DTM - ÚJ FUTAMGYŐZTEST AVATOTT A LAUSITZRINGI MÁSODIK FUTAM

1465145656.jpg

Lucas Auer karrierje második pole-ját élete első DTM-es futamgyőzelmére tudta váltani a lausitzringi hétvége vasárnapi napján.

harmadik szabadedzés a végeredmény szempontjából igencsak szorosra sikeredett, ugyanis a legjobb hat 1 tizedmásodpercen belül zárt, míg az 1. és a 10. helyezett között 2,5 tized volt a differencia. Vietroris zárt az élen, megelőzve Green-t, Müllert, Ekströmöt és Auert. A legjobb BMW-s Wittmann lett a hetedik helyen.

Az időmérő edzésen sem voltak óriási különbségek, olyannyira nem, hogy a 22 pilóta nagyjából 6 és fél tizeden belül tudott zárni. A pole pedig kisebb meglepetésre a rózsaszín Mercedest irányító Lucas Aueré lett, az osztrák pályafutása során másodjára vívta ki magának az első rajtkockát. Mindössze 70 ezreddel verte meg a márka- és csapattárs Christian Vietoris-t, de a 3. helyen záró BMW-s Timo Glock lemaradása sem volt több, mint 82 ezred. A további sorrend így alakult a legjobb 10-ben: Wickens, Rockenfeller, Paffett, Green, Wittmann, Ekström és Blomqvist. Vietoris azonban végül visszacsúszott a hetedik helyre a rajtrácson, mert kapott egy öthelyes rajtbüntetést, mert a második időmérésen feltartotta Ekströmöt.

második futamon már a startnál történtek események - Lucas Auer játszi könnyedséggel jött el az élen, míg Wickens lerajtolta Glockot és feljött a második helyre, Rockenfeller pedig bemozdult az indulásnál, így a nemsokára rá kirótt büntetés révén rövidesen a pontszerzési esélyeknek is búcsút inthetett.

13332880_10154268503366151_4391738408418578010_n.jpg

Az újabb számottevő eseményre a 14. körig kellett várni, amikor hirtelen arra lehettünk figyelmesek, hogy Augusto Farfus BMW-je kiforgott az 1-es. A visszajátszásból kiderült, hogy Miguel Molina jóvoltából előbb még a boxfalat is lekoccolta többször is, aztán kötött ki a bukótérben, ahol véget ért számára a 60 perces + 1 körös viadal. Az első futamon szépen diadalmaskodó spanyol baleset okozásáért azonnal kapott egy bokszutca-áthajtásos büntetést.

A 15. körben Glock és Wickens kijöttek a depóba abroncsfrissítésre, amely előbbi esetében nem alakultak valami jól, mert az RMG csapat szerelői sokáig pepecseltek a kerekek felszerelésével, így a Red Bull Ringen győzni tudó német számára elúszott a dobogó. Két körrel később Auer is kilátogatott a pitbe. Egy ideig úgy tűnt, hogy Auer - Wickens - Paffett dobogó lett, azonban az Audi megint produkált egy okos húzást, ugyanis Jamie Green-t és Mattias Ekströmöt is sokáig kint tartotta a pályán, de a 25. körre már ők is friss abroncsokból gazdálkodhattak. Az alternatív taktika már az elején kifizetődő volt, ugyanis mindkét audis kapásból Paffett elé tudott keveredni.

Nem csak Timo Glock kerékcseréje nem volt túl gördülékeny, hanem Mortaraé sem, aki a depóban elütötte Nico Müller egyik szerelőjét, akit kórházba kellett vinni kivizsgálás céljából.

13319949_10154268503336151_2325603004520237195_n_1.jpg

Lucas Auert azonban semmi sem tudta megállítani, és egy tekintélyesebb, 3,8 másodperces előnnyel nyerte meg a lausitzringi főfutamot, ezzel pedig meglett az osztrák első győzelme a DTM-ben. Ekström pedig a végjátékban levadászta Wickens Mercedesét, s így átvette a második helyet, ergo az eltérő taktika ismét kifizetődő volt a svédnek. A dobogósokon kívül még Green, Paffett, Wittmann, Vietoris, Müller, Spengler és Glock szereztek még ponto(ka)t. 

A pontversenyben a szezon egyharmadánál Wickens áll az élen 58 ponttal, 3 egységgel megelőzve Wittmann-t és 12-vel Ekströmöt.

A következő állomás a Norisring lesz, ahová június 24-26. között látogatnak el a DTM pilótái.

A második futam végeredménye:

dtm_lau2.jpg

Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr108784806

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása