F1 - MERCEDES-DRÁMA SPIELBERGBEN

Mint ismeretes, a világbajnoki címért harcoló Mercedes versenyzői az Osztrák Nagydíj utolsó körében ismét egymásra találtak, így egy könnyed kettős győzelem helyett meg kellett elégedniük az első és negyedik hellyel.

Az utolsó kör kezdetén már-már azt hihettük, hogy a 2014-es Osztrák Nagydíjhoz hasonlóan Hamilton majd bekíséri Rosberg a célba, a német pedig további 7 ponttal növeli az előnyét az összetettben.

Ehhez képest Rosberg már az első kanyart elrontotta fékprobléma miatt, ami megadta csapattársának a lehetőséget, hogy támadjon a kettes kanyar előtt.

Hamilton a külső íven próbálkozott, már Rosberg autója előtt is járt egy kicsivel, amikor azonban elkezdett befordulni a kettes kanyarba, német csapattársa egyenesen belészállt, leszorítva a britet a pályáról. A bajnoki éllovas első szárnya leesett, innen pedig nem hogy nem győzött, még a dobogóról is lecsúszott, Hamilton pedig nyert.

Már a dobogós ceremónia alatt megtudhattuk, hogy az FIA természetesen a protokollnak megfelelően vizsgálja az esetet. Rosberget baleset okozásáért, illetve nem parkolta le sérült autóját a pályán, ezzel veszélyt jelentett a többi versenyzőre.

A két versenyző véleménye nyilvánvalóan teljesen különböző, mindketten a másikat hibáztatják.

"Nico hibázott az egyes kanyarban. Megérintette a rázókövet és szélesen fordult, így megvolt a lehetőségem, hogy megtámadjam. Mivel ő volt a belső íven, ezért én a külsőt választottam.

Én voltam az ideális íven, ő pedig a holtponton, így nem láttam őt, de feltételeztem, hogy ott van, ezért nagyon szélesen fordultam. Sok helyet hagytam, de aztán hirtelen nekem ütközött.

A srácok azt mondták, hogy a fékjeivel volt valami gond, nem tudom egyelőre mi történt. Olyan gyorsan jöttem vissza a pályára, amennyire csak tudtam."mondta Lewis Hamilton, aki 46. győzelmét zsebelhette be.

Nico Rosberg természetesen teljesen máshogy látta az esetet:

"Teljes mértékben csalódott vagyok. Egészen hihetetlen, hogy mi történt. Magabiztosan haladok a győzelem felé, erre elvesztettem az utolsó körben.

Csatáztunk, és volt egy kis gondom a fékekkel, kicsit túlmelegedtek. A gumik is kezdtek szemcsésedni, ez megadta Lewis számára az esélyt.

Mindenesetre magabiztos voltam, hogy meg tudom védeni a pozíciómat és haza tudom hozni a kocsit. Enyém volt a belső ív. Egy kicsit szélesre mentem, de ez rendben van. Én választom meg az ívet, mert én vagyok a belső íven.

Aztán nagyon meglepődtem, mert Lewis befordult és ezzel okozta a balesetet."

A Mercedes garázsban most hatalmas dráma zajlik, hiszen nem elég, hogy egy biztos kettős győzelemtől estek el, még vizsgálják is Rosberget, ráadásul Hamiltont is beidézték.

A csapatfőnök, Toto Wolff már a balesetet követő másodpercekben ordított a dühtől, később sem nyugodott meg, a két versenyző utolsó körös manőverét pedig egyenesen agyatlan mozdulatnak nevezte.

"Simán kieshettek volna mindketten."

Noha Wolff nem nevezett meg konkrét hibást, szavai alapján ő is inkább a csapat német versenyzőjét tartja a felelősnek.

Niki Lauda szintén nem volt boldog a látottak miatt, ő egyértelműen elmondta a véleményét, még azt is, hogy kit tart vétkesnek.

"Nagyon rossz volt ezt végignézni. Úgy gondolom, hogy Nicónak valamiféle fékproblémája lehetett, de emiatt nem kellett volna ütközniük. Hogy mégis miért ütköztek? Szerintem ez inkább Nico hibája volt."

A pódium ceremónián kifütyülték Lewis Hamiltont, amit elsőre nem értett a brit, azonban később kiderült, hogy a helyi kommentátor őt tartja felelősnek.

image35_img_1536_medium.jpg

Hányadik alkalom, hogy Hamilton és Rosberg majdnem, vagy ténylegesen ütköztek egymással? Már nem is tudjuk számolni, három év alatt volt már pár eset, de olyan még nem volt, hogy a két pilóta rövid időn belül harmadik alkalommal keserítse meg a másik életét. Spanyolországban mindketten kiestek, Montrealban Rosberg hátraesett, most pedig ismét ütköztek, ami súlyos pozíciókba és pontokba került.

Toto Wolff megerősítette, hogy ennek bizony már lesznek következményei, mégpedig a csapatutasítás. Lauda ebben sem ért egyet, szerinte a csapatutasítás nem opció a versenyzők kontroll alatt tartására.

Hogy ebből az esetből mi lesz, azt vélhetően nem a mai nap folyamán fogjuk megtudni. Ha Forma-1 rajongóként kéne dönteni, hogy Rosberg kapjon-e büntetést, vagy sem, akkor én azt válaszolnám, hogy nem. Talán kicsit túl ment azon a bizonyos határon, de ez kell az embereknek. Két harcos pilóta, akik a végsőkig harcolnak a bajnoki címért.

Egyelőre annyit tudunk, hogy Lewis Hamilton nyerte meg a futamot, ami karrierje 46. győzelme volt, ezzel pedig már csak 5 győzelemre van szüksége, hogy beérje Alain Prostot és fellépjen az örökranglista második helyére.

UPDATE: Hamilton már elhagyta az FIA központját, addig Nico Rosberg még mindig a stewardoknál tartózkodik.

UPDATE 2 (19:06): Nico Rosberget 10 másodperces időbüntetéssel sújtották, de ez nincs befolyással a negyedik helyére. Mindemellett a német 2 büntetőpontot is kapott a licencébe a baleset okozásáért és további egy megrovást, amiért a sérült autóval nem állt félre.

Lombárszki Csaba

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr738864008

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása