BLOG - ÉLMÉNYBESZÁMOLÓ: NÉZŐKÉNT A HUNGARORINGEN

13669667_635242919966027_6801695333631187763_n.jpg

Nézzük meg, hogy a Braking News F1 egyik szerkesztője hogyan látta a futamot nézőként, a helyszínről.

Vasárnap hajnali négyet ütött az óra, ami azt jelentette, hogy kelni kell. INDULUNK A 31. MAGYAR NAGYDÍJRA. Hogy miért kellett ilyen korán kelni? Sajnos nagyon messze lakom a pályától, így időben el kell indulni, ha szeretnél is látni valamit a futamból.

Az utóbbi négy évben három Magyar Nagydíjat volt szerencsém élőben látni, így van egy kis tapasztalatom, hogy mi hogyan zajlik.

Idén néhány barátommal néztük meg a versenyt, de ne szaladjunk ennyire előre. Reggel 8:30-ra értünk be a Keleti pályaudvarra, onnan pedig a metróval viszonylag gyorsan beértünk az Örs Vezér térre, ahol jó félórás várakozás után végre felszállhattunk a Hévre.

2016_hungarian_gp_preview_007.JPG

Aki esetleg utazott már így Magyar Nagydíjra, az tudja, hogy a legtöbb ember Mogyoród előtt száll le, hogy egy 20-30 perces séta után a pálya 5-ös kapujánál találja magát.

Az egyik legjobb hely, hiszen elindulhatunk a 11-es kanyar irányába, akár a sikán felé, de mehetünk ugyanúgy a célegyenes felé, az utolsó kanyarba. Sok variáció van.

Mi a GP2-es futam kellős közepén érkeztünk meg a Hungaroringre. Szép napos idő volt (mondhatnám a nap szinte izzott). Nem mondom, hogy nem örültem volna egy kis esőnek, de az élmény feledteti ezeket a dolgokat.

Nagyon jó helyet találtunk magunknak az utolsó kanyarban. Amellett, hogy láttuk a célegyenes teljes hosszát, láttunk egy kicsit a kettes kanyarból. Ráláttunk a négyes kanyarra, a sikánhoz vezető részre, illetve a kettes szektor utolsó három kanyarjára, valamint a teljes harmadik szektorra. Ha a versenyző egy olyan zónában haladt, amit nem láttunk be, akkor tökéletes kiegészítőként szolgált a velünk szemben lévő óriáskivetítő.

13782127_10153709989101500_2407178442032828995_n.jpg

A GP2 eseményeihez csak az utolsó 4-5 körben csatlakozhattunk, viszont ez bőven elég volt ahhoz, hogy megállapítsuk, mennyire gyors, szép, és ami a legfontosabb, hogy HANGOS a GP2.

A második futam leintését követően jött a Porsche Szuperkupa. Hihetetlen, hogy ezek a versenyautók mennyire jó gépek. Sajnos a mezőnyt nem ismerem, így többnyire csak felüvöltöttünk: AZ IGEN, MENNYIRE JÓ GÉPEK EZEK. TE JÓ ISTEN, MILYEN HANGOSAK.

13716171_1165757300145249_3672680732458529165_n.jpg

Nem viccelek, ezek a gépek közel olyan hangosak voltak, mint a GP2, talán még hangosabb is. A verseny egyébként számomra nem volt túl izgalmas. Az első kanyarban volt egy baleset, majd körökön keresztül bent volt a biztonsági autó. Ekkor megmondom őszintén, még a legnagyobb problémám az volt, hogy milyen üléspozíciót találjak, hogy kényelmes is legyen, és ne égjek halálra a napon.

A futamot követően jött egy kis szünet. Megnézhettük kivetítőn az elmúlt év Magyar Nagydíjainak izgalmait egészen 2012-től. Nem hiába lett az elmúlt évek futamai az adott év legjobb versenyei. Eközben elkezdtek készülődni a versenyzői parádéhoz, majd a rajtrácslányok szépen lassan felsorakoztak.

A bokszutca a többi helyszínhez hasonlóan 13:30-kor nyit ki. A versenyzők ennek rendje és módja szerint elkezdtek körözni a pályán. Ekkor a pilóták nem állnak fel rögtön a rajtrácsra. Megtesznek 3-4 kört, visszajönnek a bokszba és rajtot gyakorolnak. Természetesen ezt csak a bokszutca bezárásáig tehetik meg.

Miután mindenki felállt a rajtrácsra, jött az adott ország nemzeti himnusza, jelen esetben a MAGYAR HIMNUSZ. Meg kell, hogy mondjam, sajnos semmit sem hallottam belőle, ugyanis túl messze voltunk ahhoz, a velünk szemben lévő kivetítőn pedig nem volt hang. Ezt sajnáltam egy kicsit.

Ezután mindenki visszaült az autójába és azokat az eseményeket láthattuk, amiket már a televízió is közvetít.

Szépen-lassan minden mérnök és csapattag elhúzódott a kocsiktól, majd 14:00-kor kialudtak a piros lámpák, megkezdődött a felvezető kör. A csapattagok visszaszaladtak a bokszba, mi pedig felálltunk, hogy megnézhessük a rajtot.

