyhétvégéjét teljesítette a Hockenheimringen a 2016-os szezonban, ugyanúgy a Forma-1 betétprogramjaként, mint a GP2.
Szabadedzés: Aitken kezdett a legjobban
Az Arden brit versenyzője, Jack Aitken bizonyult a leggyorsabbnak a 45 perces szabadedzésen, amellyel indult a GP3-asok versenyhétvégéje pénteken kora este. A Renault Versenyzői Akadémia tagja egy 1:28.955-ös idővel tudta bebiztosítani az elsőséget, bő egy tizedet verve a másodikként záró ART-pilótára, a monacói Charles Leclerc-re.

Mögöttük a 3-4. helyen két tridentes iratkozott fel az eredményjelzőre, mégpedig Antonio Fuoco, valamint a meglehetősen előkelő pozícióban végző Giuliano Alesi, aki a korábbi Forma-1-es versenyző, Jean Alesi fia.
A DAMS két autója is a TOP 10-ben tudott zárni, mégpedig a Haas Forma-1-es csapatának fejlesztőpilótájáé, Santino Ferruccié, valamint Jake Hughes-é, akik az 5. és a 7. helyet kaparintották meg. Közéjük, a 6. helyre a Campos hollandja, Stejin Schothorst férkőzött be. A legjobb 10-be még Albon (ART Grand Prix), Dennis (Arden International) és De Vries (ART Grand Prix) fértek be.
A szabadedzés végeredménye:
Időmérő edzés: Alboné a pole a Hockenheimringen
Az ART Grand Prix pilótája, Alexander Albon bizonyult a leggyorsabbnak a szombat délelőtti kvalifikáción - a thai csak alig 8 századot tudott verni csapattársára, Charles Leclerc-re az 1:28.431-es idejével.

A monacóit csak pár ezredre követte az Arden International britje, Jake Dennis, aki 6 ezreddel férkőzött be a negyedikként végző Nyck De Vries elé. Mögé a Trident gépével a bajnokesélyes Antonio Fuoco kapaszkodott fel az ötödik pozícióba úgy, hogy a kockás zászló előtt nem sokkal még csak a 11. helyen állt. Ezzel az olasz megelőzte a Koiranen GP britjét, Matthew Parry-t és az ART negyedik pilótáját, Nirei Fukuzumit.
A 8-9. pozíciókban a Campos versenyzői, Alex Palou és Stejin Schothorst zártak, megelőzve a TOP 10 sorrendjét záró ardenes Jack Aitkent.
Azonban ezzel nem kaptuk meg a végső sorrendet, ugyanis az FIA ezen a hétvégén a GP3-ban is áldozatos büntetői munkát produkált. Ennek látta kárát többek között Charles Leclerc, amiért a 16-17-es kanyarokban feltartotta Giuliano Alesit. "Jutalma" egy 3 rajthelyes büntetés lett, ezzel visszacsúszva az 5. helyre.
Rajta kívül még a Campos orosz versenyzője, Konstantin Tereschenko kapott büntetést, aki a 7-es kanyarban tartotta fel a Jenzer Motorsport indiai újoncát, Arjun Mainit. Az orosz pilótát is 3 rajthellyel sorolták hátrébb, aki így az első futamra csak a 17. rajtkockát kapta meg.
Az időmérő edzés végeredménye:
Első futam: Fuoco nyerte a főfutamot Hockenheimben, második győzelmét aratta a GP3-ban
Szombaton kora este lebonyolították a GP3-asok főversenyét, amelyen a mezőnynek 24 kört kellett megtennie. A büntetések után az első két sorból Albon, Dennis, De Vries és Fuoco várhatták a rajtot.

Mindeközben a rajtrácsra felparkolt a 21 autó. A piros lámpák kialvását követően pedig higgadt startot produkáltak a versenyzők. Albon simán megőrizte vezető pozícióját, De Vries, Fuoco és Leclerc előtt.
Incidente múltiple en GP3! La primera parte... #GP3 pic.twitter.com/KQDRAdeb7j
— MrAlexF1 (@MrAlexF1) 2016. július 30.
Y aquí la segunda parte... Régimen de VSC en pista ahora mismo #GP3 pic.twitter.com/aZ8kMrvQy6
— MrAlexF1 (@MrAlexF1) 2016. július 30.
Azonban nemsokára, a 2. kör végén egy virtuális biztonsági autós fázis ingatta ki a mezőnyt a lendületéből, melyre a középmezőnyben történt roncsderbi miatt volt szükség. Előbb a 10-es kanyarban koccant a Schothorst - Boschung - Fukuzumi trió, majd a 11-es kanyar kijáratán a pályára kissé lecsúszó Boschungnak nekiment a saját csapattársa, Isaakyan. Közülük csak Boschung tudta folytatni a viadalt. A tömegkoccanásokban elvérzettek mellett Tereschenko baleset, Alesi pedig műszaki hiba miatt esett ki a futam első pár körében.
Négy kör után újra a zöld jelzés volt az érvényben, azonban Albon totálisan elaludta a VSC-fázis utáni újraindítást, így a szemfüles Fuoco került az élre, Albon pedig még veszített egy pár pozíciót, miközben még egy zuhanórepülési manővert is megejtett az 1-es kanyar mellett.
Miután Leclerc a hajtűkanyar felé vezető hosszú egyenes elején legyűrte De Vries-t, Parry próbálta követni a monacói példáját, végül az előzési kísérletnek koccanás lett a vége, ugyanis az ART hollandja keményen kiterelte a britet, és még össze is koccantak. Így De Vries mellett még Albon is elment.
A következő körökben Leclerc megpróbált tapadni Fuocóra, ám nem járt sikerrel, rövidesen pedig még problémái is támadtak a gumikopással.

Eközben Antonio Fuoco könnyedén zsebelte be idei második győzelmét a Trident színeiben. Mögötte azonban még voltak küzdelmek, ugyanis a sokáig második helyen autózó Leclerc gumijai elfogytak, így a kockás zászlóig egészen az ötödik helyig esett vissza - De Vries, Parry és Albon is megelőzte.
A hatodik helyen egy meglehetősen sima versenyt futva Jake Aitken lett a hetedik, megelőzve az újra pontokat szerző indiai Arjun Mainit, valamint a második futamra a 8. helyével pole pozíciót szerző Jake Hughes-t. A pontszerző zónát a Haas F1-es alakulatának fejlesztőpilótája, Santino Ferrucci, valamint a pályafutása legelső pontját felmarkoló Tatiana Calderón (Arden International) zárták.
Ennek a végeredménynek köszönhetően Albon átvette a vezetést a pontversenyben, 6 pontos előnyre szert téve Leclerc előtt.
Az első futam végeredménye:

Második futam: Hughes először nyert, Leclerc egy 3. hellyel újra a tabella élén
A nyári szünet előtti utolsó futam rajtját Maini kapta le a legjobban, az indiai újonc tulajdonképpen állva hagyta Hughes-t, akit még Aitken is megtámadott.
Azonban egy körrel később Hughes visszavette a vezetést, miután Maini lelassított az érvénybe léptetett VSC-fázis miatt. Végül a britet nem büntették meg a VSC-jelzés alatti előzésért, ugyanis a hátsó hosszú egyenesben nem láthatta a LED-panelt.
"Nope, esto del doble alerón no funciona tan bien como esperaba... puta bida tete" #GP3 pic.twitter.com/MwOj0yYpzn
— MrAlexF1 (@MrAlexF1) 2016. július 31.
A virtuális biztonsági autó persze nem ok nélkül lett alkalmazva, ugyanis a Stadion-szekcióban Janosz nekiment a falnak. A lengyel a hajtűben kapott egy ütést Ralph Boschungtől, melynek köszönhetően kapott egy defektet, továbbá begyűjtötte a svájci első szárnyát is. Boschung baleset okozásáért a belgiumi főfutamra kapott egy 3 rajthelyes büntetést.
Az újraindításnál a dühöngő Maini nagyon összezavarodott és be is ragadt, ennek köszönhetően veszítette egy néhány pozíciót, visszaesve a 6. helyre. Leclerc feljött másodiknak, miközben Ferrucci elment Aitkennek a 3. helyért, de a brit nemsokára visszavette a pozíciót.
Eközben Hughes az élen kényelemes előnyre tett szert, míg Leclerc megint az elkopó gumikkal küszködött. Emiatt a monacói mellett az utolsó előtti körben elment Jack Aitken a hajtűkanyarban, ezzel átvéve a 2. pozíciót.

A sprintfutamot a DAMS britje, Jake Hughes nyerte meg, ezzel megszerezve pályafutása első győzelmét. Mögötte Aitken és Leclerc állhattak fel a dobogóra. Ferrucci pedig a negyedik helyével pályafutása legjobb eredményét érte el, megelőzve Mainit, Dennis-t, Parry-t és az utolsó pontot elcsípő De Vries-t.
A TOP 10 sorrendje Tatiana Calderónnal és Kevin Joerggel lett teljes.
Albon kiesése után pedig Leclerc visszavette a vezetést a pontversenyben. A folytatásra négy hét múlva kerül sor Belgiumban.
A második futam végeredménye:

Az egyéni bajnokság állása 5 versenyhétvége után:
- Charles Leclerc - 126 pont
- Alexander Albon - 123 pont
- Antonio Fuoco - 115 pont
- Matthew Parry - 70 pont
- Nyck De Vries - 65 pont
- Jake Hughes - 52 pont
- Ralph Boschung - 48 pont
- Nirei Fukuzumi - 43 pont
- Jake Dennis - 39 pont
- Jack Aitken - 38 pont
A konstruktőri bajnokság állása 5 versenyhétvége után:
- ART Grand Prix - 349 pont
- Trident - 125 pont
- Koiranen GP - 123 pont
- DAMS - 83 pont
- Arden International - 78 pont
- Jenzer Motorsport - 50 pont
- Campos Racing - 19 pont
Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Kommentezéshez lépj be, vagy regisztrálj! ‐ Belépés Facebookkal