Sebastien Ogier, a világbajnoki címvédő két perces előnnyel nyerte az év első rali-vb eseményét, a Monte-Carlo Rallye-t. A Volkswagen Andreas Mikkelsen második helyével kettős győzelemnek örülhetett, a harmadik pozícióban pedig az új Hyundai i20-al Thierry Neuville végzett.
Sebastien Ogier ott folytatta a 2016-os szezonkezdést, ahol tavaly ősszel abbahagyta: győzelemmel. A háromszoros világbajnok sorozatban harmadszorra nyerte meg félig-meddig hazai versenyét, ezzel pedig vezeti az összetettet egy forduló után. Ha ez még nem lett volna elég, Ogier a Power Stage-t is megnyerte, amivel három extra pontot is megkaparinthatott.

Sokáig úgy tűnt, hogy Kris Meeke, a Citröen britje megnehezítheti Ogier dolgát, de a harmadik napon jött a dráma, és Meeke autójában eltört a sebességváltó, miután áthajtott egy nagyobb kövön. Emiatt feladni kényszerült a ralit, így Ogier-nek nem maradt igazi ellenfele, hiszen Latvala is hibázott közben a harmadik helyről. A finn márkatársat szintén a harmadik napon érte a vég, amikor is becsúszott egy árokba, melynek következtében komoly sérüléseket szenvedett Volkswagen Polo-ja. Ugyan Latvaláék meg tudták szerelni az autót, már nem maradt idejük elérni a következő szakasz rajtját, így kénytelenek voltak ők is feladni a küzdelmet. A finn a kicsúszás során eltalált egy fotóst is, ám ő ezt állítása szerint nem látta, ezért nem állt meg megnézni, minden rendben van-e a fotóssal. Végül a fotós semmilyen sérülést nem szenvedett, de a versenybíróság 5000 eurós pénzbüntetést rótt ki Latvalára, valamint hivatalosan is figyelmeztették, hogy ha még egy hasonló eset történik, egy ralis eltiltást kap.
Ezután a gumikkal jól taktikázó Andreas Mikkelsen került a második helyre, de az ő hátránya már tetemes volt, nagyjából két perc körüli, melyet nem is tudott ledolgozni az utolsó napon. A dán ennek ellenére nagyon elégedett volt a szezonkezdésével, és örömmel konstatálta, hogy tökéletesen tudott együttműködni új navigátorával.
A dobogó legalsó fokára Thierry Neuville férhetett fel. A belga a Hyundai új modelljével, az i20-assal a kezdeti nehézségek ellenére jól tudott menni szombaton és vasárnap, Latvala és Meeke kiállásával pedig ölébe hullott a harmadik hely. A Hyundai másik pilótája, Dani Sordo is rengeteget küzdött az új autóval, de aztán az utolsó napra sikerült megtalálni a megfelelő beállításokat, ami a nyolc pontot érő 6. hely mellett plusz két pontot eredményezett a Power Stage-en szerzett 2. helyezésével.

A WRC 2 kategóriában Elfyn Evans simán nyert az M-Sport Ford Fiestájával Esapekka Lappi és Armin Kremer előtt.
A Rali VB februárban folytatódik Svédországban, ahol ismét nedves, havas, jeges körülmények várják a mezőnyt.
A Monte-Carlo Rali végeredménye (TOP 10):
Poz. | # | Versenyző | Csapat | Kat. | Idő | Hátrány |
1. | 1 | Sebastien Ogier | VOLKSWAGEN MOTORSPORT | WRC1 | 3:49:53.1 | |
2. | 9 | Andreas Mikkelsen | VOLKSWAGEN MOTORSPORT II | WRC1 | 3:51:47.6 | +1:54.5 |
3. | 3 | Thierry Neuville | HYUNDAI MOTORSPORT | WRC1 | 3:53:11.0 | +3:17.9 |
4. | 5 | Mads Ostberg | M-SPORT WORLD RALLY TEAM | WRC1 | 3:54:40.8 | +4:47.7 |
5. | 8 | Stephane Lefebvre | ABU DHABI TOTAL WORLD RALLY TEAM | WRC1 | 3:57:28.7 | +7:35.6 |
6. | 4 | Dani Sordo | HYUNDAI MOTORSPORT | WRC1 | 4:00:28.6 | +10:35.5 |
7. | 12 | Ott Tanak | DMACK WORLD RALLY TEAM | WRC1 | 4:01:33.0 | +11:39.9 |
8. | 35 | Elfyn Evans | M-SPORT WORLD RALLY TEAM | WRC2 | 4:08:23.9 | +18:30.8 |
9. | 48 | Esapekka Lappi | LAPPI ESAPEKKA | WRC2 | 4:10:34.1 | +20:41.0 |
10. | 32 | Armin Kremer | BRR BAUMSCHLAGER RALLY & RALLY TEAM | WRC2 | 4:10:37.0 | +20:43.9 |
Fotó: motorsport.com
Fábián Patrik
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Kommentezéshez lépj be, vagy regisztrálj! ‐ Belépés Facebookkal