F1 - ELŐZETES: 2016 BAHREINI NAGYDÍJ

2015_bahrain_f1_gp_wallpaper_pictures_23.JPG

Íme az idei második Forma-1-es verseny, a Bahreini Nagydíj előzetese!

Két héttel a szezonnyitó verseny után folytatódik a 67. Forma-1-es szezon, mégpedig egy éjszakai helyszínen, a Bahrain International Circuit-en. A 2011-es évet leszámítva a száguldó cirkusz mezőnye 2004 óta évente ellátogat a sivatagba.

A pálya

1421421859819_1.pngA közel 5.5 kilométeres szahíri pálya nincsen híján a hosszú egyeneseknek, ugyanis a célegyenes mellett a pálya második és a harmadik szektorában is található egy-egy.

A Bahrain International Circuit komoly kihívást jelent a hajtóművek és a fékek számára, de még a karosszériának is a közepesen gyors és a lassú szakaszok miatt.

A fő csapásvonalak*:

  • 1-2-es kanyar: A célegyenes végén található jobb-bal kombináció abszolválása legfőképpen a rajtnál jelent gondot a pálya szűksége miatt, a lámpák kialvását követően nagy szokott lenni a tülekedés. Ugyanakkor a célegyenes vége egy kiváló, az egyik legnépszerűbb előzési pont.
  • 4-es kanyar: Egy újabb remek előzési pontról van szó egy viszonylag hosszú egyenes végén. Természetesen ahogyan a szép előzések, úgy a balesetek is benne vannak a pakliban ezen a ponton, de utóbbi tény főleg az alacsonyabb géposztályokra igaz, mint például a GP2 vagy a GP3.
  • 6-os kanyar: Ebben a jobbos kanyarban a szél által okozott alulkormányzottság miatt szenvednek a versenyzők, így itt is gyakran látni apróbb rontásokat.
  • 9-10-es kanyar: A versenynaptár egyik legnehezebb kanyarkombinációjáról van szó, a két csúcspont és a hosszú fékezési zóna miatt. Nem véletlen az, hogy ezen kanyarokban rengeteg elfékezést látunk.
  • 12-es kanyar: Ez a nyújtott jobbkanyar azért is minősül kihívásnak, mert végig a határon kell autózni annak bevétele közben. Nehezítő tényezőnek ráadásképpen a szél is ott van.
  • 14-15-ös kanyar: Az utolsó kanyarokat szinte kötelező jól megcsinálniuk a pilótáknak, amennyiben nem akarnak időt veszteni az éppen aktuális, valamint a következő körükben.

* - Carlos Sainz Jr. a GPUpdate.net-nek tett nyilatkozata, valamint saját meglátások alapján.

Esélylatolgató

hami-.jpg

Minden bizonnyal Bahreinben is a Mercedes és a Ferrari csatájára lehet számítani az élen, ahogy történt az Melbourne-ben, tehát az ezüst nyilaknak már nem lesz olyan könnyű dolgok, mint mondjuk 2014-ben, amikor a kettős győzelmükre csak Hamilton és Rosberg csatározása volt veszélyes. Mögöttük pedig a Red Bullok, a Williamsek, a Toro Rossók és a Force Indiák küzdhetnek meg a további pontszerző pozíciókért.

Adatbank

A legfontosabb tudnivalók a bahreini pályáról

  • Pálya neve: Bahrain International Circuit
  • Első futam: 2004
  • Körök száma: 57
  • Pályahossz: 5412 méter = 5.412 kilométer
  • Versenytáv: 308.238 kilométer
  • Körrekord: 1:31.447 - Pedro de la Rosa (McLaren), 2005
  • Irány: óramutató járásával megegyező
  • Tavalyi győztes (2015): Lewis Hamilton, Mercedes | Tavalyi pole pozíciós (2015): Lewis Hamilton, Mercedes

