Marco Wittmann a minap a Red Bull Ringen a BMW 70. DTM-győzelmét aratta!
Az első szabadedzésen a BMW-s Tom Blomqvist volt a leggyorsabb, a holland 1:23.941-es idejével egyedüliként tudott bemenni 1:24 alá. Mögötte egy tizeddel lemaradva az audis Edoardo Mortara lett a második, megelőzve a szintén BMW-s Timo Glockot és a legjobb mercedesesként a negyedik helyen záró Maximilian Götzöt. A TOP 10-be Rockenfellerrel, Wittmann-nal, Spenglerrel, Da Costával, Auerrel és Ekströmmel lett teljes. Megjegyezendő, hogy ezúttal 5 BMW is a TOP 10-ben tudott zárni, amely igencsak kecsegtetőnek tűnik a szezonnyitón nyújtott gyenge teljesítmény után.
A második tréningen pedig az audisok domináltak már kőkeményen - összesen hat négygyűrűs autó volt a legjobb 10-ben, kettő pedig az élen zárt Mike Rockenfellerrel és Timo Scheiderrel. Mögöttük egy Mercedes és egy BMW zárt Götzzel és Blomqvisttal, megelőzve az újabb audis triót (Mortara, Green, Tambay). A TOP 10 utolsó harmadában Juncadella, Ekström és Martin zártak.
Az időmérőre pedig visszatért a BMW-uralom - a legjobb tízben hat darab M4-es zárt. A pole pedig a 2014-es bajnoké, Marco Wittmanné lett márkatársa, Tom Blomqvist, valamint két audis, Adrien Tambay és Edoardo Mortara előtt. Csakis egy Mercedes végzett a TOP-10-ben, mégpedig a skót Paul Di Restáé.
A futamon Wittmann és Blomqvist meg tudták őrizni az első két helyet, ám dolguk nem volt egyszerű, ugyanis féltávig az audis Edoardo Mortara végig lőtávolban autózott, aztán kissé az olasz lemaradt a két M4-esről, melyek között szintén kisebb időkülönbség alakult ki. Így végül a 40 perces szombati futamon Wittmanné lett az első hely, amely a BMW 70. DTM-győzelmét jelentette.
Ugyanakkor az olasz Mortara-nak sem volt nyugta, mivel a német Timo Glock azon volt a "sárga szörnyeteggel", hogy letaszítsa az audist a dobogóról, ám ez végül nem jött össze neki.
Mögöttük Tomczyk zárt az ötödik helyen a 100-as rajtszámú BMW-vel, márkatársa, Maxime Martin, s a legjobb mercedesesként a hetedik helyen célba érő Paul Di Resta előtt - utóbbi még a gyengébb pontszerzés ellenére is vezeti az összetettet. Egyébként Martin a futam után kapott egy 1000 eurós büntetést, amiért a parc fermé-ben nem hagyta ott a kormányt az autójában, de többen is figyelmeztetésben részesültek különböző okok miatt.
Adrien Tambay pedig ugyan a harmadik helyről rajtolt, azonban a futam folyamán egy csomóan megelőzték, ráadásul kapott egy áthajtásos büntetést is, amiért Antonio Félix Da Costát sárga zászlós fázis alatt utasította maga mögé, viszont mindennek ellenére a 8. helyen látta meg a kockás zászlót.
A 9-10. helyen még Augusto Farfus és Nico Müller csípték el az utolsó pontokat.
Így fest a DTM vasárnapi programja a Red Bull Ringen:
- 10:20 - 10:50 → 3. szabadedzés
- 12:50 - 13:10 → 2. időmérő edzés
- 15:10 - 16:15 → 2. futam
Az első futam végeredménye:
Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.