Íme az idei második Forma-1-es verseny, a Bahreini Nagydíj előzetese!
Két héttel a szezonnyitó verseny után folytatódik a 67. Forma-1-es szezon, mégpedig egy éjszakai helyszínen, a Bahrain International Circuit-en. A 2011-es évet leszámítva a száguldó cirkusz mezőnye 2004 óta évente ellátogat a sivatagba.
A pálya

A Bahrain International Circuit komoly kihívást jelent a hajtóművek és a fékek számára, de még a karosszériának is a közepesen gyors és a lassú szakaszok miatt.
A fő csapásvonalak*:
- 1-2-es kanyar: A célegyenes végén található jobb-bal kombináció abszolválása legfőképpen a rajtnál jelent gondot a pálya szűksége miatt, a lámpák kialvását követően nagy szokott lenni a tülekedés. Ugyanakkor a célegyenes vége egy kiváló, az egyik legnépszerűbb előzési pont.
- 4-es kanyar: Egy újabb remek előzési pontról van szó egy viszonylag hosszú egyenes végén. Természetesen ahogyan a szép előzések, úgy a balesetek is benne vannak a pakliban ezen a ponton, de utóbbi tény főleg az alacsonyabb géposztályokra igaz, mint például a GP2 vagy a GP3.
- 6-os kanyar: Ebben a jobbos kanyarban a szél által okozott alulkormányzottság miatt szenvednek a versenyzők, így itt is gyakran látni apróbb rontásokat.
- 9-10-es kanyar: A versenynaptár egyik legnehezebb kanyarkombinációjáról van szó, a két csúcspont és a hosszú fékezési zóna miatt. Nem véletlen az, hogy ezen kanyarokban rengeteg elfékezést látunk.
- 12-es kanyar: Ez a nyújtott jobbkanyar azért is minősül kihívásnak, mert végig a határon kell autózni annak bevétele közben. Nehezítő tényezőnek ráadásképpen a szél is ott van.
- 14-15-ös kanyar: Az utolsó kanyarokat szinte kötelező jól megcsinálniuk a pilótáknak, amennyiben nem akarnak időt veszteni az éppen aktuális, valamint a következő körükben.
* - Carlos Sainz Jr. a GPUpdate.net-nek tett nyilatkozata, valamint saját meglátások alapján.
Esélylatolgató

Minden bizonnyal Bahreinben is a Mercedes és a Ferrari csatájára lehet számítani az élen, ahogy történt az Melbourne-ben, tehát az ezüst nyilaknak már nem lesz olyan könnyű dolgok, mint mondjuk 2014-ben, amikor a kettős győzelmükre csak Hamilton és Rosberg csatározása volt veszélyes. Mögöttük pedig a Red Bullok, a Williamsek, a Toro Rossók és a Force Indiák küzdhetnek meg a további pontszerző pozíciókért.
Adatbank
A legfontosabb tudnivalók a bahreini pályáról
- Pálya neve: Bahrain International Circuit
- Első futam: 2004
- Körök száma: 57
- Pályahossz: 5412 méter = 5.412 kilométer
- Versenytáv: 308.238 kilométer
- Körrekord: 1:31.447 - Pedro de la Rosa (McLaren), 2005
- Irány: óramutató járásával megegyező
- Tavalyi győztes (2015): Lewis Hamilton, Mercedes | Tavalyi pole pozíciós (2015): Lewis Hamilton, Mercedes
Egyéb érdekességek a bahreini pályával kapcsolatosan
- Üzemanyag-felhasználás: 1,75 kg / kör
- Legmagasabb sebesség: 335 km/óra
- Átlagsebesség egy körön: ~ 215-220 km/óra
- Padlógázos aránya egy körön: 45-60%
- Kanyarban maximum G-erő: 3.8 G, 12-es kanyar
- Esély a Safety Car-ra: 19%
- Sebességváltások - átlag: 80 db / kör
- A rajtvonal és az 1-es kanyar közti távolság: 470 méter
Gumikkal kapcsolatos tudnivalók, gumiválasztások
A 13 szettből "csak" 10 esetében kaptak szabad kezet a pilóták és a csapatok, 3 szettet a Pirelli jelölt ki.
