F1 - A RED BULL FELADTA AZ AEROSCREEN FEJLESZTÉSÉT

A Red Bull Racing csapata hivatalosan is befejezte az Aeroscreen nevű fejvédelmi eszköz fejlesztését. Miután az Aeroscreen megbukott az FIA kötelező biztonsági tesztjén, a csapat úgy döntött, hogy nincs értelme több pénzt belefektetni. 

Az FIA Jules Bianchi a 2014-es Japán Nagydíjon elszenvedett horrorisztikus balesetét követően elkezdte fejleszteni a további fejvédelmet szolgáló biztonsági elemeket. 

Először a Mercedes és a Ferrari állt elő egy biztonsági megoldással, ami a Halo nevet kapta, a Red Bull azonban elkezdett fejleszteni egy alternatív megoldást, ami valljuk be, jóval esztétikusabb a Ferrari által év elején tesztelt Halonál. 

Az Aeroscreen először a 2016-os Orosz Nagydíj első szabadedzésén került bevetésre, méghozzá Daniel Ricciardo vezethette az eszközzel ellátott RB12-es Red Bullt. Az ausztrál egy kört teljesített, majd a csapat leszerelte az eszközt. 

A terv az volt, hogy a Monacói Nagydíj első edzésén is tesztelik, végül ez elmaradt, és azóta sem használták a bikások. Később kiderült, hogy a rendszer megbukott az FIA kötelező töréstesztjén, így további fejlesztésekre lenne szükség, azonban a csapat hivatalosan is megerősítette, hogy nem kívánnak ezzel a rendszerrel többet foglalkozni. 

A csapat erőforrásai így is elég leterheltek. Az idei szezonban nem várt módon teljesítenek, így amíg lehet, addig fejlesztik az RB12-es kocsit, hiszen akár bele is szólhatnak a futamgyőzelmek sorsába. Emellett elkezdték fejleszteni a Pirelli számára egy tesztautót, amivel szimulálni tudják a 2017-es szabályokat, így természetes, hogy az a pénz, amit az Aeroscreen fejlesztésébe invesztáltak, azt máshol hatékonyabban tudják felhasználni. 

A 2017-es szezonban már kötelező az autókon alkalmazni az extra fejvédelmet biztosító eszközök valamelyikét. Ez a következő szezonban a Mercedes és Ferrari által használt Halo lesz, viszont az Aeroscreen megoldást sem lehet teljes mértékben a kukába dobni, hiszen ha más megveszi a terveket és elkezdi fejleszteni, akkor egy esztétikusabb verziót láthatunk 2018-tól. 

Lombárszki Csaba

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr648833938

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása