Az e.dams francia pilótája, Nicolas Prost pályafutása második versenyét aratta a Formula E-ben, miután játszi könnyedséggel megnyerte az első futamot Londonban. Mindeközben a két bajnokaspiráns, Lucas Di Grassi és Sebastien Buemi nagyot csatáztak, emellett pedig eső és számos koccanás tette izgalmassá a második szezon utolsó előtti versenyét.
Összefoglaló a London ePrix szombati napjáról:
Első szabadedzés: Prost az élen, Frijns a falban
Az első szabadedzést az e.dams franciája, Nico Prost zárta az élen, megelőzve a honfitársát, a Dragon-pilóta Loic Duvalt és a bajnoki címre esélyes Sebastien Buemit. A svájci riválisa, Di Grassi az ötödik lett, miközben Robin Frijns az MS Amlin Andretti autójával a falban kötött ki.
Az első, 45 perces tréning korai szakaszában a két Renault e.dams-pilóta, Nico Prost és Sebastien Buemi, aki Lucas Di Grassival meccsel a bajnoki címért.
Amikor már csak 22 perc volt hátra, a Virgin britje, a hazai pályán versenyző Sam Bird egy 1:26.370-es idővel az élre tört.
Másodpercekkel Bird élre állása után megjelent a piros zászló, ugyanis a 17-es kanyarban Robin Frijns nekiment a falnak, s csúnyán összetört az MS Amlin Andretti gépét.
Miután a pályamunkások eltakarították Frijns autóját, a maradék 17 pilótának még 11 percig volt lehetősége arra, hogy javítson.
A zöld zászló meglengetés után nem sokkal Nicolas Prost vette át az első helyet egy 1:25.493-as idővel, melyen a következő körében még 94 ezredet tudott javítani. Mögé pedig Buemi zárkózott fel másodiknak. Azonban az utolsó percekben Loic Duval 1:25.683-as ideje révén meghiúsult az e.dams kettős győzelme a tréningen, ugyanis így a Toro Rosso Forma-1-es csapatának korábbi versenyzője visszaesett a harmadik helyre.
A legjobb három mögött az Abt Schaeffler Audi Sport két versenyzői, Daniel Abt és a bajnoki éllovas Lucas Di Grassi végeztek a 4-5. pozíciókban. A két Abt-autó mögé kisebb meglepetésre a NEXTEV TCR pilótái értek oda a 6-7. helyre, Piquet Jr. - Turvey sorrendben. Bird volt az egyedüli, aki a piros zászló után már nem futott mért kört, így a 8, helyen lett rangsorolva. A TOP 10-et pedig a venturisok zárták, Conway - Sarrazin felállásban.
Második szabadedzés: Buemi az élen, Di Grassi újra 5.
A második tréningen az e.dams bajnokaspiráns svájci pilótája, Sebastien Buemi bizonyult a leggyorsabbnak, de csak bő 1 tizeddel tudta megelőzni a második helyen záró Daniel Abt-ot.
A bajnoki címre esélyes Sebastien Buemi remekül tudta kontrollálni a 30 perces második szabadedzésnek a nagyját. A svájci már a gyakorlás elején majdnem egy másodperccel volt gyorsabb csapattársa, Prost FP1-es idejénél - Buemi 1:24.433-al nyitott.
Azonban az utolsó 10 percre Daniel Abt is elkapta a fonalat, olyannyira, hogy 141 ezreddel Buemi elé került. Viszont a svájcinak még erre is volt válasza, amikor már csak 3 perc volt hátra - 1:23.171-es idejével 0,131 másodperccel Abt elé került.
A végén még Nico Prost feljött harmadiknak, de az ő elmaradása sem volt több 144 ezrednél Buemihez képest. Ezzel az e.dams versenyzője honfitársát, Loic Duvalt utasította maga mögé.
A pontversenyt vezető Lucas Di Grassi sokáig a 10. hely környékén tanyázott, de a végén az Abt csapat brazilja ment egy maximum energiás köridőt, így felkapaszkodott az ötödik pozícióba. A legjobb 10-be még Vergne, Piquet Jr., Sarrazin, Turvey és Senna tudott beférkőzni.
Időmérő edzés: Prosté lett a pole a szeszélyes időjárás bolondított időmérőn
Pályafutása harmadik pole-ját szerezte meg a Formula E-ben a Renault e.dams francia pilótája, Nicolas Prost, aki behúzta az eseménydús első időmérést a Battersea Parkban. A záporeső a mezőny középső szekciójába vetette vissza a bajnoki címért viaskodó riválisokat.
Az előrejelzéseknek megfelelően még félidő előtt, a kettes csoport kvalifikációja alatt megérkező az égi áldás a londoni Battersea Parkba, így tulajdonképpen csak a Prost - Turvey - Senna - Frijns trió tudott érdemi köridőt autózni.
Az imént említett négy versenyző, valamint a virgines Jean-Éric Vergne jutottak tovább a Superpole-ba, ám utóbbi nem vehetett részt rajta, ugyanis még a csoportidőmérés folyamán lezúzta az autóját.
Az első 5 helyről döntő felvonásban már számottevően jobbak voltak a körülmények, a pálya meg majdnem teljesen száraz. A pályára Frijns gördült ki elsőként, ám az MS Amlin Andretti hollandja nem ment valami acélos időt, 1:29.5-ös ideje végül csak a negyedik helyre volt elegendő, mert Prost, Senna és Turvey is megelőzték őt - a pole Nico Prosté lett, pályafutása során harmadjára.
Nem Vergne volt az egyetlen pilóta, aki az időmérő folyamán megtalálta a falat. A venturis Stephane Sarrazin, és az andrettis Simona De Silvestro is összetörte az autóját.
Az időjárás az azonos időmérős csoportba kerülő bajnokesélyeseket is megtréfálta: Di Grassi csak a 11. lett, míg Buemi csak a 14. legjobb időt tudta megfutni.
Az időmérő folyamán ezen rajtsorrend alakult ki az első futamra: Prost, Senna, Turvey, Frijns, Vergne, Abt, Bird, Heidfeld, Sarrazin, Duval, Di Grassi, d'Ambrosio, Ma, Buemi, Conway, Da Costa, Piquet Jr., De Silvestro.
Futam: Prost dominált, kőkeményen csatáztak a bajnoki esélyesek
Az e.dams francia versenyzője, Nicolas Prost sima rajt-cél sikerrel szerezte meg Formula E-pályafutása második győzelmét, Bruno Senna és Jean-Éric Vergne. Egymást ölték a bajnokaspiránsok, de végül Di Grassi Buemi előtt tudott végezni, így már 3 pont a brazil előnye, de a bajnokság továbbra is nyitott.
A pole pozícióból induló Nicolas Prost győzelmét tulajdonképpen semmi sem fenyegette, ugyanez igaz Bruno Senna második helyére is - a francia és a brazil még a biztonsági autós fázis utáni 10 kört is túl tudták élni. Prost így könnyedén nyerte meg a londoni első futamot, ezzel megszerezve Formula E-karrierjének második győzelmét.
Azonban az első Formula E-s dobogóját megszerző Bruno Senna mögött zajlottak az események. Azonban a nézői szemek leginkább a bajnoki esélyesek, Di Grassi és Buemi vérre menő küzdelmét kísérték figyelemmel.
A páros a mezőny közepéről verekedte fel magát, Di Grassi a 12. körben már a hatodik helyen autózott, miközben csapattársa, Abt segített Buemi feltartóztatásában. A német olyannyira lelkesen próbálta maga mögött tartani, hogy már kapott egy utolsó figyelmeztetést a stewardoktól a többszöri irányváltoztatások miatt. A frusztrált svájci végül az autócserék előtt, féltávnál tudta megelőzni a németet.
Az autócserék folyamán csak egy helycsere történt az élcsoportban - Vergne került Frijns elé. Nemsokára az MS Amlin Andretti hollandja további pozíciókat veszített, Di Grassival és Buemivel szemben, majd a 20. körben Abt is megpróbálta megelőzni Frijns-t, ám az előzési manőver balesetbe torkollott, miután a poros íven az Abt németje elvesztette az uralmát autója falat, s előbb falnak, majd az Andretti versenyzőjének csúszott neki - mindketten kiestek és a biztonsági autót is be kellett küldeni a pályára egy pár kör erejéig.
Miután a BMW i8-as kihajtott a mezőny elől, még 10 kör volt hátra a 33 körös futamból. Az utolsó harmadban pedig csak fokozódtak az izgalmak.
Di Grassi kezdte el gyilkolni Vergne-t a negyedik helyért, azonban kettejük párbaja koccanással zárult, melynek következtében megsérült az Abt braziljának az autója - letört a kerékvédő az első vezetőszárnyról. Ez egy kis időre lelassította Di Grassit, de hamarosan még a leggyorsabb kört is megfutotta - igaz, az ezért járó két pontot végül nem Ő, hanem Piquet Jr. kapta meg.
Amikor már csak két kör volt hátra, Bird bebújt Buemi mellé, ezzel a svájcitól elvéve két pontot, miközben Oliver Turvey kiszállt a versenyből a harmadik helyen autózva, ugyanis a 14-es kanyarban nekiment a falnak, így a pályának azon részén dupla sárga zászlót lengettek a pályabírók.
Az utolsó méterekre is jutott fordulat, ugyanis a célegyenesben Buemi nekikoccant hátulról a lassuló Sam Birdnek, aki így visszaesett a hetedik helyre, Buemi pedig Di Grassi mögött ért célba ötödiknek. A pontszerző zóna Heidfelddel, d'Ambrosióval és Conway-jel lett teljes.
A bajnokságban így Lucas Di Grassi 3 pontra növelte az előnyét, így a bajnokavatásra ma délutánig várni kell - a londoni második futam 17:00-kor rajtol.
A futam végeredménye:
Összefoglaló-videó a London ePrix első futamáról:
Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.