A Berlin ePrix-n a Renault e.dams svájcija, Sebastien Buemi kulcsfontosságú győzelmet húzott be a bajnoki összetett szempontjából, ugyanis már csak 1 pont a hátránya az élen álló, a futamon a harmadik helyen záró Lucas Di Grassival szemben, aki az ABT-csapat utasítása révén lehetett volna második is akár, de azt a gárda német pilótája, Daniel Abt megtagadta, így a német második lett hazai közönsége előtt.
A verseny elején a Renault e.dams versenyzőjének, Bueminek több ízben is meg kellett vívnia a DS Virgin Racing pole-ból startoló franciájával, Jean-Éric Vergne-nel, de a hatodik körben a svájci pilóta végérvényesen átvette a vezetést és tekintélyes előnyre tett szert, amely igaz a végén megcsappant, ugyanis a verseny utolsó nyolcadában be kellett küldeni a biztonsági autót a pályára, miután Loic Duval nekivágta a Dragon Racing autóját a palánknak:
Watch @loicduval crash out of the #BerlinePrix Brought to you by @hpe https://t.co/QzU9ZGhuPl
— FIA Formula E (@FIAformulaE) 2016. május 21.
Azonban Buemit semmi sem akadályozta meg annak érdekében, hogy a tavaly decemberi Punta del Este ePrix után újra győzzön, így megszerezte harmadik győzelmét a szezonban.
A svájci mögött a két ABT-versenyző zárt, Daniel Abt és Lucas Di Grassi. Előbbi hazai pályán, 15000 német néző szeme láttára állhatott fel a pódium második fokára, míg utóbbi a nyolcadik helyről zárkózott fel a harmadik helyre, mellyel éppen csak, de sikerült megőriznie az összetettben a vezetést. Igaz, akár a második hely is meglehetett volna Di Grassi számára, ennek érdekében az ABT Schaeffler Audi Sport meg is kérte arra német pilótáját, Daniel Abt-ot, hogy engedje el a bajnoki címre esélyes csapattársat, ám a hazai közönsége előtt autózó versenyző megtagadta azt!
Nicolas Prost lett a negyedik a TOP-3 mögött, így az e.dams tovább tudta növelni az előnyét a konstruktőri bajnokságban. A négyszeres Forma-1-es világbajnok, Alain Prost fia mögött a szintén ex-F1-es Jean-Éric Vergne zárt. A francia a pole-t csak egy ötödik helyre tudta beváltani, miután a féltáv környékén elveszítette első szárnyát, ugyanis az egyik sikánban nekikoccant a bójának.
A hatodik helytől lefelé pedig csupa meglepetésben bővelkedik a pontszerző zóna. A gyengécskére sikerült időmérés utáni eléggé szépen felkapaszkodtak az Andretti pilótái - Robin Frijns nagyon szép előzéseket bemutatva a hatodik helyen ért célba, míg az élete legjobb FE-versenyét produkáló Simona de Silvestro a 9. lett. Közöttük a Mahindra Racing gépével a sor hátsó részéből felzárkózó Nick Heidfeld végzett hetedikként, míg a legjobb Formula E-s eredményét elérő Mike Conway a nyolcadik helyen látta meg a kockás zászlót a Venturival, annak ellenére, hogy eléggé csúnyán elrontotta a rajtot. A TOP-10-et pedig a depóból startoló Stephane Sarrazin zárta, ezzel pedig a korábbi WRC- és F1-pilóta, jelenlegi WEC-versenyző pontszerzés sorozata továbbra is makulátlan - ebben a szezonban csakis ő tudott célba érni pontszerző helyen minden ePrix-n!
Igaz, ehhez a stewardok ádáz munkája is kellett, akik már a kvalifikáció után is nagy erőkkel osztogatták a büntetéseket, ezzel belenyúlva a rajtsorrendbe - szabálytalan guminyomás miatt Senna, Heidfeld, Sarrazin és D'Ambrosio csak a rajtrács végéről indulhattak, de ahogy azt korábban említettük, Sarrazin a boxból abszolválta az indulást a 48 körös futamon. A futamon pedig a narancssárga koronggal ellátott fekete zászló volt a kedvenc fenyítőeszközük - a verseny első szakaszában idejekorán kellett a depóba hajtani Rast-nak, Piquet-nek, Bird-nek és Vergne-nek, a sérült autójuk megjavítása végett.
A következő helyszín pedig London lesz a Formula E versenynaptárjában, ahol a második szezon utolsó két futamát fogják megrendezni. Július 2-án és 3-án izgalmas szezonzárónak nézünk elébe, ugyanis a két bajnoki esélyest, Di Grassit és Buemit mindössze egy pont választja el, rajtuk kívül pedig már nincs más esélyes, matematikailag sem.
A Berlin ePrix végeredménye:
- Sebastien Buemi, Renault e.dams, 53:46.086s (25)
- Daniel Abt, Abt Schaeffler Audi Sport, +1.767s (18)
- Lucas di Grassi, Abt Schaeffler Audi Sport, +2.381s (15)
- Nico Prost, Renault e.dams, +3.328s (12)
- Jean-Eric Vergne, DS Virgin Racing, +4.927s (13)
- Robin Frijns, Andretti Formula E, +6.501s (8)
- Nick Heidfeld, Mahindra Racing, +7.700s (6)
- Mike Conway, Venturi, +8.305s (4)
- Simona de Silvestro, Andretti Formula E, +12.473s (2)
- Stephane Sarrazin, Venturi, +13.241s (1)
- Sam Bird, DS Virgin Racing, +1 lap
- Oliver Turvey, NEXTEV TCR, +1 lap
- Nelson Piquet Jr, NEXTEV TCR, +1 lap
- Ma Qing Hua, Team Aguri, +1 lap
- Bruno Senna, Mahindra Racing, +2 laps
- Jerome D’Ambrosio, Dragon Racing, +3 laps
- Rene Rast, Team Aguri, DNF
- Loic Duval, Dragon Racing, DNF
Az egyéni pontverseny állása az első hat helyen nyolc futam után
- Lucas di Grassi, Abt Schaeffler Audi Sport - 141
- Sebastien Buemi, Renault e.dams - 140
- Sam Bird, DS Virgin Racing - 82
- Jerome D’Ambrosio, Dragon Racing - 64
- Nico Prost, Renault e.dams - 62
- Stephane Sarrazin, Venturi - 59
Amennyiben részletesebben érdekel a Formula E világa, akkor csatlakozz a széria első magyarországi rajongói Facebook-csoportjához! A Formula E Fan Group Hungary csoportot erre a linkre kattintva érheted el.
Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.