13062483_635242753299377_8657612210738281172_n.jpg

5-4-3-2-1: ÉS ELRAJTOL AZ IDEI MAGYAR NAGYDÍJ. HAMILTON LERAJTOLJA ROSBERGET, RICCIARDO PEDIG MAJDNEM ELMEGY MINDKETTEJÜK MELLETT.

Végül az ausztrál rosszul helyezkedett a kettes kanyarban és Rosberg visszajött. Lehet, jobban jártunk volna, hogyha felugrik az élre, mert akkor lehetett volna egy kis izgalom a Red Bull és a Mercedes között. (Utólag könnyű következtetést levonni, igaz?)

Az első pár kör rohamtempóban ért véget, a versenyzők is inkább beálltak egy ritmusra, gumit kellett spórolni. Az akciókat Jenson Button technikai hibája és Kimi Räikkonen Grosjean elleni támadásai jelentették.

13769461_635242963299356_5681306900413788608_n.jpg

Az első kerékcserék után Vettel átugrotta Verstappent, a holland pedig beragadt Räikkonen mögé. Ekkor a verseny kicsit leült. A mellettem ülő Räikkonen-drukker sráccal volt időm megbeszélni, hogy ő mit is gondol a Ferrari idei szerepléséről. Elmondta, hogy nem teljesen elégedett. Ő is abban látja a legnagyobb gondot, hogy a csapat nem mer merészet újítani. Nincs olyan eleme az egész versenyzésüknek, amiben kiemelkednének. Nagyon szimpatikus volt, hogy fanatikusan rajongott a Ferrari finn versenyzőjének. Szép volt látni, hogy ennyire drukkol Kiminek. Ezért kell kijárni a versenyekre.

Végül a versenyt Lewis Hamilton nyerte meg, ÖTÖDSZÖR pályafutása során. Hát, nem tudom, mi miatt fekszik a britnek ennyire a pálya, viszont tény, hogy nagyon szereti a Hungaroringet. Ezzel pedig ő lett a legsikeresebb versenyző a pályán, hiszen eddig Michael Schumacherrel tartották a legtöbb győzelmet ezen a versenypályán.

Amit láttam a pályán, az egy kicsit elszomorító. Daniel Ricciardo a második etapban (az első lágy gumis menetnél) még közvetlenül ott volt a Mercedesek mögött, körülbelül 3-4 másodpercre. Az utolsó kiállásnál, amikor megkapták a második lágy gumit, szintén Rosberg mögé jött vissza, nagyjából 4-5 másodperccel lemaradva.

13775921_1115837418462746_2632790042184539558_n.jpg

A futam végén mennyi volt a különbség? 27 MÁSODPERC. Azaz a Red Bull 20-25 kör alatt kapott 20 másodpercet egy olyan pályán, ami elképesztően fekszik az RB12-nek.

A verseny képe alapján a Ferrari lemaradt a fejlesztési versenyben, a Red Bull pedig még nincs azon a szinten, hogy megszorongassa a Mercedes a bajnoki címért. Sajnos a tegnapi futam képe alapján az a helyzet, hogy a két éve domináló istálló idén is házon belül zavarja le a bajnoki címért folyó csatát.

De, hogy ki a negyedik erő a Mercedes - Ferrari - Red Bull trió után? Ez egy nagyon jó kérdés. Tegnap a McLaren volt, viszont feküdt nekik a pálya. Ott van továbbá a Toro Rosso, a Williams és a Force India. Jó lenne, ha ez így menne tovább, folyamatosan harcolva egymással, mert akkor legalább a középmezőnyben látnánk akciót.

Azonban ne legyünk teljesen elégedetlenek. Habár a tegnapi futam talán kicsit unalmas volt az előző évek fenomenális versenyeihez képest, reményeim szerint előrevetítheti a jövőt. Ha minden így folytatódna tovább, akkor a Red Bull és a Ferrari ádáz harcot vívhatna a második helyért. A negyedikért pedig harcba szállhatna a Williams, a McLaren, a Toro Rosso és a Force India is (nem a pontversenyben, hanem az erősorrendben).

A versenyt követően természetesen a szokásos procedúra zajlott le. A három legjobb versenyző a dobogón ünnepelt, a tömeg pedig berontott a pályára.

13728999_634772006679785_7034985480011252493_n_1.jpg

Mi egy jó 10 perces késéssel jutottunk be, de így is jó élmény volt bejutni a pályára. Készítettünk néhány képet, majd elemeztük kicsit az aszfaltot. Amikor kint voltam a versenyen, akkor mindig voltam kint a pályán is.

Elképesztő fejlődésen ment át a Hungaroring aszfaltja. Ennyire tükörsima aszfaltot én még nem is láttam. Első osztályú munka.

A pályáról négy óra után jutottunk ki, majd kezdődött ugyanaz, ami reggel, csak éppen hazafelé.

Remélem, hogy ezzel a kis összefoglalóval kedvet adtam azoknak, akik gondolkodnak, hogy jövőre ki kéne jönni. Hatalmas élmény, amit sosem felejt el az ember.

A képek illusztrációk!

Fotó: makforumula1, F1 - Facebook, Vladimir Rys, GP2 Media, Porsche Supercup

Lombárszki Csaba

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr628914382

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása