WTCC - FOLYTATÓDOTT MICHELISZ NORBI PECHSOROZATA, KETTŐS CITROEN-GYŐZELEM A MÁSODIK HAZAI FUTAMON!

img_4443_logo.JPG

Folytatódott Michelisz Norbi pech-sorozata a Hungaroringen. Az utolsó helyről rajtolva Michelisz Norbi felküzdötte magát a 6. helyig, majd az utolsó körben kitört a Honda bal hátsó felfüggesztése, ezért csak a 10. helyen tudott célba érni. López nyert Müller és Monteiro előtt.

"Nehéz szavakba önteni, amit most érzek... Életre szóló emlékeim vannak a Hungaroringről, ez a pálya, az itteni közönség különleges helyet foglal el a szívemben. Ezért is nehéz megemészteni most a történteket. Nagyon csalódott vagyok, hiszen a dobogóról álmodtam. De látva a körülményeket, ha sikerül megjavítani az autót, a második futamon még mindig van esély a pontszerzésre"

- nyilatkozta Michelisz Norbert a nyitó futamot követően. Mint ismert, az első futam felvezető körében tönkrement a turbó Norbi autójában, így rajthoz sem tudott állni. Sőt, az is kérdéses volt, hogy a fő futamon ott lehet-e hazai pályán... Végül a csapat a parc fermé-szabály megszegésével ki tudta cserélni a turbót. Így viszont a második futamon az időmérőn elért 6. helyezés helyett a mezőny végéről kellett indulnia.

 Az első versenyhez hasonlóan az időjárási körülmények a másodikon sem könnyítették meg a pilóták dolgát, sőt... sokkal nedvesebb pályán, és szemerkélő esőben rajtolt el a mezőny. Az időjárás itt már nem hozott stratégiai döntéseket, mindenki esőgumin kezdte a versenyt. Az élről José-María López indulhatott, aki óriási előnnyel nyerte az időmérőt a Chevrolettel bravúros teljesítményt elérő Tom Coronel előtt. Coronel mögül a két gyári Honda Huff - Monteiro sorrendben, majd Thed Björk indult a Volvoval.

López simán megtartotta a vezetést, Huff feljött a második helyre, Yvan Müller pedig a harmadikra hatalmasat rajtolva a 8. helyről. A rajt legnagyobb vesztese egyértelműen Tom Cornel volt, aki az első kör végére a 9. helyre csúszott vissza. Michelisz Norbi szerencsére biztonságosan eljött a rajtrácsról, igaz, a célegyenes végén több társához hasonlóan elfékezte magát és az aszfaltozott bukótérből tért vissza.

img_4460_logo.JPG

A rajt után az ötös kanyarban előbb Bennani pöckölte ki Monteirot (aki, mivel nem engedte vissza maga elé társát boxutca áthajtásos büntetést kapott manőveréért), majd Hugo Valente forgatta meg Norbi kocsiját. Yvan Muller sokáig támadta, majd meg is előzte Huffot a második helyért, aztán bejött a safety car, miután Demoustier a gumifalba csapódott a célegyenes végén.

A hatodik körben (két plusz kör hozzáadásával) újraindult a futam, Lopez, Muller, Huff, Monteiro sorrendben - Michelisz okosan kimaradt a csatákból, és jól tette, hiszen Björk megforgatta Tarquinit a 12-es kanyarban, aki így kénytelen volt feladni a futamot. Norbi az olasz kiesése után Valente és Ekblom megelőzésével feljött a pontszerzők közé. Norbi a kilencedik körben Catsburgot is megelőzte, eközben Huff visszavette a második helyet Mullertől, de Bennanihoz hasonlóan ő is boxutca-áthajtásos büntetést kapott a lökésért.

img_4795_logo.JPG

Norbi ennek köszönhetően újabb egy hellyel jött előrébb, majd nem sokkal később Coronelt is lehagyta, így a 14. körben már a hatodik volt! Norbi Chiltont is keményen támadta az ötödik helyért, de az utolsó körben az autója irányíthatatlanná vált, mert a bal hátsó kerék megadta magát, így csak a tizedik helyre csúszkált be a Hondával. Mint kiderült, a meghibásodás még az első körös koccanás következménye volt, de csak az utolsó körre vált kezelhetetlenné a helyzet.

img_4892_logo.JPG

 „Az első kanyarban kívülről kellett előznöm a sort, aztán a kettes szektorban is kialakult egy-két koccanás, és attól kezdve ferde volt a kormány, éreztem, hogy gond van a felfüggesztéssel. De nem aggódtam, mert nem romlott az autó állapota, stabil volt. Az utolsó másfél körben azonban éreztem, hogy valami kezd elromlani, de nagyon, de nyomtam neki, mert biztos voltam benne, hogy kibírja - végül a bal hátsó felfüggesztés mégsem bírta. Biztos vagyok benne, hogy ez a sérülés az első körös koccanásoknak volt a következménye”

- mondta a magyar pilóta.

„Úgy voltam vele, hogy nyomom a gázt, maximum kipördülök az egyenesben, és összetörik az autó. A korábbi években az történt volna, hogy visszább veszek, de lehet, hogy ki is jöttem volna a bokszba”

- tette hozzá Norbi.

Muller nem talált fogást Lópezen, így az argentin továbbra is tartja makulátlan formáját a főversenyek tekintetében: Franciaországban, Szlovákiában, és a Hungaroringen is nyerni tudott, növelve előnyét a pontversenyben, míg Yvan Muller csupán először állhatott fel a pódiumra idén. A Citroën C-Elysée WTCC-k kettős futamgyőzelemmel és maximális pontszámmal ugrottak a konstruktőrök világbajnokságának élére. A dobogó harmadik fokára Tiago Monterio állhatott még fel, akit Thed Björk közelített meg a verseny végén. Björk a negyedik helyen befutva így is beállította Dahlgren (és most már Ekblom) eddigi volvós legjobbját. Michelisz Norbi a 10. lett.
img_4945_logo.JPG

A Zengő Motorsport első versenyen remekelő ifjonca, Ficza Ferenc csendes versenyt futva a 14. helyen zárta a 17 körös összecsapást.

José María López pályafutása egyik legnehezebb, ha nem a legnehezebb versenyének nevezte a vasárnapi másodikat.
 „Nem emlékszem arra, hogy valaha is ennyire gyenge tapadási viszonyok között kellett volna versenyeznem. Rosszabb volt, mint a jég!"
- tette hozzá Yvan Muller. Márpedig, ha egy kétszeres és a négyszeres világbajnok mondja ezt, akkor abban biztosan van valami...
A második futam hivatalos végeredménye:

2016-04-26.png

Az egyéni pontverseny állása három fordulót követően:

2016-04-26_2.png

A gyártók pontversenyének állása:

2016-04-26_3.png

Fotó: Landek Norbert

Landek Norbert

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr28665026

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása