WEC - AUDI-GYŐZELEM A BELGIUMI KÁOSZFUTAMON

13177915_10156932737105192_6272526545754153048_n.jpg

Egy végig nagyon izgalmas versenyt produkált a WEC mezőnye a legendás Spa-Francorchamps-ban. A győzelemre mindhárom LMP1-es gyártó esélyes volt, ám végül az Audi került ki győztesként.

Eseménydús volt az idei második futam az Endurance Világbajnokságban, a helyszín Belgium, Spa-Francorchamps volt. A főizgalmakat leginkább a sok-sok dráma nyújtotta, amely előbb-utóbb minden gyártót utolért. Először 30 perc elteltével a 2-es Porsche-val adódtak gondok, ekkor az első három helyen Porsche - Toyota - Audi volt, utóbbi két márka ádáz küzdelmet vívott a második helyért, a Blanchimont-kanyarban Lucas Di Grassi a füvön próbálta megelőzni Sebastien Buemit, ám a svájci a Buszmegálló-sikánban kívülről előzte vissza brazil WEC-es és Formula E-s vetélytársát.

Közben a másik Toyotával Mike Conway a negyedik helyről csúszott vissza, ugyanis koccant az SMP Racing egyik LMP2-es autójával. A bokszkiállások után pedig az 5-ös állt az élre Buemivel, ám nem ez volt az igazán nagy dráma az 1-es Porsche számára... Hanem az, hogy egymás után két bal első defektet kapott a Porsche 919 Hybrid, ez pedig az abszolút kinyírta Webberék versenyét, így az egység később már csak tesztelés céljából tért vissza a pályára, majd' 50 körös hátrányban.

Nemsokára egy látványos baleset borzolta fel a kedélyeket - a hármas szektor legelején a 38-as G-Drive koccant a 95-ös Aston Martinnal. Utóbbi Nicki Thiimmel a volánnál nekicsapódott a gumifalnak, s a lebetonozott bukótérben felborult. A dán ép bőrrel megúszta az incidenst, és még csak a biztonsági autóra sem volt szükség az autó műszaki mentéséhez, egy teljes pályás sárga zászló meg tudta oldani a versenyigazgatóság.

Nem sokkal később a harmadik helyen haladó 7-es Audi került bajba, ugyanis Benoit Tréluyer alatt megrongálódott a padlólemez, így az élbolyban már csak egy-egy autóval képviseltette magát a három LMP1-es gyártó; a Toyota, az Audi és a Porsche.

Ekkor úgy tűnt, hogy a 8-as Auditól folyamatosan meglógó 5-ös Toyota kerülhet a győzelem kapujába, ám a történet túl szép a japánok számára, hogy igaz legyen, ugyanis Nakajima alatt elfüstölt a TS050 Hybrid! Így nem tört meg a 2014-es bahreini hatórás óta tartó nyeretlenségi széria a Toyotánál, és a 8-as Audi örökölte meg az első helyet.

ch3tautvaaale9s.jpg

Amikor már azt hittük, hogy leül a verseny a hátralévő időre, akkor történt egy brutális, hátborzongató baleset, mégpedig a 66-os Ford CGT esett egy óriásit Stefan Mücke-vel a volánnál az Eau Rouge-kanyarban. A német alaposan megbontotta az autóját, a versenyzőt pedig a pályakórházba szállították, azóta a csapat megerősítette, hogy Mücke magánál van, csak folyamatosan szédülésre panaszkodik. A baleset az utolsó óra kezdete előtt pár perccel történt, de a Safety Car nagyjából 20 percet töltött a pályán, így a mezőny még futhatott egy 45 perces sprintversenyt.

13173715_10156932737605192_3584683815450808739_n.jpg

Az SC-fázis alatt az Audi egy kicsit ráijesztett mindenkire, amikor betolták a vezető helyen álló 8-as egységet a depóba, azonban Oliver Jarvis viszonylag gyorsan ki is hajtott onnan, és könnyedén hozta át a célvonalon az Audi R18-ast, két kör előny birtokában. A második a 2-es Porsche lett, a 13-as Rebellion pedig sorozat másodjára állhatott fel a dobogó legalsó fokára, megelőzve a másik Rebelliont és a 7-es Audit. Az LMP2-ben a 36-os Signatech, a 31-es Extreme Speed és a 45-ös Manor alkotta a legjobb hármat.

A GTE Pro kategóriában a 71-es AF Corse Ferrari lett a győztes, miután a versenyt szinte végig vezető 51-es egységnél a fináléban ütött be a krach; a GTE Am osztályban pedig a 98-as Aston Martin lett az első.

Két futam után a 2-es Porsche vezeti a pontversenyt 43 ponttal, a 30 világbajnoki egységgel rendelkező a 13-as Rebellion és a 25 pontos 8-as Audi előtt.

A következő állomás pedig már Le Mans lesz, ahol a világhírű egynapos versenyt fogják megrendezni, június 18-19. között.

A belgiumi hatórás hivatalos összefoglalója:

A belgiumi hatórás végeredménye:

wec.jpg

Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr818695524

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása