Bernie Ecclestone egy nem mindennapi ajánlatot tett a Renault-nak, amely még a vezérigazgató, Carlos Ghosn számára is megnyugtató lehet. A franciák részéről valószínűleg a jövő hét közepén érkezhet meg a döntés, azonban jó esély van arra, hogy a Renault átvegye a Lotust, és 2025-ig garantáltan a Forma-1-ben maradjon a patinás márka.
Bernie Ecclestone és a Renault marketingese, Jerome Stoll négy pokolian kemény tárgyaláson vannak túl, melyek végén megkötésre került az egyezség, amellyel a Renault is meg van elégedve. Számos különleges engedményben lesz részük, noha nem abban a mértékben, mint amelyben elképzelték, azonban a legfrissebb értesülések szerint a legutolsó ajánlat már kielégítő.
A hírről a német Auto Motor und Sport számolt, a lap állítása szerint már csak a vezérigazgató Carlos Ghosn beleegyezése hiányzik. Azonban az esélyek nagyon jók, már a jövő hét közepén sor kerülhet a bejelentésre, miszerint a Renault visszaveszi az anyagi csőd szélén táncoló Lotus csapatot. A megállapodásban szereplő összeg a hírek szerint a visszavétel árát, valamint a költségvetés egy szűk töredékét is fedezi.
Amennyiben Párizsban elfogadják az ajánlatot, akkor a sportigazgató Cyril Abiteboul, valamint a nagykövet Alain Prost azonnal átszervezheti a francia márka motorrészlegét, valamint Bob Bell, Remi Taffin és Axel Wendorff megkezdetik a munkát. A részleget bővíteni kell, plusz még az enstone-i főhadiszállás is átalakításokra szorul.
A francia márka a tél folyamán az egész motort fel fogja újítani, lehet, hogy az Ilmorral együttműködve, lehet, hogy nem. Egy biztos a 2016-os V6-os a gyári csapat autóiban garantáltan duruzsolni fog, sőt, ha a Red Bull-lal is megállapodásra kerül sor, akkor az a Renault markát 30 millió eurós plusz bevételt ütheti.
A Renault mindemellett nagy erőkkel segít a 2018-ban debütáló, új motorformula kialakításában, melyet elvileg január 15-ig véglegesíteni kell. Egy biztos, a Renault már követhet el több bakit, az alapadatok már a franciák rendelkezésére állnak, tehát kezdődhet a fejlesztés gőzerővel!
Fotó: motorsport.com
Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.