A német Auto Motor und Sport arról számolt be, a Pirelli és a Mercedes aggályai miatt nem feltétlenül valósul meg az előzetesen tervezett öt másodperces gyorsulás.
Már tavaly nyár óta megy a vita azon, hogyan tegyék vonzóbbá és nehezebben vezethetőbbé a Forma-1-es autókat, decemberben pedig a csapatoknak és a szabályalkotóknak végre sikerült megegyezni az új szabályrendszer nagy részéről, ám úgy tűnik, a tervezett változások felét be se fogják vetni élesben, mégpedig a Pirelli, és pletykák szerint a jelenlegi előnyét féltő Mercedes aggodalmai miatt.
A tervek között szereplő legfontosabb változtatás a körönként átlagosan öt másodperces gyorsulás volt, ami azonban a hírek szerint az olasz gumigyártó abroncsainak már túl sok lenne, főleg, hogy nem kapják meg a kívánt tesztidőt (Paul Hembery, a cég sportigazgatója többször is megemlítette, a mostani körülmények között, ilyen kevés tesztlehetőséggel képtelenek az új előírásoknak 100%-ban megfelelő gumikat gyártani). A PIrelli elvileg jelezte az istállóknak: amennyiben komolyan gondolják a nagy mértékű aerodinamikai változtatásokat, cégük nagyon magas minimum nyomásértékeket írna elő minden futamra, ami gyakorlatilag visszalassítaná az autókat a jelenlegi szintjükre, így a változások értelmüket veszítenék. Ezért állítólag a Forma-1 irányítói most egy köztes lépésen gondolkoznak, amivel ugyan javítanának az autók tempóján, de nem az eredetileg eltervezett mértékben, hiszen kénytelenek lesznek kompromisszumokat kötni.
A fent említett német lap szakírója, Michael Schmidt úgy tudja, a karosszériaelem kiszélesítését érintő változást (140 cm-ről 180 cm-re) és a diffúzor megmagasítását (12,5 cm-ről 25 cm-re) máris elvetették. Ettől függetlenül a szárnyakra vonatkozó módosítások továbbra is elsődleges célok maradnak, valamint az autó teljes szélessége szempontjából kitűzött 200 cm-t is el szeretnék érni a résztvevők.
Fotó: motorsport.com
Fábián Patrik
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.