Hermann Tilke, az új Európai nagydíj helyszínének otthont adó azerbajdzsáni pálya előkészületeiről és érdekességeiről beszélt.
Utoljára 2012-ben rendeztek Európai nagydíjat a Forma-1-ben, akkor még a kikötő mellett felhúzott városi valenciai pályán. A spanyol helyszín azonban nem bírta anyagiakkal, ezért egy időre eltűnt az Európai nagydíjnak nevezett versenyhétvége, de idén visszatér, méghozzá Azerbajdzsán fővárosában, Bakuban, egy városi aszfaltcsíkkal. A pályát, akárcsak valamennyi új versenypályát mostanság, Hermann Tilke tervezte, a német szakember pedig most azt is elárulta, milyen megpróbáltatásokkal szembesültek ők, mint tervezők, és azt is, miféle nehézségek várnak a pilótákra a júniusban megrendezendő futamon.
Tilke szerint a környezet a pálya mellett gyönyörű lesz, hiszen keresztülmegy majd a történelmi városrészen is. Lesznek nagyon szűk szakaszok is, olyannyira, hogy Tilke szerint még Monacóban sincs ilyen, ráadásul voltak bizonyos részek, ahol kompromisszumos megoldásokat kellett alkalmazni, mert nem lehetett más irányba vezetni a pályát. Tilke például azt is elárulta, lesz egy szakasz, ahol macskaköveken kell majd átszáguldania a mezőnynek - természetesen nem szó szerint, hiszen azt nem bírnák a versenyautók és a pilóták. Némi homok és egy ideiglenes aszfaltréteg lefektetésére kerül majd sor a hétvége előtt, így a nagyjából 200 méteres szakasz nem okoz majd problémát, legalábbis a mezőnynek nem, Tilkééknek azonban állítása szerint meggyűlt vele a bajuk, de nem volt más lehetőség, muszáj volt valahogyan átvezetni a pályacsíkot azon a részen.
Macskakő ide, szűk részek oda, a pálya minden bizonnyal a leggyorsabb utcai helyszín lesz a királykategóriában, ugyanis az előzetes számítások szerint a nagyjából 2 km hosszú célegyenesben az autók elérhetik akár a 340 km/órás sebességet is.
Tilke elmondása szerint egyébként a munkálatok jól haladnak, és időben elkészül majd a tervezőbrigád a júniusi időpont előtt.
Fotó: motorsport.com (A kép a Blancpain Sprint Series 2014-es bakui fordulóján készült.)
Fábián Patrik
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
2016.01.11. 07:12:13
A PÉNZ, PÉNZ és még több PÉNZ!
Ekkora baromságot, Monaconál keskenyebb pályaszakasz?
Arra is kíváncsi vagyok, hogy a friss, vékony aszfaltot mennyire szedik majd fel a gépek.
Mindezt csak azért, hogy egy diktátor erópainak mondhassa magát.
A díjat majd a baltás gyilkos adja át?
rnz 2016.01.11. 09:06:23
A forma 1 mindig is a pénzről szólt (na jó, nem mindig, de már évtizedek óta), nem arról hogy ki a leghumanitáriánsabb.
Balt 2016.01.11. 11:39:52
2016.01.11. 14:01:06
@Balt: Igen, és lábbalhajtós kiskocsikkal versenyezzenek a helyi játszótéren.
(Miért utálja a blogmotor az u betűt? Csak copy-paste-tel fogadja el.)
wrstjnethn 2016.01.11. 14:13:11
wrstjnethn 2016.01.11. 14:16:22
Braking News Motorsport 2016.01.11. 15:48:09
Sajnálatos módon már mi is szembesültünk azon problémával, hogy nem működik az "u" betű a hozzászólásoknál, sőt, már jelezték is nekünk. Az igazság pedig az, hogy nem tudjuk a probléma okát. A kellemetlenségekért elnézést kérünk.
Balt 2016.01.11. 16:00:09
Kommentezéshez lépj be, vagy regisztrálj! ‐ Belépés Facebookkal