Jean Todt FIA elnök elárulta, még mindig nyitottak a zárt pilótafülkés elgondolásra, de csak egy feltétellel.
Jules Bianchi és Justin Wilson nyáron történt tragikus halálesetei után a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) komoly vizsgálódásba kezdett, miként lehetne nagyobb biztonságot nyújtani a pilóták fejének. A munkában a csapatok is kivették részüket, ráadásul egy külön ezzel a feladattal ellátott mérnökgárda is elkezdett dolgozni az ügyön, de aztán elcsendesedtek a dolgok a témával kapcsolatban. Jean Todt, az FIA elnöke azonban legutóbbi nyilatkozatában elárulta, továbbra is nyíltan állnak a kérdéshez, a mérnöki gárda pedig hamarosan befejezi a kutatást, és eredményekkel szolgál majd.

Todt azonban kiemelte, csakis akkor lehet téma a zárt pilótafülke bevezetése, ha az semmilyen formában nem akadályozza a versenyzőt kiszálláskor (vészhelyzet esetén), vagy nincsenek további biztonsági hátrányai, következményei. Jelenleg egyébként a legalkalmasabbnak a Mercedes ötlete tűnik, ők egy bumeráng alakú "keretet" képzelnek el a versenyző feje köré, ami nem akadályozná őt az autó gyors ütemben történő elhagyásában, azonban csak a nagyobb alkatrészektől (például: kerék) védené meg a versenyző fejét, a kisebbektől nem (ez azt jelenti, hogy például Felipe Massa hírhedt hungaroringi rugós baleseténél nem nyújtott volna segítséget az eszköz).
Fotó: ESPN | Grafika: Racedepartment
Fábián Patrik
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Kommentezéshez lépj be, vagy regisztrálj! ‐ Belépés Facebookkal