A legfrissebb jelentésekből kiderül, hogy a Lotus F1 Team nem kevesebb, mint 57.000.000 fontos veszteséget könyvelhetett el a 2015-ös év kapcsán.
Ez pedig egy drasztikus változást jelent a 2014-hez képest, amikor "csak" 5.7 millió fontot bukott el az enstone-i gárda.
Már a 2014 sem leányálom a Lotus számára, viszont a 2015-ös évhez viszonyítva maga volt a mennyország, ugyanis a tavalyi esztendő folyamán a csapatnak számos nehézséggel kellett megbirkóznia anyagi problémákból adódóan, tulajdonképpen óráról-órára éltek az enstone-iak. A Renault viszont csak nagyon későn, 2015. december 18-án hozta meg a döntést a csapat átvételét illetően, a francia autómárka nevének a felvétele pedig csak 2016. február 3-án vált biztossá.
2014-ben a Lotus pénzügyi forgalma 114.7 millió font volt, egy évvel később pedig már 78.4 millió font - ez több, mint 36 millió fontnyi változás, egy év alatt.
Mindeközben a Renault azon ügyködik a 2016-os terveket illetően, hogy átstrukturálja a céget, a költekezést megfelelő mértékben tegye, s találjon befektetőket.
A pályán a Renault szeretne javítani a teljesítményén a szezon második felében, azonban még így sem borítékolható a tavalyinál előkelőbb helyezés, ugyanis tavaly nemigen fejlesztették az autót.
Az is kiderült, hogy a 2017-es és a 2018-as szezonokra a Red Bull-lal és a Toro Rossóval kötött motorpartneri szerződések is közrejátszottak abban, hogy a Renault ennyire elkötelezze magát a száguldó cirkusz mellett.
A számadatokból arra is fény derült, hogy tavaly 475 dolgozója volt a Lotusnak, amely 11-el több, mint egy évvel korábban. Emellett a csapat tulajdonában van 46 történelmi autó is, melyek közül kilencet kölcsönöznek rendszeresen a szponzorok és a technikai partnerek. 24 Enstone-ban, a maradék 13 pedig a világ különböző pontjai, raktárakban lelhető fel.
Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Kommentezéshez lépj be, vagy regisztrálj! ‐ Belépés Facebookkal