Az FIA eldöntötte, hogy 2017-től jönnek a zárt pilótafülkék, mégpedig a Mercedes által "megálmodott", gyűrű alakú koncepció formájában.
Jules Bianchi és Justin Wilson fatális végkimenetelű balesete óta állandó napirendi ponton szerepel az a kérdés, hogy miként lehetne megvédeni a pilóták fejét? Ennek érdekében azóta számtalan koncepció napvilágot látott, de úgy néz ki, hogy megvan a "győztes".
Annak ellenére, hogy a 2017-es szabályváltozások továbbra sincsenek tisztázva, nagyon úgy tűnik, hogy a versenyzők által is támogatott, úgynevezett "halo"-rendszer bevezetésre fog kerülni 2017-től, legalábbis erre utal ta GPDA-elnök Alexander Wurz BBC-nek adott nyilatkozata. Az egykori osztrák pilóta elmondta, hogy már várja, hogy a csapatok miként fogják megoldani azt, hogy a Mercedes által megvizionált, gyűrű alakú alkatrész esztétikailag megállja a helyét.
Minden bizonnyal a csapatok majd egységes "halo"-rendszert fognak használni, amelyet a későbbiekben akár golyóálló üveggel is elláthatnak, de erről semmi konkrétat nem tudni egyelőre.
Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.