
Dobogóval zárta a szezont a Zengő Motorsport magyar pilótája, Michelisz Norbert, ezzel Mehdi Bennanival szemben meglett a Yokohama Kupában az első hely, azonban az összetettben nem sikerült megelőzni Gabriele Tarquinit, így idén a pontok tekintetében nem tudott legjobb hondásként zárni. Yvan Muller pedig megnyerte a szezonzárót, ezzel pedig elhappolta az ezüstérmet az utolsó versenyét teljesítő Sebastien Loebtől.
A fordított rajtrácsnak köszönhetően az időmérőt a 10. helyen záró John Filippi indulhatott a Campos Chevrolet-vel a pole pozícióból, mellőle elvileg Tom Coronel indulhatott volna a ROAL autójával, ám a hollandot ezúttal sem kerülte el a balszerencse, ugyanis még az első futamon ráfolyt a fékolaj a kerekekre, a csapat pedig nem tudta idejében orvosolni a problémát, így kikérték a Parc Fermé-szabály alól, azonban így csak a bokszból startolhatott. A második és a harmadik sorban pedig Muller, Ma, Michelisz és Catsburg vághatott neki a futamnak.
Filippi nagy izgalmában kiugrott a rajtnál, így a francia esetében már kapásból számíthattunk egy áthajtásos büntetésre. Mögötte azonban Muller, Ma és Michelisz korrektül eljöttek. Azonban az első kör folytatása már nem volt ilyen egyszerű, ugyanis a mezőny második felében rendesen aprították egymást srácok, melynek következményeként pár kanyar után befejezte a szezonzárót D'Aste, Catsburg, míg Chilton egy sóderágyas kalanddal nyitotta azt. A két autó műszaki mentésével a pályabírók öt körön át pepecseltek, így meglehetősen sok időt töltött a Safety Car-ként szolgáló Alfa Romeo 4C a mezőny előtt.
Az újraindításnál pedig Yvan Muller azonnal megpróbálkozott Filippi megelőzésével, ám koccanás lett a vége, melynek következtében a chevroletes francia megforgott az 1-es kanyarban, ráadásul másodpercekkel később megkapta a bokszutca-áthajtásos büntetését a rajtnál való kiugrásért.
Innentől kezdve Yvan Muller bebetonozta magát a vezető pozícióba, és szép lassan elnyúlt Ma-tól és Michelisztől. Habár Norbit még megtámadta az utolsó versenyét teljesítő Sebastien Loeb, azonban a katari aszfaltcsík bebizonyította, hogy mennyire nehéz rajta előzni, ugyanis a magyar pilóta problémamentesen verte vissza a kilencszeres ralivilágbajnok támadásait. Azonban ez a mezőny többi részében is gondot okozott.
Yvan Muller könnyedén nyerte meg 2015 utolsó futamát, ezzel pedig visszaszerezte a bajnoki tabellán a második helyet, egy ponttal az ezúttal csak negyedikként záró Loeb elé ugorva. Ma Qing Hua-t pedig idén hatodjára láthattuk a dobogón.
Azonban magyar szempontból aligha érdekes, hogy mi történt a Citroenekkel, ugyanis péntek este Magyarország szeme Michelisz Norbertre szegeződött. A 31 éves hímesházai fiatalemberre, akiről bátran elmondhatjuk azt, hogy mindent megtett a lehető legjobb eredmény érdekében, valamint azt is tudjuk, hogy a mi szemünkben, a magyarok szemében jóval előrébb zárt, mint ahogy a ponttáblázat azt mutatja! A Zengő Motorsport pilótája egy harmadik hellyel zárta a szezont, ám ez a pontok tekintetében nem volt elegendő Gabriele Tarquinivel szemben, aki a rajtnál történt kalamajkát kihasználva tudott felzárkózni a hetedik helyre, őket Loeb, Bennani és Valente választotta szét. Még Lopez, Monteiro és Lapierre szereztek pontot.
Fotó: FIA WTCC / Facebook
Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Kommentezéshez lépj be, vagy regisztrálj! ‐ Belépés Facebookkal