Autósport-eseményen ennyire drámai szezonzárást még sohasem láthattunk: a végső dicsőségért küzdő riválisok, Di Grassi és Buemi már a 3-as kanyarban összeakadtak, a bajnoki cím sorsáról végül a leggyorsabb körök döntöttek.
Izgulva várhattuk az FIA Formula E Bajnokság második szezonjának záró versenyét, amely ugyanúgy a londoni Battersea Parkban került megrendezésre. Sebastien Buemi és Lucas Di Grassi ugyanúgy 153-153 ponttal várhatták a mindent eldöntő futamot - a két versenyző között pontegyenlőség azután alakult ki, hogy a szabadedzést is megnyerő svájci a pole-t is megkaparintotta, amelyért 3 pont járt. Buemi mögül Prost és a bajnokságban eggyel több 3. helye révén előrébb lévő Di Grassi várhatta a piros lámpák kialvását.
A rajtnál Buemi simán eljött, miközben Di Grassi megpróbált utat találni Nico Prost mellett, de sikertelenül, ugyanis a francia zárta az ívet a brazil előtt, így az első komolyabb féktávig, a 3-as kanyarig maradt az első három sorrendje. Azonban ekkor olyan dráma következett be, melyet még autósport-esemény szezonzáróján sohasem láthattunk: a nagyobb tempóval érkező Di Grassi valósággal felnyársalta a korábban fékező Buemi autóját, így a két bajnokesélyes a bukótérben kötött ki!
Di Grassi és Buemi ugyan visszakocogtak a depóba sérült autóikkal, hogy aztán birtokukba vehessék a tartalékautót, azonban a célok ekkor alapvetően megváltoztak. A két versenyzőnek ezután már a 2 pontot érő leggyorsabb kör megfutására kellett utazniuk a bajnokság megnyerésének érdekében, így csak akkor gördültek pályára, amikor a körülményeket megfelelőnek találták.
Nemsokára az is kiderült, hogy mindketten nyertek a FanBoost-szavazáson, ám a szabályok értelmében az a leggyorsabb kör nem érdemel 2 pontot, melyet az extra energia használatával értek el. Így nem véletlen, hogy Di Grassi még az előző kör végén rányomott a FanBoost-ra, hogy az a célvonal előttig elfogyjon - azonban az Abt brazilja 1:24.633-as idejével alulmaradt, ugyanis ez nem volt elegendő arra, hogy beelőzze az 1:24.582-es időt produkáló Buemit, aki végén, a 32. körben rátett még egy lapáttal, s 1:24.150-et ment - ezzel Buemié lett a 2 pont. Ekkorra pedig Di Grassi már az Abt Schaeffler Audi Sport garázsában volt, mert az autójának az energiája elfogyott, így a Virgin Forma-1-es csapatának egykori pilótája feladni kényszerült a bajnoki címről szövögetett álmokat. Így pedig Sebastien Buemi lett a Formula E 2015/2016-os szezonjának a bajnoka, azok után, hogy az első szezonban 1 ponttal csúszott le a címről!
A futamon szinte rajt-cél győzelmet aratott az e.dams másik pilótája, Nicolas Prost, így pedig a konstruktőri bajnoki trófeát is a francia istálló vitte el! Prost mögött az Abt másik pilótája, Daniel Abt lett a második. Vergne, Da Costa és Heidfeld 50 másodperces időbüntetést kapott energia túlhasználás miatt, így Jerome d'Ambrosio állt fel a dobogó legalsó fokára.
A 33 körös verseny folyamán a rajtbaleset után még két alkalommal hajtott pályára a biztonsági autó. Először a 7. körben, ugyanis ekkor Sam Bird autója megállt a pálya közepén, így a DS Virgin pilótájának folytatódott a pechszériája a hazai hétvégéjén, így esélye sem maradt arra, hogy megvédje az összetettben bronzérmes pozícióját a mindkét futamot megnyerő Nico Prossttal szemben.
A másik Safety Car-fázisra pedig a 13. körben került sor, ugyanis az MS Amlin Andretti ifjú hollandja, Robin Frijns maradt állva az egyik sikánban, miután a Dragon versenyzője, a francia Loic Duval rákente a belső ív mellett lévő betonfalra.
Ezzel pedig véget ért a Formula E 2015/2016-os szezonja, az elektromos széria harmadik szezonja 2016. október 9-én, Hongkongban rajtol.
A futam végeredménye:
Összefoglaló-videó a futamról:
Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.