Egyéb érdekességek a bahreini pályával kapcsolatosan

  • Üzemanyag-felhasználás: 1,75 kg / kör
  • Legmagasabb sebesség: 335 km/óra
  • Átlagsebesség egy körön: ~ 215-220 km/óra
  • Padlógázos aránya egy körön: 45-60%
  • Kanyarban maximum G-erő: 3.8 G, 12-es kanyar
  • Esély a Safety Car-ra: 19%
  • Sebességváltások - átlag: 80 db / kör
  • A rajtvonal és az 1-es kanyar közti távolság: 470 méter

Gumikkal kapcsolatos tudnivalók, gumiválasztások

02-bahrain-preview-4k-en.jpg

02-bahrain-selected-sets-per-drivers-1k-en.png

A 13 szettből "csak" 10 esetében kaptak szabad kezet a pilóták és a csapatok, 3 szettet a Pirelli jelölt ki.

Korábbi nagydíjgyőztesek listája

  • 2004: Michael Schumacher (Ferrari)
  • 2005: Fernando Alonso (Renault)
  • 2006: Fernando Alonso (Renault)
  • 2007: Felipe Massa (Ferrari)
  • 2008: Felipe Massa (Ferrari)
  • 2009: Jenson Button (Brawn-Mercedes)
  • 2010: Fernando Alonso (Ferrari)
  • 2011: a futamot eltörölték
  • 2012: Sebastian Vettel (Red Bull Renault)
  • 2013: Sebastian Vettel (Red Bull Renault)
  • 2014: Lewis Hamilton (Mercedes)
  • 2015: Lewis Hamilton (Mercedes)

Program

  • Első szabadedzés: 2016. április 1. (péntek), 13:00 - 14:30
  • Második szabadedzés: 2016. április 1. (péntek), 17:00 - 18:30
  • Harmadik szabadedzés: 2016. április 2. (szombat), 14:00 - 15:00
  • Időmérő edzés: 2016. április 2. (szombat), 17:00 - 18:00
  • Futam: 2016. április 3. (vasárnap), 17:00 - 19:00

TV-közvetítés Magyarországon: M4 Sport - kommentátorok: Szujó Zoltán, Wéber Gábor

Betétversenyek

  • TCR International Series
  • Porsche GT3 - Közép-Kelet Kupa

DRS-zónák

Mérési pont(ok) Aktiválási pont(ok)
Első DRS-zóna 10 méterrel a 9-es kanyar előtt. 50 méterrel a 10-es kanyar után.
Második DRS-zóna 108 méterrel a 14-es kanyar előtt. 270 méterrel a 15-ös kanyar után.

 

Negyedik versenybíró

A negyedik versenybíró pedig Derek Warwick lesz a hétvégén, aki 146 futamot teljesített 1981 és 1993 között, a Toleman, a Renault, a Brabham, az Arrows és a Lotus csapatok színeiben. Az évek folyamán négyszer tudott dobogóra állni és összesen 71 pontot szerzett. Azonban versenyzői pályafutása sikeres szakaszát a sportautók világában élte meg, amikor 1992-ben világbajnok lett a Peugeot színeiben, ugyanebben az évben diadalmaskodott a Le Mans-i 24 óráson. Később a BTCC-ben is versenyzett, manapság pedig az FIA munkáját segíti, valamint elnöki posztot tölt be a Brit Versenyzők Klubjában. Utoljára a tavalyi Abu Dhabi Nagydíjon volt ebben a szerepben.

Sajtótájékoztatók

A csütörtöki sajtótájékoztató résztvevői (magyar idő szerint 14:00-tól): Fernando Alonso (McLaren), Romain Grosjean (Haas), Felipe Massa (Williams), Nico Rosberg (Mercedes), Max Verstappen (Toro Rosso), Pascal Wehrlein (Manor).

A pénteki sajtótájékoztató résztvevői (magyar idő szerint 15:00-tól): Robert Fernley (Force India), Paul Hembery (Pirelli), Monisha Kaltenborn (Sauber), Dave Ryan (Manor), Franz Tost (Toro Rosso), Claire Williams (Williams).

A várható időjárás

Péntek: enyhén felhős, 19-22 °C
Szombat: napos, 19-23 °C
Vasárnap: napos, 16-24 °C

Ezúton minden kedves Olvasónknak jó szurkolást és kellemes szórakozást kíván a Braking News F1 csapata! 

Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr208547652

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása