Pályafutása első győzelmét szerezte meg a MotoGP-ben a Marc VDS pilótája, Jack Miller a legteljesebb mértékben kaotikusra sikeredett Holland Nagydíjon. Az ausztrál mellett még Marc Marquez és Scott Redding állhattak fel a dobogóra.
Magyar idő szerint vasárnap délután 14:00-kor került megrendezésre a gyorsaságimotoros-világbajnokság idei nyolcadik versenye, a Holland Nagydíj - az idei volt az első vasárnapi futam az Assen TT-n. A pole-ból a ducatis Andrea Dovizioso indulhatott Valentino Rossi és Scott Redding mellől, a második sorból pedig a Marquez - Crutchlow - Hernandez trió várhatta a piros lámpák elalvását. Mindeközben két nagymenő, Lorenzo és Pedrosa csak a 10., valamint 15. rajtkockákból startolhattak.
A mezőnyre esős indulás várt, így nem csoda, hogy az első körök meglehetősen mozgalmasak voltak. A lámpák elalvása után Scott Redding startolt a legjobban, ám a brit az 1-es kanyarban lecsúszott az ideális ívről, így Valentino Rossi és Andrea Dovizioso kettőse került az élre. Nem sokkal később a Ducati olasz pilótája megpróbálta nyomás alá helyezni a "Doktort", azonban végül nevető harmadikként megjött Yonny Hernandez, aki előbb Doviziosón, majd Rossin verekedte át magát, s ezzel az élre tört a harmadik körben.
Hamarosan az élbolyhoz csatlakozott harmadik olaszként Danilo Petrucci, aki Hernandezhez hasonlóan nagyon szép ütemben zárkózott fel, s Marquez megelőzése után ott volt a 4. pozícióban.
Akinek azonban nagyon nem feküdtek ezek a körülmények, az Jorge Lorenzo volt. A Yamaha címvédője sorra veszítette a pozíciókat, a verseny első szakaszában a 18. helyig csúszott vissza.
A kolumbiai Hernandez közben pár kör alatt tekintélyes, bő 3 másodperces előnyre tett szert, azonban féltávnál hibázott és kicsúszott az 1-es kanyarban, így ki is esett.
Amikor már kezdett javulni a pálya állapota, újból eleredt az eső, ezúttal már keményebben. Olyannyira rosszra fordultak körülmények, hogy a versenyirányítás a 15. körben piros zászlóval félbeszakította a futamot, úgyhogy hiába produkált egy szép előzést az első helyért Danilo Petrucci, nem számított, ugyanis nem az utolsó befejezett körben mutatta be.
Az új, 12 körös futamra pedig nagyjából 30-40 percet kellett várni, melynek rajtrácsa az "előző futam" utolsó befejezett körének a végeredményéből született meg. Ennek értelmében három olasz, Dovizioso, Petrucci és Rossi indulhattak az első sorból.
A második startnál Dovizioso indult a legjobban, de a ducatis mellett már az első körben elhúzott a "Doktor", a legjobb 4 pedig Marquezzel és Jack Millerrel lett teljes.
Nemsokára drámák és esések sorozatával pörögtek fel az események. Az első pár körben Crutchlow és Pedrosa is buktak, mindketten a sóderágyban találták magukat. Nem sokkal később műszaki hiba miatt Petrucci a élbolyból kényszerült leparkolni a Pramac Racing Ducatijával.
A verseny első felében pedig a második helyezett Dovizioso, majd az élen álló Rossi is eldobta a motorját! Így pedig a Marquez - Miller duó tört az élre, s nemsokára kettejük között is helycsere történt, az Estrella Galicia 0,0 Marc VDS Hondájával az ausztrál átvette a vezetést! A vége felé már lenyugodott a verseny, egyetlenegy előzés történt a végén: Scott Redding előzte meg Pol Espargarót a harmadik helyért.
Az utolsó köröket pedig hibamentesen teljesítette Jack Miller, ez a kiemelkedő teljesítmény pedig futamgyőzelmet hozott a konyhájára, megtörve a privát versenyzők 10 éve tartó nyeretlenségi sorozatát! A legutolsó szatellit győzelem eddig a pillanatig Toni Elias nevéhez fűződött, aki a 2006-os estorili futamot húzta be. A dobogóra pedig még az előnyét 25 pontosra hizlaló Marquez és az idei második dobogóját begyűjtő Scott Redding állhattak fel. A futamon összesen 13-an értek célba.
Az idei szezon Németországban fog folytatódni július 15-17. között.
A futam végeredménye:
Poz. | Pont | Rajtsz. | Versenyző | Nemz. | Csapat | Motor | Km/h | Idő/Hátrány |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 25 | 43 | Jack MILLER | AUS | Estrella Galicia 0,0 Marc VDS | Honda | 146.7 | 22'17.447 |
2 | 20 | 93 | Marc MARQUEZ | SPA | Repsol Honda Team | Honda | 146.4 | +1.991 |
3 | 16 | 45 | Scott REDDING | GBR | OCTO Pramac Yakhnich | Ducati | 146.0 | +5.906 |
4 | 13 | 44 | Pol ESPARGARO | SPA | Monster Yamaha Tech 3 | Yamaha | 145.6 | +9.812 |
5 | 11 | 29 | Andrea IANNONE | ITA | Ducati Team | Ducati | 144.7 | +17.835 |
6 | 10 | 8 | Hector BARBERA | SPA | Avintia Racing | Ducati | 144.6 | +18.692 |
7 | 9 | 50 | Eugene LAVERTY | IRL | Aspar Team MotoGP | Ducati | 144.2 | +22.605 |
8 | 8 | 6 | Stefan BRADL | GER | Aprilia Racing Team Gresini | Aprilia | 144.1 | +23.603 |
9 | 7 | 25 | Maverick VIÑALES | SPA | Team SUZUKI ECSTAR | Suzuki | 143.8 | +26.148 |
10 | 6 | 99 | Jorge LORENZO | SPA | Movistar Yamaha MotoGP | Yamaha | 143.7 | +27.604 |
11 | 5 | 53 | Tito RABAT | SPA | Estrella Galicia 0,0 Marc VDS | Honda | 138.2 | +1'21.830 |
12 | 4 | 26 | Dani PEDROSA | SPA | Repsol Honda Team | Honda | 135.1 | +1'54.369 |
13 | 3 | 38 | Bradley SMITH | GBR | Monster Yamaha Tech 3 | Yamaha | 104.0 | 3 kör |
Kiesett | ||||||||
19 | Alvaro BAUTISTA | SPA | Aprilia Racing Team Gresini | Aprilia | 144.5 | 1 kör | ||
51 | Michele PIRRO | ITA | Avintia Racing | Ducati | 142.0 | 7 kör | ||
46 | Valentino ROSSI | ITA | Movistar Yamaha MotoGP | Yamaha | 145.1 | 10 kör | ||
41 | Aleix ESPARGARO | SPA | Team SUZUKI ECSTAR | Suzuki | 136.8 | 10 kör | ||
4 | Andrea DOVIZIOSO | ITA | Ducati Team | Ducati | 140.8 | 11 kör | ||
9 | Danilo PETRUCCI | ITA | OCTO Pramac Yakhnich | Ducati | 138.8 | 11 kör | ||
Nem fejezte be az első kört | ||||||||
35 | Cal CRUTCHLOW | GBR | LCR Honda | Honda | 0 kör | |||
Nem indult | ||||||||
68 | Yonny HERNANDEZ | COL | Aspar Team MotoGP | Ducati | 0 kör |
Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Kommentezéshez lépj be, vagy regisztrálj! ‐ Belépés Facebookkal