A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) pénteken prezentálja a lehetséges megoldásokat, ami a zárt pilótafülkéket illeti. A Mercedes koncepcióját már a 2017-es szezonra bevezethetik.
Az előző héten a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) három lehetséges megoldást vizsgált meg, ami a zárt pilótafülkéket illeti, a "győztes" a Mercedes által kifejlesztett gyűrű lett. Azonban ennek is megvannak a hátulütői, mint például az, hogy ez a "burok" nem nyeli az ütközési energiát, ezért majd ennek a szerkezetnek kellően rugalmasnak kell lennie ahhoz, hogy megálljt parancsoljon egy repülő keréknek. Az ötlet a versenyzőknek is tetszik, azonban kiemelten fontos az, hogy ez a burok ne zavarja a kilátást, valamint arra is figyelni kell, hogy olyan emelkedőkön se legyen zavaró, mint az Eau Rouge vagy az austini célegyenes végén található balkanyar.
Azonban a koncepciónak előnyei is vannak, például az, hogy nagyobb baj esetén gyorsabb kimenthető a versenyző. A védőszerkezet beépíthetőségének a módját a műszaki vezetőknek kell majd kitalálniuk. A szövetségnek tetszene egy univerzális megoldás, de az is elképzelhető, hogy minden csapat saját maga építené meg a pilóták fejvédelmét szolgáló szerkezetet.
Ugyanakkor érdemes megjegyezni, hogy ez a burok sem segített volna Jules Bianchinak a 2014-es Japán Nagydíjon, de speciel ezzel a szerkezettel Justin Wilson halálesetét meg lehetett volna előzni.
Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Kommentezéshez lépj be, vagy regisztrálj! ‐ Belépés Facebookkal