Folytatódott Michelisz Norbi pech-sorozata a Hungaroringen. Az utolsó helyről rajtolva Michelisz Norbi felküzdötte magát a 6. helyig, majd az utolsó körben kitört a Honda bal hátsó felfüggesztése, ezért csak a 10. helyen tudott célba érni. López nyert Müller és Monteiro előtt.
"Nehéz szavakba önteni, amit most érzek... Életre szóló emlékeim vannak a Hungaroringről, ez a pálya, az itteni közönség különleges helyet foglal el a szívemben. Ezért is nehéz megemészteni most a történteket. Nagyon csalódott vagyok, hiszen a dobogóról álmodtam. De látva a körülményeket, ha sikerül megjavítani az autót, a második futamon még mindig van esély a pontszerzésre"
- nyilatkozta Michelisz Norbert a nyitó futamot követően. Mint ismert, az első futam felvezető körében tönkrement a turbó Norbi autójában, így rajthoz sem tudott állni. Sőt, az is kérdéses volt, hogy a fő futamon ott lehet-e hazai pályán... Végül a csapat a parc fermé-szabály megszegésével ki tudta cserélni a turbót. Így viszont a második futamon az időmérőn elért 6. helyezés helyett a mezőny végéről kellett indulnia.
Az első versenyhez hasonlóan az időjárási körülmények a másodikon sem könnyítették meg a pilóták dolgát, sőt... sokkal nedvesebb pályán, és szemerkélő esőben rajtolt el a mezőny. Az időjárás itt már nem hozott stratégiai döntéseket, mindenki esőgumin kezdte a versenyt. Az élről José-María López indulhatott, aki óriási előnnyel nyerte az időmérőt a Chevrolettel bravúros teljesítményt elérő Tom Coronel előtt. Coronel mögül a két gyári Honda Huff - Monteiro sorrendben, majd Thed Björk indult a Volvoval.
López simán megtartotta a vezetést, Huff feljött a második helyre, Yvan Müller pedig a harmadikra hatalmasat rajtolva a 8. helyről. A rajt legnagyobb vesztese egyértelműen Tom Cornel volt, aki az első kör végére a 9. helyre csúszott vissza. Michelisz Norbi szerencsére biztonságosan eljött a rajtrácsról, igaz, a célegyenes végén több társához hasonlóan elfékezte magát és az aszfaltozott bukótérből tért vissza.
A rajt után az ötös kanyarban előbb Bennani pöckölte ki Monteirot (aki, mivel nem engedte vissza maga elé társát boxutca áthajtásos büntetést kapott manőveréért), majd Hugo Valente forgatta meg Norbi kocsiját. Yvan Muller sokáig támadta, majd meg is előzte Huffot a második helyért, aztán bejött a safety car, miután Demoustier a gumifalba csapódott a célegyenes végén.
A hatodik körben (két plusz kör hozzáadásával) újraindult a futam, Lopez, Muller, Huff, Monteiro sorrendben - Michelisz okosan kimaradt a csatákból, és jól tette, hiszen Björk megforgatta Tarquinit a 12-es kanyarban, aki így kénytelen volt feladni a futamot. Norbi az olasz kiesése után Valente és Ekblom megelőzésével feljött a pontszerzők közé. Norbi a kilencedik körben Catsburgot is megelőzte, eközben Huff visszavette a második helyet Mullertől, de Bennanihoz hasonlóan ő is boxutca-áthajtásos büntetést kapott a lökésért.
Norbi ennek köszönhetően újabb egy hellyel jött előrébb, majd nem sokkal később Coronelt is lehagyta, így a 14. körben már a hatodik volt! Norbi Chiltont is keményen támadta az ötödik helyért, de az utolsó körben az autója irányíthatatlanná vált, mert a bal hátsó kerék megadta magát, így csak a tizedik helyre csúszkált be a Hondával. Mint kiderült, a meghibásodás még az első körös koccanás következménye volt, de csak az utolsó körre vált kezelhetetlenné a helyzet.
„Az első kanyarban kívülről kellett előznöm a sort, aztán a kettes szektorban is kialakult egy-két koccanás, és attól kezdve ferde volt a kormány, éreztem, hogy gond van a felfüggesztéssel. De nem aggódtam, mert nem romlott az autó állapota, stabil volt. Az utolsó másfél körben azonban éreztem, hogy valami kezd elromlani, de nagyon, de nyomtam neki, mert biztos voltam benne, hogy kibírja - végül a bal hátsó felfüggesztés mégsem bírta. Biztos vagyok benne, hogy ez a sérülés az első körös koccanásoknak volt a következménye”
- mondta a magyar pilóta.
„Úgy voltam vele, hogy nyomom a gázt, maximum kipördülök az egyenesben, és összetörik az autó. A korábbi években az történt volna, hogy visszább veszek, de lehet, hogy ki is jöttem volna a bokszba”
- tette hozzá Norbi.
A Zengő Motorsport első versenyen remekelő ifjonca, Ficza Ferenc csendes versenyt futva a 14. helyen zárta a 17 körös összecsapást.
„Nem emlékszem arra, hogy valaha is ennyire gyenge tapadási viszonyok között kellett volna versenyeznem. Rosszabb volt, mint a jég!"
A gyártók pontversenyének állása:
Fotó: Landek Norbert
Landek Norbert
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.