MOTOGP - MARQUEZ KIVÁLÓ TAKTIKÁVAL NYERTE MEG A NÉMET NAGYDÍJAT, A YAMAHÁK ELVÉREZTEK

cnkardpwaaa5y1z.jpg

A Repsol Honda spanyolja, Marc Marquez nyerte a Német Nagydíjat a Sachsenringen, miután a csapat a lehető legjobbkor hozta ki a kétszeres világbajnokot motorcserére. Marquez mellett még Cal Crutchlow és Andrea Dovizioso állhattak fel a pódiumra. A Yamahánál ma semmi sem jött össze, elsősorban a csapnivaló stratégia miatt: Rossi csak a 8. lett, és Lorenzo is csak az egy pontot érő 15. helyet tudta elérni. A szezon felénél pedig Marquez fölényesen vezeti a pontversenyt.

Ahhoz képest, hogy Németországban a MotoGP mezőnye száraz körülmények között készülhetett fel az idei 9. futamra, vasárnapra megjött az égi áldás a Sachsenring fölé, s nedves pálya fogadta a versenyzőket.

A pole-ból Marc Marquez indulhatott, mellőle pedig Barbera és Rossi várhattak a piros lámpák kialvását. A második sorba pedig Petrucci, Pol Espargaro és Vinales állhattak fel a rajtrácson.

A 30 körös verseny kezdetekor jól kapta el a rajtot Marquez, de Rossi és Dovizioso is zseniálisan indultak, de végül a Repsol spanyolja fordult el elsőnek az első kanyarban. Azonban pár kanyarral később, a 8-asban 2013 és 2014 világbajnok lecsúszott az ívről, így a két olasz megelőzte őt, ezzel visszacsúszva a harmadik pozícióba. Az első kör végéig pedig Petrucci is elment Marqueznek. Ekkor Lorenzo őrizte a rajtpozícióját, a 11. helyet, miközben az assen-i győztes Jack Miller a 16. helyről feljött hatodiknak 3671 méter megtétele alatt.

A harmadik körben az élen is megkezdődött a mozgolódás: előbb Dovizioso utasította maga mögé Rossit, azonban nemsokára Petrucci mindkét honfitársát legyorsulta, és az élre tört a Pramac Ducatival. Valamivel hátrébb pedig Jack Miller vette át a negyedik pozíciót Marqueztől, aki nemigen akart kockáztatni úgy, hogy fölényesen vezeti a pontversenyt, ennek betudhatóan nemsokára Hector Barberát is maga előtt tudhatta.

cnkpaaauiaaa9kj.jpg

Mindeközben javultak a körülmények, ezáltal a pálya talán trükkösebbé is vált valamivel. A 10. körben pedig bekövetkezett az első dráma: Petrucci elesett az élen motorozva! Az olasz az eset után visszakecmergett a depóba, ahol ki is gyulladt a Pramac Ducati. Danilo Petrucci pedig hiába cserélt motort, ugyanis nemsokára technikai hiba miatt feladta a versenyt.

Ugyanebben a körben Marc Marquez is hibázott a pálya hátsó részén, a Repsol Hondával a spanyol átvágtatott a sóderágyon, szerencséjére nem esett el, így ugyan visszaesve a 9. pozícióba, de folytatni tudta a viadalt. Közben az élen továbbra is Dovizioso állt, mögötte pedig történt egy helycsere: Barbera megelőzte Rossit.

Féltávtól megkezdődtek a motorcserék, melyek folyamán kétségtelenül Marquez húzták a legjobbat: a Repsol a spanyolt a legjobbkor hozta ki a depóba, s ráadásul a legjobb választásnak bizonyuló slick gumikon küldte vissza a pályára, melyeken kapásból leggyorsabb kört futott! A Yamaha a bokszfalnál táblákon jelezte Rossinak, hogy jöjjön, de a "Doktor" a pályán maradt az élcsoport többi tagjával. Ez a bagázs végül csak a 23. körben döntött a csere mellett, de az elnyújtott etappal óriási hátrányba kerültek, legfőképpen Marquezzel szemben, aki a motorcsere által elbukott időt bőven visszahozta a többieken, így minden adott volt számára, hogy az idei szezonban három második hely után ismét a dobogó tetején pezsgőzhessen.

cnkwz3cvmaatmvp.jpg

Egyedül Jack Miller volt az, aki még pár körig kint maradt, de az ausztrált Marc Marquez már a pályán előzte meg. Innentől kezdve pedig megkérdőjelezhetetlen volt a Repsol-pilóta sikere, aki végül közel 10 másodperces előny birtokában szelte át a célvonalat 30 kör után és sorozatban hetedjére tudott győzni a Sachsenringen, idén pedig harmadik alkalommal, Argentína és Austin után. 

A második a futamvégi nagy hajrája után az LCR Honda britje, Cal Crutchlow lett, aki 2011 óta tartó pályafutása legjobb eredményére tett szert, amellett, hogy LCR-pilóta se tudott még ilyen előkelő pozícióban zárni MotoGP-versenyen. A dobogó legalsó fokára pedig Andrea Dovizioso állhatott fel, miután az utolsó körben átverekedte magát Scott Reddingen. A legjobb tíz sorrendje Iannone-val, Pedrosa-val, Millerrel, Rossival, Barbera-val és Bautista-val lett teljes. Negatív meglepetés, hogy a két Suzuki mellett Jorge Lorenzo is a 10-en kívül zárt, de legalább elcsíptek néhány pontocskát a 12., a 14. és a 15. helyen.

A pontversenyben ezáltal Marquez 48 pontos előnyre tett szert Lorenzo-val szemben,s Rossi lemaradása is már 59 egységre rúg, amikor már csak a szezon fele van hátra.

A folytatásra négy hét múlva a Red Bull Ringen kerül sor.

A Német Nagydíj végeredménye: 

motogp_sachsenring_futam_1.jpg

Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr298896346

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Slepy 2016.07.17. 17:06:17

Ezen a ftamon Rossi saját magának tett keresztbe.
Már nem először. A csapat már tanlt korábbi hibákból és kihívta motorcserére, de ő nem ment.
Sztem attól tartott, hogy a száraz ívről letérve kicsúszhat.
Kockáztatás nélkül, viszont meg nem lesz győzelem.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása