Német lapértesülések egy újabb fajta időmérő-lebonyolításról számoltak be. A pilóták nincsenek oda az új kvalifikáció ötletéért.
A német AMuS még tegnap számolt be a hírről, hogy új mégiscsak a szezonnyitón debütálhat a nyakatekert, új időmérős rendszer, egyetlenegy változással az első változathoz képest.
Az új elképzelés így nézne ki:
- A Q1 és a Q2 is 16 perces lenne, mindkét szakaszban a pilóták 7 percig körözhetnének zavartalanul a pályán, utána minden 90. másodpercben kipottyanna az éppen leglassabb pilóta. Mindkét szakaszban 7-7 pilóta búcsúzna.
- A 12 perces Q3-ban az eddig megszokott 10 helyett már csak 8 versenyző birkózhatna meg a pole pozícióért. A záróetap lebonyolításába nem nyúlnának bele, tehát az az elmúlt években látottak szerint kerülne megrendezésre.
Korábban volt szó arról, hogy az időmérős szoftverrel kapcsolatos problémák miatt csak Barcelonában jöhet az időmérőreform, ám a Forma-1 mindenható ura, Bernie Ecclestone megígérte, hogy minden problémát igyekeznek kiküszöbölni, hogy ne év közben kelljen változtatni.
Erről a változatról az FIA tegnap tárgyalt a csapatmenedzserekkel, sőt az ülésen 13 pilóta is jelen volt. A versenyzők határozottan kijelentették, hogy egyáltalán nem dobálják a sapkájukat az égig az új időmérős szisztéma hallatán.
Az új időmérő sorsáról a Motorsport Világtanács március 4-én, azaz holnap fog dönteni.
Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.