A Scuderia Ferrari az elmúlt hónapokban továbbfejlesztette a fejvédőeszközét, a "Halo"-t - az immár kettes verziójú elemet pénteken pályára is viszi az olasz istálló az első szabadedzésen a Red Bull Ringen.
A Forma-1-ben a maranellói székelésű Scuderia Ferrari volt az első csapat, amelyik elkezdett anno foglalkozni egy fejvédőrendszer kidolgozásán, reagálva ezzel az elmúlt egy évben történt tragédiákra a különböző formulaautós szériákban. Ebből a Ferrari-projektből jött létre a "Halo", amely először az előszezoni barcelonai teszten lett kipróbálva, Kimi Raikkonen és Sebastian Vettel által.
Azóta nagyjából négy hónap telt el, a Ferrari ez idő alatt nem fektette be a fiókba a fejvédelmi eszközt, sőt, továbbfejlesztette azt, az ezáltal kialakult kettes változat már meg is kapta a "Halo 2" nevet. Az újított verzió kisebb az elődjénél, mindemellett titániumból készült, a módosított rögzítések pedig lehetővé teszik majd a pilóták könnyebb és gyorsabb kiszállását.
Ahogy az a fenti képen is látszik, már ma felkerült a glória az egyik Ferrari SF16-H-ra, ugyanis sor került egy kiszállásos tesztre, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) jelenlétében. Az eszközzel kapcsolatban a versenyigazgató Charlie Whiting elárulta, hogy ha beváltja a "Halo" a hozzáfűzött reményeket biztonsági szempontból, akkor akár a minimális kiszállási időt is hajlandóak megnövelni körülbelül 1-2 másodperccel.
A pénteki első tréningen pedig egy installációs kör erejéig a pályán is kipróbálja a "Halo"-t a Ferrari. Utána a jövő héten a keletkezett eredményekről konzultál az olasz csapat a többi istállóval az eddigi eredmények kapcsán. A brit Autosport úgy tudja, hogy majd ezután készítik el az olaszok a harmadik változatot, amely már alapul fog szolgálni a végleges modellnek, ha minden igaz.
Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.