A Renault kasszája nem könnyült sokat, már ami a Lotus felvásárlási összegét illeti, ugyanis 1 fontért, tehát nagyjából 430 forintért vásárolták fel a franciák az enstone-i istállót, melyben 90 százalékos részesedésre tettek szert, a maradék 10% a korábbi tulajdonosoké maradt.
Több hónapos találgatásokat követően hozta meg a Renault a nagy döntést, miszerint hosszú évek után, 2016-ban újból gyári csapatot fog futtatni a Forma-1-ben, miután visszavásárolta a Lotus a Genii Capitaltól, amely 2009-ben vásárolta meg anno a Renault-t.
A Telegraph a minap nyilvánosságra hozta, hogy a Renault-nak mindössze 1 fontjába került az, hogy visszavásárolták az enstone-i gárdát, amely mai árfolyamán számít 430 forint. A Renault a csapat 90%-át birtokolja az adásvételi szerződés értelmében, míg a maradékot a korábbi tulajdonosok tarthatták meg. A Genii az elmúlt években a Forma-1-es projektnek köszönhetően 184 millió fontot bukott, míg a 2009-es adásvétel a Renault-nak 86 millió fontját bánta anno.
A Lotusnak katasztrofális éve volt az idei pénzügyi szempontból. Többször is késve érkeztek a pályára, volt amikor a vendéglátó egységeiket se vehették át, egyszer még a Pirelli is visszatartotta a gumikat egy pénteki délelőttön, három hétvégén pedig Bernie Ecclestone törlesztette a rendezetlen számlákat. Mindemellett több beszállítóval szemben volt adósságuk, ami miatt még a londoni legfelsőbb bíróságon is jelenése volt a csapat képviselőinek.
Azonban a veszteségek java nem az utolsó 1-2 évben gyűlt össze. 2014-ben ugyanis a Lotus "csupán" 8,6 millió fontot bukott, mivel a venezuelai pilótájuk, Pastor Maldonadónak a szponzora, a PDVSA olajcég eléggé komoly összegeket utalt a csapat bankszámlájára, mindemellett a vezetőség 2014 februárjában egy 93 főt érintő létszámleépítésre is elszánta magát.
Az elmúlt évek folyamán a Genii Capital összesen 98,2 millió fontot kölcsönzött a csapatnak, ezzel segítve annak fennmaradását és működését. Erről az összegről a luxemburgi cég lemondott a Renault-val kötött kontraktusuknak megfelelve; cserébe megtarthatták a részesedés 10%-át.
[Egyébként erről 1 fontos vételről sokaknak joggal juthatott eszébe Ross Brawn 2009-es üzlete, amikor mindössze 1 dollárért vásárolta fel a Hondát, melyből létrehozta a Brawn GP-t, amely aztán nem kis meglepetésre az egyéni és a konstruktőri trófeát is megnyerte abban az évben. Azonban a Renault esetében elképzelhetetlen, hogy ezt az utat fogják bejárni 2016-ban, mivel az inkább egy építkező év lesz.]
Fotó: motorsport.com
Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.