F1 - ROSBERG ABSZOLÚT KÖRREKORDDAL NYERTE MEG AZ ESEMÉNYDÚS ELSŐ TRÉNINGET SPIELBERGBEN

cmrrgxousaulx77.jpg

A mercedeses Nico Rosberg abszolút körrekorddal volt a leggyorsabb az első szabadedzésen a Red Bull Ringen, megelőzve csapattársát, Lewis Hamiltont és a két Ferrari-pilótát.

A Mercedes világbajnoki éllovasa, Nico Rosberg az újraaszfaltozott Red Bull Ringen már az első edzés alatt, az 53. percben megdöntötte Michael Schumacher eddigi abszolút pályacsúcsát (1:17.908), melyet a német klasszis még a 2003-as Osztrák Nagydíjon állított fel, az időmérő edzés Q1-es szakaszában. A Mercedes német pilótája ma 1:07.373-at ment - ez a kör még a tavalyi pole-időt is lepipálta nagyjából egy másodperccel.

A második helyen csapattársa, Lewis Hamilton végzett: a brit 3,5 tizeddel kapott Rosbergtől. A képzeletbeli dobogó legalsó foka a ferraris Sebastian Vettelé lett, aki 0,649 másodperccel maradt el Rosberg brutálisan gyors idejétől, de ezzel az idővel is meg tudta előzni csapattársát, Kimi Raikkonent, valamint a Red Bull születésnapos versenyzőjét, Daniel Ricciardót.

Carlos Sainz lett a hatodik Toro Rossóval, megelőzve a williamses Felipe Massát és a másik Red Bull-pilótát, Max Verstappent, akinek egy, a hétvége korábbi szakaszában már amúgy is vitatott sárga fekvőrendőr parancsolt megálljt a második szektorban.

EZ TÖRTÉNT AZ ELSŐ SZABADEDZÉSEN

Elsőként a Red Bull Racing holland versenyzője, Max Verstappen iratkozott fel az eredményjelzőre - 10 perc után született meg az első mért idő 1:10.099-cel.

Nemsokára jött Nico Rosberg, aki kapásból bement 1:10 alá, de a mögötte érkező csapattársa, Lewis Hamilton felül tudta licitálni egy 1:08.808-as idővel, miközben az edzés elérkezett az egyharmadához.

Rosberg nemsokára, a VSC-fázis előtt egy 1:08.166-tal visszaugrott az időlista élére, miközben a csapattársa, Lewis Hamilton megforgott a Mercedesszel a 3-as kanyarban, ahogyan másodpercekkel később tette azt a francia Romain Grosjean, hogy elkerülje a Hamiltonnal való ütközést. Az incidensben egyik autó sem sérült meg, igaz, Romain Grosjeannak egy kis segítség kellett ahhoz, hogy folytathassa a gyakorlást, de az osztrák sportbírók szerencsére gyorsan abszolválták a beavatkozást.

A vadonatúj rázókövek első áldozata a defektet kapó Safety Car volt, még a tegnapi folyamán, mint az kiderült az F1 Világ helyszínen tartózkodó újságírója, Godina Zsolt révén. A második áldozat pedig Max Verstappen volt, akinek az első szárnyából letört egy kis darab, amikor ráhajtott a vitatott kerékvetőkre, a 8-as kanyar kijáratán.

Nem sokkal később a Red Bull másik versenyzője, Daniel Ricciardo élt át meleg pillanatokat, mikor a bokszutca bejáratánál a 8-as kanyarban kis híján összeütközött a svéd Marcus Ericssonnal, aki éppen a Sauber-Ferrarival készült a depóba hajtani. Ricciardo pedig, hogy elkerülje az ütközést, a pályát is elhagyta a kanyar kijáratán. Az incidenst vizsgálat alá helyezték a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) stewardjai.

A tréning második felének az elején Nico Rosberg olyannyira elkapta a fonalat, hogy megfutotta a valaha volt leggyorsabb köridőt a Red Bull Ringen. A Mercedes németje 1:07.373-as idejével adta át a múltnak Michael Schumacher rekordját, melyet még 2003-ban állított fel a Ferrarival, amikor az időmérőn a Q1-ben 1:07.908-at ment.

Azonban a világbajnoki tabella éllovasa a következő körében egy komolyabb hibát elkövetett a 3-as kanyarban, így a W07-essel Rosbergnek át kellett szánkáznia a sóderágyon, amely után a szervizúton és a füvön tért vissza az aszfaltcsíkra.

Amikor már csak 30 perc volt hátra a tréningből, sor került a második virtuális biztonsági autós fázisra is, ugyanis a Red Bull hollandján, Max Verstappenen megint kifogtak a kerékvetők. A bikák tinipilótája az 5-ös kanyar kijáratán ment rá a rázókövekre, ekkor sérült meg az RB12-es jobb első felfüggesztése és az első vezetőszárnya. A holland végül a 6-os kanyar sóderágyában parkolt le.

Az "ereszd el a hajam" a következő percekben is folytatódott: Rio Haryanto dobta el a Manor-Mercedest a 8-as kanyarban, s amikor az indonéz a bukótérből megpróbált visszaevickélni a pályára, majdnem összement Daniel Ricciardóval. Az FIA versenybírái ezzel az esettel kapcsolatban is megkezdte a vizsgálódást.

Nemsokára pedig Sebastian Vettel látogatott ki a bukótérbe ugyanebben a kanyarban, ugyanis a csapattárs Kimi Raikkonen túl lassan haladt előtte, ezzel a finn megakadályozta abban a németet, hogy sallangmentesen megkezdhesse a gyors körét. "Miért nem szóltatok neki (Raikkonennek - szerk.), hogy gyors körre készülök?" - panaszkodott rádión a csapatára Sebastian Vettel. Amúgy sem kezdődött egyszerűen a Ferrari napja Spielbergben, ugyanis Vettel autóján olajszivárgásra lettek figyelmesek, így az előre beígért Halo-teszt is ugrott, ugyanis az volt a legfontosabb, hogy a szerelők mihamarabb orvosolják a problémát.

Vettel egyébként sokáig a második helyen volt, de az edzés utolsó etapjában Hamilton megelőzte őt, három tizeddel megelőzve Vettelt és három tizeddel elmaradva Rosbergtől.

Amikor már csak három perc volt hátra a kilencvenből, Ricciardo megint kilátogatott a pálya mellé, ezúttal a 6-os kanyarban, így megtapasztalhatta azt is az ausztrál, hogy milyenek az ausztriai kavicságyak, de utána vissza is tért a pályára.

Másodpercekkel a leintés előtt pedig Daniil Kvyat pördült meg a Toro Rosso-Ferrarival a 2-es kanyarban, ezzel előhívva a sárga zászlót.

Az első edzés győztese pedig az osztrák pályát az előző két évben uraló Nico Rosberg lett, Hamilton és Vettel előtt. A második szabadedzés 14:00-kor veszi kezdetét. 

Az első szabadedzés végeredménye:

cmrq274viaazefl.jpg

Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr928858412

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása