DTM - DI RESTA NYERTE A MÁSODIK FUTAMOT A HOCKENHEIMRINGEN

13139369_1731183257129308_3765915123435696354_n.jpg

Vasárnap a Mercedes visszavágott, Paul Di Resta visszatérése utáni első győzelmét szerezte a DTM-ben.

Szombathoz hasonlóan vasárnap is jó kis futamot produkált a DTM mezőnye Hockenheimben. A pole-ból Paul Di Resta indulhatott, mellőle a BMW-s Augusto Farfus, mögüle a szintén mercedeses Gary Paffett várhatta a piros lámpák kialvását. 

A 3-as rajtszámmal rendelkező skót pazar rajtot kapott el, könnyedén megőrizte a vezetést a rajt utáni métereken. Mögötte a negyedik helyről startoló Maxime Martin tört előre a második pozícióba, Paffett-et és Farfust lerajtolva. A mögöttesben azonban már nem zajlottak ilyen simán az események: a 2-es kanyarban ugyanis történt egy hármas baleset - Ocont megtolták hátulról, ennek következtében a francia újonc magával rántotta a 2012-es bajnokot, Bruno Spenglert, valamint az audis Jamie Greent. Az incidenst követően Spengler leidiótázta Ocont a csapatrádión, majd felbőszülten szállt ki a BMW-jéből, s feltépte a francia Mercedesének az ajtaját, hogy számon kérje a versenyzőtársat. Aztán a felvételek megtekintését követően megváltozott a kanadai véleménye, aki élő adásban kért elnézést Esteban Ocontól az agresszív megnyilvánulásáért.

Egyébként az eset miatt rögtön pályára kellett küldeni a biztonsági autót, amelynek kiállása után továbbra is Paul Di Resta vezette a versenyt. Utána Gary Paffett egy nagyon szép manőverrel lenyomta a belga Maxime Martint a második helyért, ekkor pedig lenyugodott a verseny a vezetőcsoportban.

Azonban a középmezőnyben a legkevésbé sem akartak nyugodni a kedélyek. A szombati futamon egy eléggé amatőr hibát elkövető Maximillian Götz ezúttal szépen versenyzett: egy remek előzéssel utasította maga mögé az FP3-at megnyerő kétszeres bajnokot, Mattias Ekströmöt. Ekström elbizonytalanodását pedig a márkatárs, Mike Rockenfeller is kihasználta, így a svéd veszített két pozíciót.

20 perc után sor került a bokszkiállásokra, s a depóban is zajlottak az események. A tegnapi futam győztese, Edoardo Mortara került bajba, amikor egyszerűen kinyílt a bal oldali ajtaja, de végül tovább tudott menni. A futamot vezető Paul Di Resta kerékcseréje tovább tartott, mint Gary Paffetté, ám a 2005-ös bajnok beszorult Miguel Molina mögé, sőt, a versenyigazgatóság így is vizsgálta, majd egy bokszutca-áthajtásossal megbüntette Paffett-et, veszélyes kiengedés miatt, így a brit a középmezőnybe esett vissza, ahonnan valamilyen csoda folytán a negyedik pozícióig kapaszkodott fel.

A nap legfurcsább mutatványát kétség kívül Miguel Molina mutatta be. Az Audi spanyolja a bokszbejáraton pördült meg, így nekicsapódott a betonfalnak, ezzel szertefoszlottak a pontszerzésről szövögetett remények. Rajta és a rajtbaleset áldozatain kívül még Da Costa, Ekström, Scheider és Juncadella adták fel a futamot idejekorán, különböző okoknál fogva.

A futamot a skót Paul Di Resta játszi könnyedséggel nyerte meg és ezzel megszerezte visszatérése utáni első győzelmet a Német Túraautó Bajnokságban. Timo Glock a hajrában Martint és Farfust megelőzve a második helyen ért célba, ám a német öröme nem tartott sokáig, ugyanis a technikai ellenőrzés folyamán valamit nem találtak rendben a BMW-n, így a németet kizárták, és elesett 5. DTM-es dobogójától. Így a második hely Farfusé, a harmadik pedig Martiné lett. A futamon még ponto(ka)t szerzett Paffett, Wickens, Blomqvist, Müller, Wittmann, Tomczyk és Rockenfeller.

A következő állomás a Red Bull Ring lesz, ahová május 20-22. között fog ellátogatni a DTM mezőnye.

A futam itt tekinthető meg:

"Verseny utáni":

  • Antonio Félix Da Costa kapott egy 3 rajthelyes büntetést a spielbergi első futamra, a rajt utáni hármas baleset okozásáért.
  • Esteban Ocon pedig kapott egy 1000 eurós pénzbírságot, amiért nem hagyta ott a kormányt a Mercedesében, amikor kiesett a versenyből, s elhagyta a baleset helyszínét.

Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr208696812

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása