FORMULA E - BUEMI BERLINI GYŐZELME UTÁN 1 PONTRA CSÖKKENT DI GRASSI ELŐNYE!

13221642_1152617658111447_7837903050608677985_n.jpg

A Berlin ePrix-n a Renault e.dams svájcija, Sebastien Buemi kulcsfontosságú győzelmet húzott be a bajnoki összetett szempontjából, ugyanis már csak 1 pont a hátránya az élen álló, a futamon a harmadik helyen záró Lucas Di Grassival szemben, aki az ABT-csapat utasítása révén lehetett volna második is akár, de azt a gárda német pilótája, Daniel Abt megtagadta, így a német második lett hazai közönsége előtt.

A verseny elején a Renault e.dams versenyzőjének, Bueminek több ízben is meg kellett vívnia a DS Virgin Racing pole-ból startoló franciájával, Jean-Éric Vergne-nel, de a hatodik körben a svájci pilóta végérvényesen átvette a vezetést és tekintélyes előnyre tett szert, amely igaz a végén megcsappant, ugyanis a verseny utolsó nyolcadában be kellett küldeni a biztonsági autót a pályára, miután Loic Duval nekivágta a Dragon Racing autóját a palánknak:

Azonban Buemit semmi sem akadályozta meg annak érdekében, hogy a tavaly decemberi Punta del Este ePrix után újra győzzön, így megszerezte harmadik győzelmét a szezonban.

A svájci mögött a két ABT-versenyző zárt, Daniel Abt és Lucas Di Grassi. Előbbi hazai pályán, 15000 német néző szeme láttára állhatott fel a pódium második fokára, míg utóbbi a nyolcadik helyről zárkózott fel a harmadik helyre, mellyel éppen csak, de sikerült megőriznie az összetettben a vezetést. Igaz, akár a második hely is meglehetett volna Di Grassi számára, ennek érdekében az ABT Schaeffler Audi Sport meg is kérte arra német pilótáját, Daniel Abt-ot, hogy engedje el a bajnoki címre esélyes csapattársat, ám a hazai közönsége előtt autózó versenyző megtagadta azt!

ci_lru0xeaa6gad.jpg

Nicolas Prost lett a negyedik a TOP-3 mögött, így az e.dams tovább tudta növelni az előnyét a konstruktőri bajnokságban. A négyszeres Forma-1-es világbajnok, Alain Prost fia mögött a szintén ex-F1-es Jean-Éric Vergne zárt. A francia a pole-t csak egy ötödik helyre tudta beváltani, miután a féltáv környékén elveszítette első szárnyát, ugyanis az egyik sikánban nekikoccant a bójának.

A hatodik helytől lefelé pedig csupa meglepetésben bővelkedik a pontszerző zóna. A gyengécskére sikerült időmérés utáni eléggé szépen felkapaszkodtak az Andretti pilótái - Robin Frijns nagyon szép előzéseket bemutatva a hatodik helyen ért célba, míg az élete legjobb FE-versenyét produkáló Simona de Silvestro a 9. lett. Közöttük a Mahindra Racing gépével a sor hátsó részéből felzárkózó Nick Heidfeld végzett hetedikként, míg a legjobb Formula E-s eredményét elérő Mike Conway a nyolcadik helyen látta meg a kockás zászlót a Venturival, annak ellenére, hogy eléggé csúnyán elrontotta a rajtot. A TOP-10-et pedig a depóból startoló Stephane Sarrazin zárta, ezzel pedig a korábbi WRC- és F1-pilóta, jelenlegi WEC-versenyző pontszerzés sorozata továbbra is makulátlan - ebben a szezonban csakis ő tudott célba érni pontszerző helyen minden ePrix-n!

Igaz, ehhez a stewardok ádáz munkája is kellett, akik már a kvalifikáció után is nagy erőkkel osztogatták a büntetéseket, ezzel belenyúlva a rajtsorrendbe - szabálytalan guminyomás miatt Senna, Heidfeld, Sarrazin és D'Ambrosio csak a rajtrács végéről indulhattak, de ahogy azt korábban említettük, Sarrazin a boxból abszolválta az indulást a 48 körös futamon. A futamon pedig a narancssárga koronggal ellátott fekete zászló volt a kedvenc fenyítőeszközük - a verseny első szakaszában idejekorán kellett a depóba hajtani Rast-nak, Piquet-nek, Bird-nek és Vergne-nek, a sérült autójuk megjavítása végett.

A következő helyszín pedig London lesz a Formula E versenynaptárjában, ahol a második szezon utolsó két futamát fogják megrendezni. Július 2-án és 3-án izgalmas szezonzárónak nézünk elébe, ugyanis a két bajnoki esélyest, Di Grassit és Buemit mindössze egy pont választja el, rajtuk kívül pedig már nincs más esélyes, matematikailag sem.

A Berlin ePrix végeredménye:

  1. Sebastien Buemi, Renault e.dams, 53:46.086s (25)
  2. Daniel Abt, Abt Schaeffler Audi Sport, +1.767s (18)
  3. Lucas di Grassi, Abt Schaeffler Audi Sport, +2.381s (15)
  4. Nico Prost, Renault e.dams, +3.328s (12)
  5. Jean-Eric Vergne, DS Virgin Racing, +4.927s (13)
  6. Robin Frijns, Andretti Formula E, +6.501s (8)
  7. Nick Heidfeld, Mahindra Racing, +7.700s (6)
  8. Mike Conway, Venturi, +8.305s (4)
  9. Simona de Silvestro, Andretti Formula E, +12.473s (2)
  10. Stephane Sarrazin, Venturi, +13.241s (1)
  11. Sam Bird, DS Virgin Racing, +1 lap
  12. Oliver Turvey, NEXTEV TCR, +1 lap
  13. Nelson Piquet Jr, NEXTEV TCR, +1 lap
  14. Ma Qing Hua, Team Aguri, +1 lap
  15. Bruno Senna, Mahindra Racing, +2 laps
  16. Jerome D’Ambrosio, Dragon Racing, +3 laps
  17. Rene Rast, Team Aguri, DNF
  18. Loic Duval, Dragon Racing, DNF

Az egyéni pontverseny állása az első hat helyen nyolc futam után

  1. Lucas di Grassi, Abt Schaeffler Audi Sport - 141
  2. Sebastien Buemi, Renault e.dams - 140
  3. Sam Bird, DS Virgin Racing - 82
  4. Jerome D’Ambrosio, Dragon Racing - 64
  5. Nico Prost, Renault e.dams - 62
  6. Stephane Sarrazin, Venturi - 59

Amennyiben részletesebben érdekel a Formula E világa, akkor csatlakozz a széria első magyarországi rajongói Facebook-csoportjához! A Formula E Fan Group Hungary csoportot erre a linkre kattintva érheted el.

Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr838736718

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása