Pat Symonds, a Williams technikai igazgatója elárulta, a Stratégiai Csoport legutóbbi ülésén megállapodott a 2017-ben bevetni kívánt aerodinamikai szabályokról, ám azok nem feltétlenül segítik majd az előzéseket.
A fő cél az aerodinamikai változtatásokkal az volt, hogy gyorsítsanak a versenyautókon, ezzel nehezebb feladat elé állítva a pilótákat. A Stratégiai Csoport és az FIA hosszú hónapokig szövögették terveiket az üggyel kapcsolatban, mostanra pedig végre elértek a végleges megoldásig. Pat Symonds elmondása szerint a sportszabályzat 3-as cikkelye alapján "reformáltak", ami főként az autó karosszériájára vonatkozik.
A brit szakember a Motorsport.com-nak úgy nyilatkozott, az új szabályok szerint tervezett karosszériavázat már a Pirelli szintén 2017-ben debütáló szélesebb abroncsai köré tervezték. A Stratégiai Csoport ezzel állítása szerint teljesítette a feladatot, amire kérték őket, hisz már minden részletben megállapodtak az istállók, és már csak egy dokumentumban összegezni kell az új szabályokat (ezt a vázlatot a csapatok Symonds szerint nemsokára mind kivétel nélkül megkapják). A Williams szakembere azt is elárulta, hogy a legtöbb megoldás alapjaiként a Red Bull ötletei szolgáltak, mint például a nagyobb diffúzor, vagy más vonzó elemek felkerülése az autóra. Emiatt a szakértő szerint talán kissé retro hangulatot keltenek majd a versenygépek, de még egyszer hangsúlyozta, a rájuk kiszabott feladatokat tökéletesen elvégezték.
Symonds azt is elmondta, az új aero-csomagot szándékosan kellően rugalmasra tervezték, ezért ha alapesetben nem sikerül elérniük a megfelelő gyorsulást, még rengeteg potenciál rejlik a további fejlesztésekben.
Fotó: motorsport.com
Fábián Patrik
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Kommentezéshez lépj be, vagy regisztrálj! ‐ Belépés Facebookkal