Korábbi nagydíjgyőztesek listája
- 2004: Michael Schumacher (Ferrari)
- 2005: Fernando Alonso (Renault)
- 2006: Fernando Alonso (Renault)
- 2007: Felipe Massa (Ferrari)
- 2008: Felipe Massa (Ferrari)
- 2009: Jenson Button (Brawn-Mercedes)
- 2010: Fernando Alonso (Ferrari)
- 2011: a futamot eltörölték
- 2012: Sebastian Vettel (Red Bull Renault)
- 2013: Sebastian Vettel (Red Bull Renault)
- 2014: Lewis Hamilton (Mercedes)
- 2015: Lewis Hamilton (Mercedes)
Program
- Első szabadedzés: 2016. április 1. (péntek), 13:00 - 14:30
- Második szabadedzés: 2016. április 1. (péntek), 17:00 - 18:30
- Harmadik szabadedzés: 2016. április 2. (szombat), 14:00 - 15:00
- Időmérő edzés: 2016. április 2. (szombat), 17:00 - 18:00
- Futam: 2016. április 3. (vasárnap), 17:00 - 19:00
TV-közvetítés Magyarországon: M4 Sport - kommentátorok: Szujó Zoltán, Wéber Gábor
Betétversenyek
- TCR International Series
- Porsche GT3 - Közép-Kelet Kupa
DRS-zónák
Mérési pont(ok) | Aktiválási pont(ok) | |
Első DRS-zóna | 10 méterrel a 9-es kanyar előtt. | 50 méterrel a 10-es kanyar után. |
Második DRS-zóna | 108 méterrel a 14-es kanyar előtt. | 270 méterrel a 15-ös kanyar után. |
Negyedik versenybíró
A negyedik versenybíró pedig Derek Warwick lesz a hétvégén, aki 146 futamot teljesített 1981 és 1993 között, a Toleman, a Renault, a Brabham, az Arrows és a Lotus csapatok színeiben. Az évek folyamán négyszer tudott dobogóra állni és összesen 71 pontot szerzett. Azonban versenyzői pályafutása sikeres szakaszát a sportautók világában élte meg, amikor 1992-ben világbajnok lett a Peugeot színeiben, ugyanebben az évben diadalmaskodott a Le Mans-i 24 óráson. Később a BTCC-ben is versenyzett, manapság pedig az FIA munkáját segíti, valamint elnöki posztot tölt be a Brit Versenyzők Klubjában. Utoljára a tavalyi Abu Dhabi Nagydíjon volt ebben a szerepben.
Sajtótájékoztatók
A csütörtöki sajtótájékoztató résztvevői (magyar idő szerint 14:00-tól): Fernando Alonso (McLaren), Romain Grosjean (Haas), Felipe Massa (Williams), Nico Rosberg (Mercedes), Max Verstappen (Toro Rosso), Pascal Wehrlein (Manor).
A pénteki sajtótájékoztató résztvevői (magyar idő szerint 15:00-tól): Robert Fernley (Force India), Paul Hembery (Pirelli), Monisha Kaltenborn (Sauber), Dave Ryan (Manor), Franz Tost (Toro Rosso), Claire Williams (Williams).
A várható időjárás
Péntek: enyhén felhős, 19-22 °C
Szombat: napos, 19-23 °C
Vasárnap: napos, 16-24 °C
Ezúton minden kedves Olvasónknak jó szurkolást és kellemes szórakozást kíván a Braking News F1 csapata!
Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Kommentezéshez lépj be, vagy regisztrálj! ‐ Belépés Facebookkal