WEC - KOMOLY SZABÁLYVÁLTOZÁSOK LÉPHETNEK ÉRVÉNYBE A JÖVŐBEN

13413757_10153887244152326_7908594370191824891_n.jpg

Ha minden igaz, akkor az Endurance Világbajnokságban és Le Mans-ban radikális változások jöhetnek - 2018-től debütálhatnak a hidrogénhajtású kocsik, valamint a Forma-1-ből, a GP2-ből és a DTM-ből ismert állítható hátsó szárny, melynek ismertebb neve a DRS.

A minap Le Mans-ban az FIA és ACO sajtótájékoztatót tartott, amely során számos jövőbeni lehetséges szabályváltozás lehullt a lepel.

Mind közül a legnagyobb durranásnak a hidrogénhajtású autók érkezése lehet. A debütálás időpontjáról egyelőre még nem döntött a fentebb megnevezett két szervezet, de remélhetőleg ebben a kérdésben sikerül zöld ágra vergődni a jövő évi Le Mans-i 24 órásig.

"A hidrogénmeghajtás tisztán egy olyan irány, melyet a jövőben követni szeretnénk. Több szempontból nézve is előnyös megoldás lenne - nincs károsanyag-kibocsátás, továbbá a teljesítményre és az üzemanyag-hatékonyságra is jó hatással van. Ez az, amiért egy külön munkacsoportot felállítottunk, noha tudjuk, hogy a hidrogén bevezetése egy komplex probléma." - nyilatkozta az ACO sportigazgatója, Vincent Beaumesnil.

Mindemellett Beaumesnil azt is megerősítette, hogy vannak olyan gyártók, amelyeket érdekelne ezen alternatív megoldás, bár nem tudom, hogy mely manufaktúrákról van szó.

A brit Autosport értesülései szerint a BMW intenzíven gondolkozik a maga koncepcióján. A 2013-as Le Mans-ra benevezett a svájci "GreenGT" egy hidrogénhajtású versenygéppel, amely az innovatív megoldásoknak fenntartott 56-os garázst foglalhatta volna el, ám a projekt nem valósult meg.

2017-ben az 56 garázst a Gerard Welter fogja elfoglalni, aki biometán-meghajtású versenyautójával kíván részt venni a 24 óráson. Az autóban egy 1,6 literes turbótöltésű motor fog duruzsolni, amely remélhetőleg el fogja érni az 500 lóerőt.

Mindemellett a sajtótájékoztatón az is szóba került, hogy miképpen lehetne csábítóvá tenni a privát gárdák számára az LMP1-L névre hallgató kategóriát. 2018-tól ezeken az autókon működni fog a DRS, de előtte, már 2017-ben nagyobb hátsó szárnyat kapnak a gépek, amelyek 10 milliméterrel szélesebb elülső résszel fognak futni. Emellett az autó tömege is csökken, 858-ról 830 kilogrammra. A motor hengerűrtartalmával kapcsolatos szigorítások a múlté lesznek, s a privát alakulatok több motorral gazdálkodhatnak a szezon folyamán.

20160616acopressconferencexp2-7754_2000.jpgA Gibson Technologies pedig lerántotta a leplet 2017-es motorjáról, amely a GK428 nevet kapta. Az erőforrás LMP2-es autókban fog dübörögni, 4,2 literes és 8 hengeres lesz. A rajta való munkálatok pedig már tavaly nyáron megkezdődtek. Összesen 20 példány fog készülni a motorból - ebből négy augusztusra, további hat októberre, a többi 10 meg decemberre készül el.

Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr708815804

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása