Az FIA versenyigazgatója, Charlie Whiting megerősítette, hogy mostantól megállítják a kvalifikációt, ha a pályán dupla sárga zászló van. Ezzel próbálják elkerülni az olyan vitatható eseteket, mint Nico Rosberg múltkori első rajtkockát érő köre.
A dupla sárga zászlós történet a múlt heti Magyar Nagydíj időmérő edzésén kezdődött, amikor is Fernando Alonso a pálya 9-es kanyarjában megforgott, majd a pályabírók dupla sárga zászlót lengettek.
A Q3-ban részt vevő 10 pilóta közül mindenki feladta a körét, egyedül Nico Rosberg fejezte be, aki ezzel meg is szerezte az első rajtkockát.
A versenyző körét megvizsgálták többször is, és megfelelőnek találták a lassítást, így az előző két év ezüstérmese megtarthatta a pole pozíciót.
Tudhattuk, hogy ez a sztori folytatódik, hiszen a csütörtöki napon rendkívül sokat foglalkoztak ezzel a kérdéssel a pilóták sajtótájékoztatóján.
A versenyzők egytől-egyig elmondták, ami gyakorlatilag a szabálykönyvben is szerepel: Dupla sárga zászlós szakasznál fel kell készülni arra, hogy esetleg meg kell állni a pályán, ugyanis történhetett egy hatalmas baleset, vagy ember lehet a pályán. Ezzel burkoltan el is mondták a véleményüket a múlt héttel kapcsolatban.
A további megbeszéléseket követően Charlie Whiting gyakorlatilag el is törölte a dupla sárga zászlót a időmérő edzésen, hiszen rögtön piros zászló lép érvénybe, amivel véget is ér minden versenyző gyors köre. Ezzel elkerülhető egy olyan szituáció, mint a múlt heti.
Lombárszki Csaba
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Kommentezéshez lépj be, vagy regisztrálj! ‐ Belépés Facebookkal