Az Osztrák Nagydíj előtt az FIA megerősítette, hogy ezen túl a rajtok előtt másként fogja ellenőrizni a guminyomást, megakadályozva ezzel az egyes csapatok által alkalmazott trükközést, miszerint a guminyomást egy bizonyos tartományon belül tartják.
Hónapok óta hallani azokat a pletykákat, miszerint egyes csapatok képesek arra, hogy manipulálják a guminyomást, miután a kerekek már felkerültek az autóra.
Az FIA most lépett az ügy érdekében. Charlie Whiting, az F1 versenyigazgatója péntek reggel figyelmeztette a csapatokat, hogy ezen túl a gumik nyomását azelőtt ellenőrzik, mielőtt felkerülnek az autóra (eddig azt követően mérték az abroncsok nyomását, hogy felkerültek az autókra).
Ezzel megakadályozzák, hogy a csapatok a hő segítségével megemeljék a guminyomást, majd miután felkerülnek a kerekek a kocsira, lehűtik azokat. A nyomás ezzel olyan szintre kerül, hogy nagyobb tapadást biztosít.
A Pirelli mostantól kötelező minimumértékeket ír elő, egyaránt az első és hátsó abroncsokra. Ezen érték alá egyik csapat sem mehet.
A mérések után már csak egy esetben lehet módosítani a nyomáson. Ha túl alacsony, akkor lehet növelni, ellenkező esetben nincs lehetőség a változtatásokra.
A több alkalommal használt gumit minden egyes bevetés előtt leellenőriznek. Ha a két abroncs között valamilyen különbség lép fel, akkor az alacsonyabb nyomású keveréket fújják fel a magasabb nyomású keverék szintjére, így egyenlítődhet ki a különbség.
Lombárszki Csaba
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Kommentezéshez lépj be, vagy regisztrálj! ‐ Belépés Facebookkal