F1 - TÖRTÉNELMI PONTSZERZÉS A MANORNÁL

Pascal Wehrlein a tegnapi Osztrák Nagydíjon olyat hajtott végre, amire legutóbb Jules Bianchi volt képes, behozta a gyengécske autót pontszerző helyre.

Wehrlein az utolsó helyet is megjárta a tegnapi futamon, hiszen minden ellene dolgozott, kezdve a rajt előtti rossz beállással, a biztonsági autóval, végül azonban mégis kijött a lépés, hiszen az utolsó körökben már támadta Valtteri Bottas-t a pontszerző helyért. Ha van még pár kör, akkor valószínűleg le is lépi a finnt. Végül Perez balesetének köszönhetően erre nem volt lehetőség és szükség sem, hiszen hirtelen pontszerző helyen találta magát.

Hogy mennyit jelent egy kiscsapat számára a pontszerzés? Elég csak visszaemlékeznünk a 2014-es monacói futamra, amikor is Jules Bianchi két pontját jobban ünnepelték, mint a szokásos Mercedes 1-2-t.

Wehrlein egyrészt megszerezte élete első pontját egy olyan autóval, ami jó esetben a mezőny hátsó részében szokott versenyezni. Emellett természetes sok mást is szerzett.

Ezzel bebizonyította, hogy a szezon elején nem döntött rosszul a Manor, amikor leszerződtette, másrészt ezzel az egy ponttal a csapat átugorja az immáron egyedül nulla pontos Saubert és könnyen lehet, hogy ezzel az egy ponttal fogják megverni év végén a svájciakat. Egy pozíció a konstruktőri bajnokságban elég komoly pénzeket jelent. Harmadrészt, aki pontot szerez a Forma-1-es világbajnokságon, annak nem kell foglalkoznia a szállítási költségekkel.

Wehrlein egész hétvégén zseniális ment, hiszen már a Q1-ből továbbjutott, méghozzá a Manor számára előkelő tizedik helyen, majd a Q2-ben szintén zseniálisat autózott és a 12. helyen végzett. A legmeglepőbb, hogy nem volt messze a Q3-tól. A német érthető módon elégedett volt az eredménnyel:

"Nagyszerű eredmény ilyen körülmények között. A verseny közepén azt hittem, hogy akkor ennyi volt a versenyem, hiszen annyira rosszul jött számunkra a biztonsági autó, hogy visszaestem az utolsó helyre. Ekkor azt gondoltam, hogy vége is ennek a versenynek.

De folyamatosan nyomtam és próbáltam megóvni a gumikat, mert már nem akartam újabb kiállást, a végén pedig harcolni tudtam Bottassal és Gituérrezzel.

A célnál megláttam a nevem a tizedik helyen. Azt hittem, hogy Perez lesz az, így meg is kérdeztem a csapatot, mert le voltam körözve és nem voltam benne biztos, hogy ilyenkor mi a szabály, ha le vagy körözve.

Remélem, hogy szerzünk még több pontot is, vagy a Sauber egyáltalán nem fog pontot szerezni, mert tudom, hogy mekkora különbség van a pénzkiosztásban. Nem mindegy, hogy hányadik helyen végzel, szóval nagyon fontos volt ez a mai pont."

Wehrlein csapattársa, Rio Haryanto eközben a 16. helyen látta meg a kockás zászlót. Könnyen lehet, hogy az indonéz pilóta utolsó futamait kezdi meg a Manor színeiben, hiszen elvileg csak a Magyar Nagydíjig biztosított a helye.

Lombárszki Csaba

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr668864810

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása