
A 2016-17-es szezonban már négy Renault-motoros autó lehet a mezőnyben, mivel a Team Aguri azon morfondírozik, hogy motorokat vásárol a Formula E-ben világverő e.dams-tól.
A Formula E második szezonja még az ősz folyamán elrajtolt. A szabályalkotók lehetővé tették, hogy minden csapat saját maga gondoskodjon a hajtásláncáról. Akár az előző évi konstrukciónál megmaradva, akár egy másik gyártó egységét megvásárolva, akár saját erőforrást kifejlesztve. Jelen állás szerint úgy néz ki, hogy nem kerültek számottevő lemaradásba azon istállók, melyek a tavalyi egységek mellett döntöttek, azonban ezt már a harmadik szezonban nem lehet majd ismét eljátszani, mivel addigra az új, folyamatosan fejlődő motorok jelentős előnybe kerülnének.
A szabálymagyarázat szerint pedig a motorgyártóknak fel kell készülniük azon eshetőségre, hogy érdeklődés esetén más konstruktőröknek is tudjanak motort biztosítani, melynek éves eladási ára nem lehet több 120000 eurónál.

A Team Aguri vezetésétől pedig megtudhattuk, hogy a csapatnak nincs elegendő forrása saját hajtáslánc és váltó előteremtéséhez, így már meg is kezdték a Renault-val a tárgyalásokat. Azért esett a franciákra a választásuk, mivel ők rendelkeznek jelenleg a leggyorsabb motorral a Formula E-ben. Könnyen megeshet, hogy az Aguri csapata lesz az egyetlen ügyfélistálló az elektromos széria harmadik szezonjába, mivel a Dragon nemrégen erősítette meg, hogy jövőre már saját termékekkel lépnek pályára, és minden bizonnyal az Andrettinél is ki fognak valamit eszelni. A következő szezon motorválasztásáról a csapatoknak március 31-ig kell döntést hozniuk.
Továbbá a Formula E elnöke, Alejandro Agag elárulta, hogy a Jaguar mellett még egy gyártó szeretne beszállni a szériába, ám a jelenlegi helyzet szerint ez már csak valamelyik csapattal együttműködve lehetséges, a mezőny telítettsége okán.
Fotó: motorsport.com
Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Kommentezéshez lépj be, vagy regisztrálj! ‐ Belépés Facebookkal