A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) nem engedélyezte Fernando Alonso számára az indulást, helyettese a McLaren belga tesztversenyzője, Stoffel Vandoorne lesz!
Fernando Alonso még az Ausztrál Nagydíjon szenvedett brutális balesetet a 17. körben azt követően, hogy Esteban Gutiérrezzel összeakadt. A spanyol versenyző McLaren-Hondája csúnyán összetört és a feje tetejére állt, de szerencsére a 2005-ös és 2006-os világbajnok hamar ki tudott kászálódni belőle. Alonso a baleset után azt nyilatkozta, hogy jól érzi magát, ezt pedig a orvosi rutinvizsgálat is alátámasztotta.
Azonban mindennek ellenére csütörtökön reggel is várt Alonsóra egy ellenőrzés, melyről sokan azt hitték, hogy csak egy rutinfolyamat lesz, és a spanyol minden további nélkül rajthoz állhat az idei szezon második futamán.
Viszont ez nem így történt. A spanyol pilóta az FIA orvosi központjában másfél órát töltött el, utána pedig egyik médiumnak sem nyilatkozott, de mindennek ellenére nem kellett sokat várni a fejleményekre, ugyanis a szövetség közleményben tudatta, hogy Fernando Alonso nem vehet részt a Bahreini Nagydíjon. A spanyol pilótának bő 1 éven belül másodjára kell kihagynia egy versenyt, ugyanis tavaly a melbourne-i szezonnyitón nem vehetett részt a barcelonai tesztbalesete után, melynek pontos körülményei mind a mai napig tisztázatlanok, és valószínűleg már azok is maradnak.
Az FIA közleményéből kiderült, hogy Alonso mellkasának a CT-felvételei nem voltak rendben, ugyanis a két felvétel között nem voltak arra utaló jelek, hogy versenyezhessen, így biztonsági megfontolásból született az a döntés, hogy inkább "kispadra ültetik" az ovideói születésű versenyzőt. A szövetség azt is elárulta, hogy majd a Kínai Nagydíj előtt is fog készülni egy CT-felvétel Alonso mellkasáról.
Nem sokkal később pedig a McLaren Alonso helyettesét is nyilvánosságra hozta, mégpedig a csapat teszt- és tartalékpilótájának, a belga Stoffel Vandoorne-nak személyében. A GP2 2015-ös bajnoka a 47-es rajtszámot fogja használni.
Nem sokkal később pedig Fernando Alonso is megszólalt az eset kapcsán, valamint a spanyol sérüléseire is fény derült.
Alonso elmondta, hogy az utolsó percig mindent megpróbált annak érdekében, hogy versenyezhessen a sivatagi éjszakában, noha valóban nagy volt a becsapódás. A spanyol természetesen megérti az FIA doktorainak a döntését. Az FIA döntése után a McLaren azt mondta Alonsónak, hogy menjen haza, de a kétszeres világbajnok, hogy maradni szeretne, hogy segíthesse a helyettes Stoffel Vandoorne-t, valamint kíváncsi arra, hogy miként működnek a wokingi csapat új fejlesztései.
Alonso a sérüléseinek részleteiről a csütörtöki sajtótájékoztatón beszélt Szahírban. Elárulta, hogy otthonában voltak fájdalmas napjai, de mindennek ellenére készen állt arra, hogy autóba üljön, sőt hitt abban, hogy az adrenalinnal és a versenyzéssel enyhül a fájdalma. Sajnálja a spanyol, hogy a Bahreini Nagydíjat a kispadon kell töltenie.
2005 és 2006 világbajnoki első helyezettjét légmellel és bordatöréssel diagnosztizálták. A spanyol úgy véli, hogy még a Kínai Nagydíjon való részvételét sem érdemes még kőbe vésni, ugyanis a dolog azon múlik, hogy összeforr-e a borda, amely nagyjából 10 nap, de lehet kevesebb, akár több is.
Utána Fernando Alonso ismertette a sérüléseinek kronológiáját. Elmondása szerint vasárnap csak a térde fájt, az FIA engedélyt is adott arra, hogy elhagyja az ausztrál aszfaltcsíkot. Még a hétfői napon is voltak fájdalmai a spanyolnak, amikor hazament, azonban amikor hazaért, rosszabbra fordultak a dolgok, így született meg a döntés, miszerint CT-vizsgálat szükségeltetik. Ez mutatta ki a légmellet, ekkor javasoltak első ízben a pihenést Alonsónak. A következő hétfőn újabb vizsgálatokra került sor, melyekből kiderül, hogy a légmell nagyjából eltűnt, igaz, a bordatörések nem. Utóbbi pedig nagy veszélyeket rejt magában, mert a mellkasban igencsak fontos szervek találhatóak.
Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Kommentezéshez lépj be, vagy regisztrálj! ‐ Belépés Facebookkal