
Az Autosport értesülései szerint a Ferrarinak maradt a legkevesebb zsetonja a 2016-os szezonra, míg a Renault-nak a legtöbb.
Ugyebár a 2014-es szezonban kezdődött meg a V6-os éra a Forma-1-ben, tavaly óta pedig a mezőnyben lévő négy motorgyártó, a Ferrari, a Mercedes, a Renault és a Honda immár év közben is fejlesztgethette a motorját. Ez az idei évre sem változik, mind a négy motorgyártó számára ugyanúgy 32 módosítópont áll rendelkezésre, ahogy egy évvel korábban is.
Az idei előszezonban mindegyik motorbeszállító hozzányúlt a zsetonjaihoz, noha nem volt kötelező. Amennyi pedig megmaradt a 32-ből, annyit használhatnak fel az évközi fejlesztésekhez.
A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) az Autosport számára elárulta azt, hogy melyik motorgyártó hány zsetont használt fel a február 29-i homologizációs határidőig.
- A Ferrari bánt a legkevésbé takarékosan a zsetonjaival a holt- és előszezonban. Az olasz gyártó a 32-ből összesen 23-at (!) már fel is használt, szóval az Abu Dhabi Nagydíj leintéséig már csak 9 módosítópontot tudnak beosztani.
- A Mercedes is több, mint a zsetonok felét kapásból felhasználta, szám szerint 19-et, így a stuttgartiak még 13 egységgel tudnak sakkozni az év hátralevő részében.
- A Honda is egészen sok módosítópontot felhasznált, csupán eggyel kevesebbet, mint a Mercedes, azaz 18-at, tehát a japánok még 14 zsetont tartottak meg a 67. Forma-1-es szezonra.
- Az idei évben pedig a Renault-nak lesz a legnagyobb mozgástere, ami a módosítópontokat illeti, ugyanis a francia gyártó mindössze 7 zsetont használt fel a 32-ből, tehát november végéig még 25-öt használhatnak fel.
Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Kommentezéshez lépj be, vagy regisztrálj! ‐ Belépés Facebookkal