F1 - A FERRARI HASZNÁLTA FEL A LEGTÖBB ZSETONT AZ ELŐSZEZONBAN

cb91qpdw4aaiteg.jpg

Az Autosport értesülései szerint a Ferrarinak maradt a legkevesebb zsetonja a 2016-os szezonra, míg a Renault-nak a legtöbb.

Ugyebár a 2014-es szezonban kezdődött meg a V6-os éra a Forma-1-ben, tavaly óta pedig a mezőnyben lévő négy motorgyártó, a Ferrari, a Mercedes, a Renault és a Honda immár év közben is fejlesztgethette a motorját. Ez az idei évre sem változik, mind a négy motorgyártó számára ugyanúgy 32 módosítópont áll rendelkezésre, ahogy egy évvel korábban is.

Az idei előszezonban mindegyik motorbeszállító hozzányúlt a zsetonjaihoz, noha nem volt kötelező. Amennyi pedig megmaradt a 32-ből, annyit használhatnak fel az évközi fejlesztésekhez.

A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) az Autosport számára elárulta azt, hogy melyik motorgyártó hány zsetont használt fel a február 29-i homologizációs határidőig.

  • Ferrari bánt a legkevésbé takarékosan a zsetonjaival a holt- és előszezonban. Az olasz gyártó a 32-ből összesen 23-at (!) már fel is használt, szóval az Abu Dhabi Nagydíj leintéséig már csak 9 módosítópontot tudnak beosztani.
  • Mercedes is több, mint a zsetonok felét kapásból felhasználta, szám szerint 19-et, így a stuttgartiak még 13 egységgel tudnak sakkozni az év hátralevő részében.
  • Honda is egészen sok módosítópontot felhasznált, csupán eggyel kevesebbet, mint a Mercedes, azaz 18-at, tehát a japánok még 14 zsetont tartottak meg a 67. Forma-1-es szezonra.
  • Az idei évben pedig a Renault-nak lesz a legnagyobb mozgástere, ami a módosítópontokat illeti, ugyanis a francia gyártó mindössze 7 zsetont használt fel a 32-ből, tehát november végéig még 25-öt használhatnak fel.

Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr168491522

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása