A Forma-1-ben 2017-re minden bizonnyal drasztikus változások fognak bekövetkezni, az AMuS technikai szakértője, Giorgio Piola a fenti ábrán szemlélteti a nagyvilággal, hogy miként is nézhetnek ki majd a versenyautók a módosítások után!
Egy ideje már zajlanak a munkálatok a színfalak mögött, ami a 2017-re időzített szabályváltozásokat illeti, melyek nagyban fogják befolyásolni a versenyautók kinézetét. A fenti képen is látható számítógépes grafika a Forma-1 Bizottság november 24-ei ülésén került bemutatásra Párizsban.
Mikre számíthatunk 2017-től?
- A gárdák már javarészt megállapodtak a méreteket illetően, és annyit már tudunk, hogy az autók szélessége 1,8 helyett 2 méter lesz. Az új abroncsok is ennek megfelelőn szélesebbek lesznek, az első gumik futófelülete 24,5 helyett 30, a hátsóké pedig 32,5 helyett 40 centiméter széles lesz. A gumik már önmagukban 3 másodperces gyorsulást fognak eredményezni.
- Az autók orra is 20 centiméterrel hosszabb lesz. A 180 centiméteres első szárny pedig háromszög formát fog alkotni. A szabályoknak köszönhetően pedig több alakváltozatot is látni fogunk valószínűleg, mint a mostani, 1,65 méter széles szárnnyal. A véglapok és a gumik között distancia változatlan marad. A technikai szakember már most aggódnak amiatt, hogy az első szárnyak a kelleténél rugalmasabbak lesznek, ez pedig az olyan kaliberű kanyarokban gondot jelenthet, mint például Belgiumban az Eau Rouge.
- A hátsó szárnyak szélessége pedig 80-ról 95 centiméterre nő, a szárnymagasság pedig 80 centiméteres lesz. A képen az látható, hogy a véglapok hátradöntöttek lesznek, ám a jelenlegi szabályok mellett ezek nem kivitelezhetőek. A szárny egy vagy két pillére is fölszerelhető.
- A diffúzor is jelentős átalakuláson fog átmenni a látvány és a technikai megvalósítás terén is. Az autók ezzel jóval több leszorítóerőt tudnak majd produkálni, amely szintén jelentős gyorsulást fog jelenteni.
- Azonban a technikai szakzsargonok kedvenc része az oldaldoboz és a környéke lehet, amely terén több megoldást is fogunk látni minden bizonnyal, miután az autó ezen részén a regulák nagyobb szabadságot fognak adni a mérnököknek. A tengelytávra vonatkozó szabályozásokban a csapatok még tudtak dűlőre jutni, helyette a pilótafülke és a padlólemez közti részben tudtak megállapodni, melynek sablonját B-B szekciónak nevezték el. A maximum méret a tengelytávon múlik majd.
- 2017-től az autók 30%-kal nagyobb leszorítóerőt fognak generálni, mint a jelenlegi konstrukciók. Azonban mindennek ellenére csak 10 ponttal lesz magasabb a szélárnyék hatékonysága. Emiatt a Williams technikai igazgatója, Pat Symonds úgy érzi, hogy még nehezebbek lehetnek majd az előzések, mivel kisebbek lesznek a fékezési zónák, és az autók is érzékenyebbek lesznek a szennyezett levegőkoncentrációra.
- A legnagyobb zűr a gumik környékén lehet majd, miután a Pirellinek nincs olyan tesztautója, amely azok kialakítására alkalmas lenne.
- Könnyen megeshet ugyanakkor, hogy ezek az autók csak 2018-ban fognak bemutatkozni az akkor érkező új motorformula miatt. Azonban ahhoz, hogy az autó és a motor jól együtt tudjon működni, időre és pénzre van szükség, méghozzá nem is kevésre.
Fotó: AMuS
Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.