WEC - WEBBERÉK IDÉN ELŐSZÖR NYERTEK

13631429_1168360489887070_9017734081736254558_n.jpg

A címvédő #1-es rajtszámú Porsche triója, Mark Webber, Timo Bernhard és Brendon Hartley a Nürburgringen szerezték meg első győzelmüket 2016-ban, megtörve pechszériájukat.

Mint ismeretes, a Megbízhatóság Világbajnokság 2016-os szezonjának első három fordulója (Silverstone, Spa-Francorchamps, Le Mans) eléggé rosszul alakult a címvédő Webber - Bernhard - Hartley trió számára, azonban a Nürburgringen megtört a jég. Az #1-es Porsche már a hatórás versenyen már az első óra végén az élre tört, onnantól kezdve pedig verhetetlennek bizonyult, még a lassú defekt ellenére is. Így Brendon Hartley behozta elsőnek a 919 Hybridet, közel egyperces előny birtokában.

13770361_1168207606569025_4284451305005206698_n_1.jpg

A győztes egység mögött a két Audi zárt úgy, hogy mindössze 6 tized volt a különbség a befutónál a két autó között. Előrébb a Di Grassi - Duval - Jarvis vezette #8-as rajtszámú R18-as zárt, megelőzve a Fässler - Lotterer duót.

Negyedikként a pontversenyt vezető #2-es Porsche ért célba, a Dumas - Jani - Lieb hármas számára eléggé eseménydúsan alakult a 6 óra. Először egy GTE Pro kategóriás Forddal forgattatta ki magát Jani, miután a svájci ráhúzta az autóját. Majd az utolsó előtti órában Lieb tette ki partvonalon kívülre a #88-as rajtszámú, GTE Am kategóriás Abu Dhabi-Proton Porschét. A lekörözött autó kilökéséért Liebéket büntették meg egy áthajtásos büntetésre, így a trió további hátrányba került. Majd nemsokára a Lotterer vezette #7-es Audival is meg kellett küzdeniük - a csata folyamán pedig megsérült a Porsche karosszériája.

A Le Mans-i dráma után a Toyota a németországi futamon nem tudta felvenni a harcot a rivális német manufaktúrákkal, így Buemiék és Sarrazinék az 5-6. helyen futottak be, ahogy az az elmúlt 1,5 évben már egy jó néhány alkalommal előfordult.

Az LMP2-ben a Le Mans-ban is diadalmaskodó, #36-os rajtszámú Signatech Alpine zárt az élen, a Menezes - Lapierre - Richelmi trióval. A GTE Pro kategóriában az AF Corse-Ferrari kettős győzelmet aratott: az #51-es rajtszámmal induló Bruni - Calado páros zárt az élen, a #71-es egység előtt. A GTE Am géposztályban pedig a #98-as Aston Martin volt a leggyorsabb, a Dalla Lana - Lamy - Lauda hármassal.

Az idei ötödik állomás Mexikóváros lesz, ahol szeptember 1-3. között fordul meg a WEC mezőnye.

A németországi hatórás futam végeredménye: 

Poz. Kat. Pilóták Csapat Autó Hátrány
1 LMP1 T.Bernhard, M.Webber, B.Hartley Porsche Team Porsche 6:01:16.183
2 LMP1 L.di Grassi, L.Duval, O.Jarvis Audi Sport Team Joest Audi 53.787
3 LMP1 M.Fassler, A.Lotterer Audi Sport Team Joest Audi 54.483
4 LMP1 R.Dumas, N.Jani, M.Lieb Porsche Team Porsche 1:37.324
5 LMP1 A.Davidson, S.Buemi, K.Nakajima Toyota Gazoo Racing Toyota 1 kör
6 LMP1 S.Sarrazin, M.Conway, K.Kobayashi Toyota Gazoo Racing Toyota 4 kör
7 LMP1 M.Tuscher, D.Kraihamer, A.Imperatori Rebellion Racing Rebellion/AER 16 kör
8 LMP2 G.Menezes, N.Lapierre, S.Richelmi Signatech Alpine Alpine/Nissan 16 kör
9 LMP2 R.Gonzalez, B.Senna, F.Albuquerque RGR Sport by Morand Ligier/Nissan 16 kör
10 LMP2 R.Dalziel, L.Derani, C.Cumming Extreme Speed Motorsports Ligier/Nissan 18 kör
11 LMP2 N.Leventis, L.Williamson, J.Kane Strakka Racing Gibson/Nissan 18 kör
12 LMP2 T.Graves, A.Pizzonia, M.Howson Manor ORECA/Nissan 18 kör
13 LMP2 V.Petrov, V.Shaytar, K.Ladygin SMP Racing BR Engineering/Nissan 19 kör
14 LMP2 D.Cheng, H-Pin Tung, N.Panciatici Baxi DC Racing Alpine Alpine/Nissan 19 kör
15 LMP2 N.Minassian, M.Mediani SMP Racing BR Engineering/Nissan 19 kör
16 LMP2 S.Sharp, E.Brown, J.van Overbeek Extreme Speed Motorsports Ligier/Nissan 22 kör
17 LMP1 N.Prost, N.Heidfeld, M.Beche Rebellion Racing Rebellion/AER 23 kör
18 GTE Pro G.Bruni, J.Calado AF Corse Ferrari 24 kör
19 GTE Pro D.Rigon, S.Bird AF Corse Ferrari 24 kör
20 GTE Pro N.Thiim, M.Sorensen Aston Martin Racing Aston Martin 24 kör
21 GTE Pro S.Mucke, O.Pla Ford Chip Ganassi Team UK Ford 25 kör
22 GTE Pro R.Stanaway, D.Turner Aston Martin Racing Aston Martin 25 kör
23 GTE Pro R.Lietz, M.Christensen Dempsey Racing - Proton Porsche 25 kör
24 GTE Am P.D.Lana, P.Lamy, M.Lauda Aston Martin Racing Aston Martin 28 kör
25 GTE Am F.Perrodo, E.Collard, R.Aguas AF Corse Ferrari 28 kör
26 GTE Am Y.Yamagishi, P.Ragues, P.Ruberti Larbre Competition Chevrolet 29 kör
27 GTE Am K.Al Qubaisi, D.Hansson, P.Long Abu Dhabi-Proton Racing Porsche 30 kör
28 GTE Am M.Wainwright, A.Carroll, B.Barker Gulf Racing UK Porsche 30 kör
29 GTE Pro M.Franchitti, A.Priaulx, H.Tincknell Ford Chip Ganassi Team UK Ford 39 kör
- LMP2 M.Rao, R.Bradley, R.Merhi Manor ORECA/Nissan Kiesett
- LMP1 S.Trummer, O.Webb, P.Kaffer ByKOLLES Racing Team CLM/AER Kiesett
- LMP2 R.Rusinov, R.Rast, A.Brundle G-Drive Racing ORECA/Nissan Kiesett
- GTE Am C.Ried, W.Henzler, J.Camathias KCMG Porsche 28 kör
KIZÁRVA*

* - A #78-as rajtszámú, GTE Am kategóriás KCMG-Porschét utólag kizárták a versenyből az autó hasmagasságára vonatkozó szabályok megsértése miatt.

A futam hivatalos összefoglaló-videója:

Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr958913008

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása