F1 - A RED BULL KÉSZ FELLÉPNI A HALO ELLEN

Jules Bianchi 2014-es balesetét követően az FIA elkezdte a fejvédelmet fejleszteni és úgy néz ki, hogy a Halo esetében megtalálták a megoldást, azonban többen is elutasítják ezt a fejlesztést.

A Halo első verzióját a Ferrari kezdte el tesztelni még a szezon előtti téli teszteken. Akkor a csapat mindkét pilótája tesztelte az eszközt, majd egy kis időre háttérbe szorult, hiszen a Red Bull elkezdte fejleszteni a saját fejvédelmi eszközét, az Aeroscreent.

Olyannyira jól álltak a rendszerrel, hogy az Orosz Nagydíj első edzésén tesztelték azt, utána pedig soha többet nem láttuk. Mint kiderült, az FIA kötelező töréstesztjén elbukott, így mehetett a kukába, a Red Bull nem hajlandó többet áldozni rá.

Eljutottunk oda, hogy az FIA ragaszkodik a további fejvédelemhez, akár már 2017-ben, így további fejlesztéseket eszközöltek a Halo-n, amit Sebastian Vettelnek kellett volna tesztelnie az Osztrák Nagydíj első edzésén. A csapat egy technikai gond miatt akkor nem vitte pályára, a Brit Nagydíj első edzésének kezdetén azonban igen.

Sebastian Vettel ment vele egy kört. A négyszeres világbajnok nem volt elragadtatva az eszköztől, elmondása szerint a látást is befolyásolta.

A mai napon megkezdődött a második szezonközi teszt, amelyen arra lehettünk figyelmesek, hogy a Red Bull csapata is elkezdte tesztelni a Halo 2-re hallgató rendszert. A Halo annyira nem nyerte el a bikások tetszését, hogy Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke odáig ment, hogy ellenezni fogják a rendszer bevezetését:

"Nem vagyok nagy rajongója a Halo-nak. Úgy vélem, hogy ez nem túl elegáns megoldása lenne a problémának, amit próbálunk megoldani.

Személy szerint én hagynék egy kis időt, hogy jobb megoldást találjunk, mint hogy elsiessük a dolgokat és olyat tegyünk, aminek több következménye is lehet. Egyáltalán nem vagyok a Halo és az általa generált korlátok támogatója. Biztos, hogy nem szavaznék rá."

Ha a Red Bull nemmel szavazna, az azt is jelenthetné, hogy a rendszer bevezetését 2018-ra tolják és találnak egy jóval hatékonyabb és esztétikusabb módot.

Lombárszki Csaba

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr808883036

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása